اشتباهات مایکروسافت با آپدیت جدید ویندوز 10 باعث سردردهای جدی شده است

جالبه یکی دیگه کاربر (در برگه جدید باز می شود) در Reddit گزارش می دهد که لپ تاپ آنها – به طور کامل و غیرقابل برگشت – پس از اینکه آنها به طور تصادفی نوت بوک را در میانه به روز رسانی خاموش کردند (با بستن درب) از بین رفت. در واقع بد است – اما این یک نمونه است، البته، بنابراین ما نمی توانیم بیش از حد در آن بخوانیم.

طبق گزارشات، این اتفاق برای کاربران زیادی رخ می‌دهد، و اگر پانل تنظیمات را پس از دریافت پیام ببندید، سپس آن را دوباره باز کنید، خواهید دید که به‌روزرسانی هنوز در حال انجام است.


تجزیه و تحلیل: بیا مایکروسافت، دست به کار شو

همانطور که می بینید، در موضوع Reddit بالا، یک شکایت عجیب نیز وجود دارد مبنی بر اینکه به روز رسانی به شما می گوید که تمام شده است – با پیام “به روز هستید” – در حالی که در واقع، پچ هنوز در پس زمینه نصب می شود. .

برخی از خوانندگان مستقیماً با وب سایت در تماس بوده اند که از مشکلات عملکردی شکایت دارند، به طوری که یک نفر پس از به روز رسانی، فن خود را با سرعت کامل اجرا می کند. این مورد با یک کامپیوتر همه کاره Dell بود، و فن پس از حذف به‌روزرسانی ماه مارس به حالت عادی بازگشت و نشان داد که وصله مقصر است.

مشکلات بیشتر در سراسر مایکروسافت مشهود است Answers.com (در برگه جدید باز می شود) انجمن پشتیبانی و مرکز بازخورد شرکت، و همچنین Reddit (در برگه جدید باز می شود)، با مشکلات مختلف عملکرد (از جمله استفاده زیاد از CPU) و همچنین صفحه آبی مرگ (BSoD) در جایی که رایانه شخصی قفل می شود و باید مجدداً راه اندازی شود خراب می شود.

اظهار نظر از جانب r/Windows10

در مورد ویندوز 10، این وصله مارس KB5023696 (برای نسخه‌های 20H2 به بعد) است و به عنوان جدیدترین ویندوز (در برگه جدید باز می شود) اشاره می کند، به روز رسانی باعث ایجاد برخی از مشکلات هشدار دهنده است.

بخوان  iOS 16.2 اینجاست: ویژگی‌های جدید، آیفون‌های پشتیبانی‌شده و هر آنچه که باید بدانید

در مجموع، این ماه خوبی برای مایکروسافت نیست، اول از همه با گزارش های مربوط به ویندوز 11 و مشکلات مربوط به کندی درایو حالت جامد – با عملکرد SSD ها به طور جدی – و اکنون ما یکسری ویندوز 10 داریم. مسائلی که حضور ناخواسته آنها را احساس می کند.

پیام نادرست «نصب به پایان رسید» می‌تواند مشکل بسیار بدی باشد اگر بخواهید رایانه خود را خاموش کنید در حالی که به‌روزرسانی هنوز در حال اجرا است – اگرچه احتمالاً ویندوز به شما اطلاع می‌دهد که فرآیندها هنوز در حال انجام است و خاموش شدن را متوقف می‌کند. اما در غیر این صورت، اگر نصب به‌روزرسانی در اواسط جریان قطع شود، احتمال خراب شدن فایل‌ها وجود دارد که می‌تواند خبر بسیار بدی باشد.

چیزی که در اینجا بسیار مبهم است، گزارش‌های بیشتر از خرابی نصب با پیام‌های خطای بی‌معنی است (هگزادسیمال مزخرف). این‌ها برای مدت طولانی‌تر از آنچه که ما دوست داریم به خاطر بسپاریم ادامه داشته‌اند، و زمان آن فرا رسیده است که مایکروسافت کار بهتری برای رفع این خرابی‌های مرموز راه‌اندازی انجام دهد (یا حداقل آنها را آموزنده‌تر کند).



منبع

توجه داشته باشید که این دقیقاً تعجب آور نیست، زیرا کاربران ویندوز 11 با به روز رسانی تجمعی ماه مارس (که یک هفته پیش منتشر شد) با اشکالات بدی مواجه شدند.