اسامی اولین ماه‌نوردان عصر جدید فضای هفته آینده اعلام می‌شود

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، تنها یک هفته با اعلام اسامی اولین فضانوردی که در عصر جدید فضایی به ماه سفر خواهد کرد، فاصله داریم.

ناسا دهه 1960 و زمانی که اکتشافات فضای یک صنعت جوان با تعداد کمی از شرکت کننده بود، هزینه های اکتشاف را در برنامه آرتمیس با بازیگران بزرگی مانند آژانس فضایی اروپا و ژاپن تقسیم خواهند کرد. دیگری مانند کانادا نیز سخت افزارهای حیاتی را ارائه خواهد کرد. کانادا به مدت بیش از 40 سال در زمینه رباتیک فضایی به ناسا کمک کرده است.

انتهای پیام



منبع

اکنون 50 سال پس از آپولو، وضعیت بسیار متفاوت شده است. برای مثال، دولت‌ها دیگر نیازی ندارند که تمام هزینه‌ها را به تنهایی متبل شوند و شرکت‌های فضای خصوصی می‌توانند برخی از سخت‌افزارهای حیاتی را تامین کنند. به عنوان مثال می‌توان به موشک استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس اشاره کرد که قرار است مأموریت «آرتمیس ۳» را احتمالاً در سال ۲۰۲۵ بر روی سطح ماه فرود بیاورد انجام دهد.

ماموریت «آرتمیس ۲» لحظه بزرگی برای ناسا است، چرا که برای اولین بار در نیم قرن گذشته است که انسان دوباره به ماه می‌فرستد. رؤسای جمهور چندین دهه پس از ماموریت‌های آپولو برای راه‌اندازی برنامه‌های کاوش ماه تلاش کرده‌اند و شکسته‌اند، اما از آنجایی که جنگ سرد که به تحریک‌های اولیه کمک کرد، در زمینه محو شد، آن اراده پولادین در 50 سال پیش دیگر وجود نداشت. .

این چهار نفر در طول این ماموریت به دور ماه می‌خواهند و اولین ماموریت انسانی به کره ماه را از زمان فرود ماموریت «آپولو ۱۷» در دسامبر ۱۹۷۲ رقم خواهند زد.

بخوان  نسل آینده هواهای آتش‌نشان چگونه گردند؟

این رویداد بزرگ از میدان الینگتون (نزدیک مرکز فضایی جانسون ناسا) در هیوستون آمریکا می‌شود و از تلویزیون ناسا نیز پخش می‌شود.

این مراسم ساعت 11 صبح روز دوشنبه سوم آوریل به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت 18:30 روز دوشنبه 14 فروردین به وقت ایران) آغاز می شود.

ناسا و آژانس فضایی کانادا(CSA) روز سوم آوریل به طور مشترک، نام سه آمریکایی و یک کانادایی را اعلام کردند که در ماموریت آرتمیس ۲ که زودتر از نوامبر ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شد، به کره ماه خواهد رفت.

ناسا اسامی خدمه ماموریت آرتمیس ۲(Artemis 2) را هفته آینده اعلام می کند تا اولین فضانوردان مسافر ماه را در ۵۰ سال گذشته که شامل ۳ آمریکایی و یک کانادایی خواهد بود، به طور رسمی معرفی کند.

ناسا متعهد شده است که برنامه آرتمیس بیش از ماموریت‌های آپولو نماینده خواهد داشت و ماموریت‌های اولیه آن اولین زنان و اولین فرد رنگین پوست را به کره ماه خواهد برد. اما این که کدام شهرنوردان به ماه پرواز خواهند کرد هنوز حدس و گمان محض است، زیرا همه این اطلاعات را تا زمان اعلام به دقت می‌کنند.

ناسا برای کاهش بیشتر هزینه‌ها همچنین ساختار اکتشافی متفاوتی را از طریق توافقنامه آرتمیس که در حال حاضر توسط ۲۳ کشور امضا شده، ایجاد شده است. این توافق‌ها مناطقی از اکتشافات فضایی صلح آمیز است که در کوتاه مدت منابع اقتصادی را که مایل به رفتن به ماه می‌دهد، جمع آوری می‌کند.