اصلاح نژاد گربه‌ماهی‌ها با دی.ان.ای تمساح برای مصرف غذا

گروهی از مقاله‌های دانشگاه «آبرن» را در ژانویه منتشر کرد که در آن شرح‌های خود را برای اصلاح ژنی گربه‌ماهی با ژن «لیسکاتین» (cathelicidin) تمساح را شرح می‌داد.

کاتلسیدین که در روده‌ها یافت می‌شود، یک ضد میکروبی است که مسئول کمک به ارگانیسم‌ها در مبارزه با بیماری‌ها است.

بسیاری از مصرف‌کنندگان ممکن است از اشتراک ماهی خود با یک تمساح ناخوشایند باشند اما «رکس دانهام» و «بائوفنگ سو»، دو تن از محققین اصلی این مطالعه، به MTR گفتند که گوشت هیبریدی کاملاً ایمان خواهد بود.

از آنجایی که لیسیدین را به ژن مواد تولید مثلی اضافه کرد، تولید مثل گربه ماهی نیز کاهش داد که این امر برای جلوگیری از ژنتیکی ماهی هیبرید به گربه ماهی وحشی مهم است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، آمریکایی‌های بزرگ می‌گویند، می‌خواهند دی.ان.ای تمساح را به گربه ماهی پرورش یافته در مزرعه تزریق کنند. دریافتند که این ماهی در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر بوده و احتمال تولید مثل کمتری دارد. آن‌ها امیدوارند گربه ماهی جدید و کمتر مستعد بیماری، روزی برای مصرف انسان فرو شود.

متخصصان ژنتیک با استفاده از دی.ان.ای تمساح، گربه ماهی مقاوم به بیماری ایجاد شده و این امر ممکن است روزی به بخشی از رژیم غذایی ما تبدیل شود.

محققان دانشگاه «آبرن» آمریکا در مطالعه‌های اظهار کردند در حال اصلاح گربه ماهی‌ها با دی.ان.ای تمساح برای ایجاد هیبریدهایی برای مصرف انسان هستند.

در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۰۷ میلیون پوند ماهی زنده در ایالات متحده آمریکا، در جنوب، تولید شد. گربه ماهی بیش از 50 درصد از ایالات متحده آمریکا برای ماهی‌های پرورش یافته را تشکیل می‌دهد. توسعه کشاورزی آنها نیازمند منابع است. بیماری‌ها در میانبه ماهی‌ها به دلیل وجود فضا در مزرعه‌هایی که در آن پرورش می‌یابند گسترش می‌یابد. حدود ۴۵ درصد از بچه‌های گربه ماهی در نتیجه بیماری‌های عفونی می‌میرند. به طور کلی ماهی‌ها نیز نسبت به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت کمتری دارند.

بخوان  ۱۰ گوشی پرطرفدار هفته (۶ تیر)

این ژن که با استفاده از کریسپر اضافه شد، مقاومت در برابر بیماری را در گربه ماهی در مقایسه با گربه ماهی وحشی افزایش داد. پژوهشگران در مصاحبه‌های با MIT Technology Review بررسی می‌کنند که میزان مصرف ماهی از این کار دو و پنج برابر بیشتر باشد.

نویسندگان به برخی‌ها عدم قطعیت‌ها در استفاده از فناوری کریسپر (که بیشتر در پستانداران استفاده و مطالعه قرار می‌گیرند) روی ماهی‌ها اشاره می‌کنند. با این حال، متخصصان امیدوارند که اصلاح ژن تماح و گربه‌ماهی همراه با سایر تکنیک‌های پرورش گربه‌ماهی برای کمک به پرورش‌دهندگان در تولید گربه‌ماهی‌ها استفاده شود.