استفاده از چین از چاپ ۳ بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی

استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ساخت هواپیمای چینی بین علاقه‌مندان به این فناوری در شرکت‌های هواپیماسازی بسیار محبوب است. ممکن است این اتفاق یک انقلاب برای چاپ سه بعدی به نظر برسد، اما باید توجه داشت که سایر سازندگان هواپیما قبلاً از آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ما در فناوری‌های شگفت‌انگیز چاپ سه بعدی، کارایی، مقرون به صرفه بودن و استحکام در آن می‌شنویم، اما این فناوری در حال حاضر بیشتر در خانه‌ها استفاده می‌شود نه در صنعت بزرگی مانند ساخت هواپیما.

دکتر لی شیائودان، یکی از اعضای مؤسسه صنایع تحقیقات شرکت هواپیماسازی شن یانگ می‌گوید: ما در سطح مهندسی در فناوری بزرگ از فناوری‌های چاپ سه بعدی در هواپیماها استفاده می‌کنیم و در موقعیت پیشرو در جهان قرار داریم.

در واقع در سال 2016، شرکت ایرباس شروع به استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ساخت جامبو جت‌های خود کرد. این شرکت در آن زمان ادعا کرد که چاپ سه بعدی به آن اجازه می‌دهد تا قطعات صاف و سختی ایجاد کند که می‌تواند شکل منحنی و در عین حال توخالی را به خود بگیرد. ساخت قطعات هواپیما به این روش باعث می‌شود که وزن کمتری هواپیما حفظ شود و همچنین قدرت لازم برای پایداری و پایداری در هنگام پرواز باشد.

گلن کیس، مدیر ارشد فناوری این شرکت در آن زمان گفت: تولید افزودنی فلزی جزء اصلی برنامه ما برای یکپارچه سازی عمودی است.

انتهای پیام



منبع

این تا حدی به دلیلی رو به رشد برای هواپیماها است. تکنیک‌های جدید و پیشرفته چاپ سه بعدی تولید هواپیماهای جدید با استحکام ساختاری بالا، عمر طولانی، هزینه تولید پایین و تولید سریع را امکان پذیر می‌سازد.

بخوان  ظاهراً کاربران ویندوز 11 از Copilot سیر نمی شوند - به همین دلیل است که مایکروسافت پنل هوش مصنوعی را بزرگ کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: در حالی که قابلیت‌های فناوری ساخت افزودنی را بررسی می‌کنند، به دنبال راه‌هایی برای افزایش عملکرد، یکپارچه‌سازی اجزا، کاهش وزن هواپیما و به حداقل رساندن وابستگی‌های خارجی خواهد بود.

چاپ سه‌بعدی در عظیم

صنعتی که در حال محبوب شدن است

در سپتامبر سال ۲۰۲۲، شرکت هرمس (Hermes) اعلام کرد که هواپیماهای مافوق صوت آن را با سرعت ۳۸۰۰ مایل در ساعت، بدنه‌های چاپ سه بعدی خواهند کرد. این شرکت که قبلاً با ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا انجام داده بود، فاش کرد که چاپگرهای سفایر(Sapphire) و سفایر ایکسسی(Sapphire XC) یک راه حل تولید افزودنی فلزی به انتها(end-to-end) را به دست آورد. است.

روش‌های ساخت مرسوم دارای معایب بسیاری از موارد مورد نیاز برای استفاده از پرچ یا جوش برای اتصال قطعات به یکدیگر است. با این حال، از آنجایی که چاپ سه بعدی یک قطعه یکپارچه را ایجاد می‌کند، ساختاری حاصل، از استحکام ساختاری بالاتر و عمر‌تری بهره می‌برد.

علاوه بر این، هیچ ماده اضافی در چاپ بعدی هدر نمی‌رود و قطعات به شکل سبک‌تر تولید می‌کنند که در نهایت، وزن هر یک از آن‌ها را کاهش می‌دهد و می‌تواند بیشتر پرواز کند و عملکرد بهتری داشته باشد.

به نظر می‌رسد چین از فناوری پیشرفته چاپ سه‌بعدی برای ساخت هواپیماهای جنگی خود استفاده می‌کند که باعث می‌شود این هواپیماها سبک‌تر و کارآمدتر شوند و در عین حال هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد.

اکنون بر اساس مقالاتی که به تازگی در مجله Global Times منتشر شده است، چین این فناوری را به گونه‌های تطبیق داده است که آن را برای هواپیماهای جنگی خود ایده‌آل کند.

بخوان  کپسول "دراگون" برای فضانوردان بستنی برد

چاپ سه بعدی نیز بسیار سریع است که می‌تواند به سرعت تولید و پشتیبانی لجستیک را ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.