«اسپیس ایکس» یک ماهواره ارتباطی بزرگ را پرتاب می‌کند

مرحله بالاتر فالکون۹، به حمل ماهواره آمازوناس نکسوس در آسمان ادامه خواهد داد و نهایتاً این ماهواره ۴۵۰۰ زمینی را کمتر از ۳۶ دقیقه پس از بلند، به مدار انتقالی زمین ایستا خواهد فرستاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیسپاسات به توافق‌های تجاری متعددی دست یافته است که از ظرفیت‌های بلندمدت‌ازوناس نکسوس را با اپراتورها و ارائه خدمات دهی در زمینه‌های دولتی و ارتباطی، برای بخش‌های هوانوردی و مناطق دور دست می‌کنند.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، اولین مرحله فالکون۹، ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازخواهد گشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.

شرکت «اسپیس ایکس» قصد دارد امروز دوشنبه، یک ماهواره ارتباطی تجاری بزرگ را به مدار زمین بفرستد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) حامل ماهواره «آمازوناس نکسوس»(Amazonas Nexus) متعلق به شرکت اسپانیایی «هیسپاسات»(Hispasat) قرار است روز دوشنبه ساعت 5:53 بعد از ظهر به منطقه زمانی شرقی، از «پایگاه نیروی دریایی» هوایی کیپ کاناورال» (CCSFS) در فلوریدا بلند شود. این پرتاب برای روز یکشنبه در نظر گرفته شده بود اما شرکت «اسپیس ایکس» (SpaceX) آن را به دلیل آب و هوای بد لغو کرد.

آمازوناس نکسوس پس از آن، بیش از شش ماه را فقط مسیر خود را به مدار زمین ایستا خواهد کرد که در حدود 35 هزار و 70 کیلومتری بالاتر از زمین قرار دارد. هیسپاسات چند هفته را به بررسی فضایپیما اختصاص خواهد داد. سپس، آن را به مدار نهایی خود خواهد برد و ماهواره را به انجام خدمات اینترنتی را به بخش‌های وسیعی از جهان ارائه می‌دهد.

بخوان  اپل بی سر و صدا در حال توسعه "Apple GPT" است

هیسپاسات در بیانیه‌پیش از پرتاب نوشت: این ماهواره، کل قاره آمریکا، گرینلند و مسیرهای اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی را پوشش می‌دهد و برای خدمات ارتباطی در مناطق دورافتاده و محیط‌های حرکت هوایی و دریایی خواهد شد.

پرتاب روز دوشنبه، نهمین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و این شرکت را با شکستن رکورد ۶۱ پرتاب طی یک سال که در سال ۲۰۲۲ ثبت شده است، پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام



منبع

طبق توضیحات ماموریت اسپیس ایکس، این ششمین تقویت کننده ویژه خواهد بود. این موشک، ماهواره ارتباطی «SES-22»، کاوشگر ماه «هاکوتو-آر»(Hakuto-R) شرکت «آی‌اسپیس»(ispace) و سه دسته از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) اسپیس ایکس را نیز پرتاب کرده است.