از هوش مصنوعی چه انتظاری داریم؟

تنوع بسیاری جهت پاسخگویی به مصارف مختلف دارند. مادربورد هایی که از dual channel بهره می برن ، اسلات رم هاشون به دو رنگ مختلف هست . هوش مصنوعی در زمینههای مختلفی کاربرد دارد و جوانب مختلف زندگی ما از جمله امور مالی، درمان و تفریحات را تحت تاثیر قرار میدهد که در ادامه به ۱۰ مورد آنها اشاره میکنیم. هرچند تکنولوژی بکار رفته در درایوها تفاوت چشمگیری ایجاد کرده است، با این حال عملکرد IOPs ها در درایوها وابستگی مستقیم به چندین عامل دارد از جمله CPU و حافظه که در کامپیوتر و انواع سرور HP استفاده شده است. قبل از تکنولوژی dual channel یا دوکاناله ، 64 سیم مسی از ماژول های رم به سمت کنترل کننده حافظه میرفت که با D0 تا D63 مشخص می شدند . با این حساب مادربوردی که از تکنولوژی dual channel بهره می بره ، 128 مسیر مسی ( باس ) بین رم و کنترل کننده حافظه داره که از D0 تا D127 شماره گذاری شده .

مشخصاتی مثل سرعت کلاک پالس ، تایمینگ و همچنین ظرفیت حافظه ( مثلا جفتشون 2 گیگ یا 1 گیگ باشن ) . اسلات ها به 2 کانال تقسیم میشن ، مثلا در شکل بالا اسلات آبی و سفیدی که نزدیک سوکت پردازنده هستند کانال 1 رو تشکیل میدن و اسلات آبی و سفید دیگه هم کانال 2 هستن . صرفا نباید آبی و سفید باشه ، می تونه زرد و سبز یا هر رنگ دیگه ای باشه . تکنولوژی تمیز گاز طبیعی، وعده ای برای تولید برق از یک سوخت فسیلی ارزان و راحت در دسترس است که به امید پیشرفت تکنولوژی و تولید گاز طبیعی بدون کربن، تولید کربن توسط این سوخت فسیلی متوقف شود که خود برای محیط زیست تاثیر خوبی می گذارد. وقتی که شما بتوانید شرکت مورد نظر و دلخواه خود را با تیم مجربی تاسیس کنید حال میتوانید شروع به سرمایهگذاریهای پیشرفته در رابطه با هوش مصنوعی داشته باشید و به کسب درآمد از هوش مصنوعی بپردازید.

این مطالعات بر نتایج حاصل از تحقیقات مبتنی بر EMS، مهر تایید میزند و نشان از ناهمگونی قابل توجه نرخ پذیرش بالاتر در شرکتهای بزرگ دارد. مناسب ترین انتخاب برای راهکارهای انترپرایز و راهکارهای تحت وب سرعت بالاتر برای عملکرد بهتر می باشد. با ارائه سرعت بالا در IOPs، سرورها از سرعت عملکردی بالاتر برخوردار می شوند. حافظه رم RAM چگونه با پردازنده CPU در ارتباط است ؟ پست مرتبط : تایمینگ رم RAM و اعداد Timing چیست ؟ به طور کلی اصطلاح هوش مصنوعی برای تشریح کردن سیستمهایی به کار میرود که هدف آنها استفاده از ماشینها برای تقلید و شبیهسازی هوش انسانی و رفتارهای مرتبط با آن است. این دو استراتژی باید کاملا با هم مرتبط و یکپارچه باشند. به معنی دوتایی هست ، شاید این کلمه رو در پردازنده ها هم شنیده باشید : dual core که به معنی دو هسته ای هست .

بخوان  انتقال تکنولوژی چیست؟ | 1biti

جمله قبلی به معنی اینه که در یک سیکل انتقال ، تنها 64 بیت منتقل میشد . تصویر زیر هم دو حافظه رم رو در حالت دو کاناله یا dual channel نشون میده که به هر کدوم از رم ها یک مسیر 64 بیتی اختصاص یافته که جمعا 128 بیت میشه . یعنی در هر سیکل انتقال ، می تونن 64 بیت داده رو انتقال بدن . یعنی میتوانید یک لپ تاپ با نمایشگر 18 اینچی تهیه کنید و از تصویر بزرگتر لذت ببرید؛ اما اگر مجبور هستید لپ تاپ خود را مدام با خود حمل کنید، لپتاپ سبک و با ابعاد مناسب گزینه بهتری است. الان دیگه روی برخی مادربورد های جدید خبری از چیپ ست پل شمالی نیست ، چون عزیزان طراح قطعات سخت افزاری همت به خرج دادن و کنترل کننده حافظه و دیگر اجزای پل شمالی رو به صورت یکجا در خود قالب پردازنده جاساز کردن که این امر باعث تسریع در ارتباط بین حافظه رم و پردازنده میشه .

اما مدل پرو قیمت بالاتری دارد و از همین رو شاید برای بسیاری از خریداران، مدل استاندارد مناسبتر باشد. اگر همچنان از زیرساخت های قدیمی درایوها در سازمان خود بهره میبرید، شاید کم کم جای خالی مزیت های استفاده از تکنولوژی NVMe را احساس کرده باشید. همچنین میتوان برای بهبود مهارت برنامه نویسی هوش مصنوعی خود به انجمنهای آنلاین افرادی پیوست که در این مسابقهها شرکت میکنند. بدلیل تقاضای بالا برای حافظه فلش، کمپانی ها در حال تلاش برای ارتقاء در فناوری NAND می باشند و در صورت ارتقاء میتوان شاهد جهشی بزرگ در رابط NVMe باشیم. Dual channel یا دو کاناله ، مسیرهای مسی ارتباط بین حافظه رم و کنترل کننده حافظه رو دو برابر میکنه . در تصویر زیر دو حافظه رم و نحوه اتصال باس دیتا شون به کنترل کننده حافظه رو میبینید که در حالت تک کانال یا single channel کانفیگ شدند .

مایکروسافت، کینکت را برای Xbot 360 آغاز کرد که اولین ابزار بازی بود که حرکت بدن انسان را با استفاده از یک دوربین سه بعدی و آشکارسازی مادون قرمز دنبال کرد. از طرفی دیگر کنسولهای بازی معمولا فایلهای صوتی دارند که توسط HDMI ارسال میشود. کنترل کننده حافظه معمولادر چیپ ست بزرگی به نام North Bridge یا چیپ ست پل شمالی قرار داره که معمولا کنار پردازنده روی مادربورد قابل دیدنه . البته چیپ ست پل شمالی ، فانکشن های دیگه ای مثل کنترل درگاه های PCI Express هم داخل خودش داره . هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای با چندین رویکرد می باشد، اما پیشرفت در یادگیری ماشین (ML) و یادگیری عمیق (Deep Learning) تقریبا باعث ایجاد تغییر الگو در هر بخش از صنعت فناوری شده است.

بخوان  تفاوت هوش مصنوعی و هوش انسانی 1 بیتی

تعدادی از محققان شروع به بررسی کاربرد روش های زبان ساب سمبلیک برای مسائل خاصی از هوش مصنوعی کردند. اونیمیت یک ربات صنعتی بود که در دهه ۱۹۵۰ توسط جورج دیول اختراع شد و تبدیل به اولین رباتی شد که در خط مونتاژ جنرال موتورز در نیوجرسی شروع به کار کرد. مانیتور یک مشخصه مهم دیگر هم دارند که آنهم تعداد پورتهایی است که ارائه میدهند. هنگام خرید این محصول حتما به پورتهایی که سیستم قابلیت پشتیبانی از آنها را دارد، توجه کنید. لازمه ی فعال کردن تکنولوژی dual chennel اینه که شما 2 عدد یا 4 عدد رم DRAM داشته باشید و مادربوردتون از dual channel پشتیبانی کنه . برای اینکه بتونید از از قابلیت dual channel استفاده کنید باید 2 عدد رم با مشخصات مشابه رو در اسلات های با رنگ مشابه یا به عبارت دیگه در کانال های مختلف بزنید . به عبارت دیگر کل منابع کلاس درس یک معلم را می توان در یک مکان مرکزی پیدا کرد.شروع کار با یک سامانه مدیریت یادگیری LMS یا نرم افزار آموزش مجازی LMS ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما کارشناسان پافکو آماده هستند تا سوالات شما در این زمینه را پاسخ دهند.

بهترین ویژگی این گوشی دوربین آن است که کلاسی از دوربین را ارائه می دهد که معمولا شما برای آن باید یک موبایل بالای 1000 دلاری 1biti یا بیشتر بخرید. شما می توانید پس از مشخص کردن بودجه تان، ویژگی های فنی گوشی های موبایل را بررسی کنید تا تلفن همراه مناسب خود را انتخاب نمایید. پس از وارد کردن کارت بانکی خود و وارد کردن رمز اول کارت بانکی ، در منوی نمایش داده شده ” پرداخت قبض” را انتخاب نمایید. در صورتی که نیاز به فضای ذخیره سازی اطلاعات دارید و نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید می توانید از HDD ها یا HDD Hybrid استفاده کنید و سرور خود را به ذخیره ساز تبدیل نمایید. واسه اینکه مادربورد بتونه 128 بیت رو بین کنترل کننده حافظه و خود حافظه رم انتقال بده لازمه که از دو عدد حافظه رم یا ضریبی از عدد 2 مثلا 4 عدد رم روی اسلات رم استفاده بشه .

مثلا یک عدد رم 2 گیگا بایت رو به اسلات آبی و یک رم 2 گیگ دیگه رو به اسلات آبی دیگه بزنید ( یکی در کانال یک و یکی دیگه در کانال دو ) . اگه یک رم رو به آبی و یک رم رو به مشکی بزنید ، دیگه حالت dual channel رو از دست میدید و مادربورد در حالت تک کانال یا هون 64 بیتی کار می کنه . با توجه به اینکه تکنولوژی NVMe یک پروتکل جدید برای درگاه های استفاده در ذخیره سازی اطلاعات می باشد و بصورت اختصاصی برای SSDها ساخته شده است، بیشتر شاهد استفاده از آن بر روی سرورها، کامپیوترها و لپ تاپ ها بودیم. هر سرور از راهکارهای ذخیره سازی سریع بهره میبرد. عملکرد سرور بر عملکرد نرم افزار ها یا اپلیکیشن های مختلف تأثیر مستقیم دارد.

بخوان  قطعات گیربکس لیفتراک سهند دیجی فورک لیفت | توکو لیفتراک

الگوریتمهای شبکههای عصبی معمولاً به کارتهای گرافیک NVIDIA (و متاسفانه فقط NVIDIA) با حافظهی قوی و پردازندههای مرکزی قدرتمند نیاز دارند. قبل از انتخاب گوشی، به جنبههایی مانند اندازه، وزن، ظریف یا قوی بودن آن، هزینههای تعمیر و غیره فکر کنید. اگه لپ تاپ تون رو زیاد حمل نمیکنید و از طرفی به بازی کردن علاقه زیادی دارید و یک سیستم قوی نیاز دارید بدون شک لپ تاپ گیمینگ گزینه بهتری برای شماست. در صورتی که نیاز به سرعت بالا در انتقال اطلاعات دارید بهتر است در سرور خود از NVMe بهره ببرید. پس اگر برنامه نویس هستید یا یک مهندس و قصد خرید لپ تاپ برای اجرای برنامه های مهندسی را دارید این لپ تاپ را گوشه ذهنتان داشته باشید. اگر به دنبال خرید لپتاپ جدید هستید ولی به دلیل تنوع مدلها سردرگم شدهاید، در این ویدیو (دومین قسمت از سه ویدیو) به تعدادی از معیارهای مهم برای خرید لپتاپ میپردازیم.

SATA SSD ها به محدودیت خود رسیده اند و نمی توانند از این سریعتر عمل کنند، این مسئله در SSDهای استاندارد هم مشهود می باشد چون در آنها نیز از درگاه SATA و SAS استفاده شده است. هرچند، گلکسی A11 سامسونگ در ابتدای عرضه به بازار دارای قیمت بالاتری در مقایسه با گوشیهای هم رده خود بود، اما با گذشت چند ماه از ورود آن به بازار، اکنون قیمت بسیار کمتری دارد. در مقایسه های انجام شده، تکنولوژی NVMe درایوها فراتر از درایوهای HDD می باشند. در برخی از روشهای هوش مصنوعی مانند الگوریتم نزدیکترین همسایگی، استدلال با استفاده از تقلید کردن انجام میشود. این زیربخشهای موضوعی بر مبنای ملاحظات فنی مانند اهداف خاص (برای مثال، رباتیک و یادگیری ماشین)، استفاده از ابزارهای مشخص (منطق یا شبکههای عصبی)، یا تفاوتهای عمیق فلسفی تعیین شدهاند. شبکههای عصبی که تحت عنوان شبکههای عصبی مصنوعی (ANNs) یا شبکههای عصبی شبیهسازی شده (SNNs) نیز شناخته میشوند، زیر مجموعهای از یادگیری ماشین هستند که در مرکز الگوریتمهای یادگیری عمیق قرار دارند.