اصول تکنولوژی که می توانید از امروز از آن بهره مند شوید

در صورتی که نیاز به سرعت بالا در انتقال اطلاعات دارید بهتر است در سرور خود از NVMe بهره ببرید. درایوهای دارای NVMe در برابر SATA SSD ها، صف های دستوری بیشتری را مدیریت می کند. این امر در صورتی امکان پذیر است که لپ تاپ یا کامپیوتر شما امروزی و دارای بخش درایو NVMe باشد. استفاده از SSD درایوهای دارای تکنولوژی NVMe، سرور را برای استفاده برنامه های، اپلیکیشن ها و اطلاعات سنگین مناسب تر کرده است. این امکان را بوجود می آورد تا چندین عضو یک گروه، با استفاده از کامپیوترهای شخصی در نقاط مختلف دنیا جلسه تشکیل دهند و به صوورت گروهی تصمیم بگیرند.

اگر به دنبال خرید لپتاپ جدید هستید ولی به دلیل تنوع مدلها سردرگم شدهاید، در این ویدیو (دومین قسمت از سه ویدیو) به تعدادی از معیارهای مهم برای خرید لپتاپ میپردازیم. تکنولوژی NVMe در حال حاضر مناسب ترین راهکار برای تضمین عملکرد راحت تر اپلیکیشن ها می باشد. 3. با توجه به بودجه تون و مشخصات این لپ تاپ، بله میتونه یک گزینه مناسب برای گیم باشه. اگر لپتاپ خاصی را پیدا نکردید یا به دنبال مشاهده مشخصات فنی لپتاپهای قدیمیتر که در بازار وجود ندارند هستید، فراموش نکنید که تیک «قیمت داشته باشد» را در قسمت فیلترها بردارید. در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به روش کار هوش مصنوعی پرداخته شده است. هوش مصنوعی هزینه بالایی دارد. در صورتی که قرار است برای خرید نمایشگر خودرو هزینه کنید پیشنهاد میکنم که حتما مدلی انتخاب کنید که قابلیت اتصال دوربین عقب خودرو را داشته باشد و مجبور نباشید تا برای داشتن دید از عقب خودرو یک وسیله دیگری را خریداری کنید.

در واقع، بیشتر این سایتهای شبکههای اجتماعی در محوطههای دانشگاهی توسعه یافتند و اولین کاربران آن دانشجویان بودند. در حالی که بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ و میزبان ها همچنان از درایوهای استاندارد قدیمی SSD و HDD استفاده می کنند، نیاز به ارتقاء در زیر ساخت خود را به استاندارد بعدی NVMe احساس کرده اند. این سیستمها تنها میتوانند برای ارائه پاسخ خودکار به مجموعهای محدود از دادهها یا ترکیب سادهای از دادهها استفاده شوند. قسمت عمده هوش مصنوعی را هوش مصنوعی با حافظه محدود تشکیل میدهد؛ جایی که ماشینها از حجم عظیمی از دادهها برای یادگیری عمیق استفاده میکنند. نوع پردازنده مورد نیازتان بستگی به استفاده و بودجهتان دارد. برای پاسخ به این سوال باید اصول اولیه چگونگی ارتباط بین حافظه رم RAM و پردازنده ، مفاهیم باس ، کلاک و یه سری چیزای دیگه رو بدونید .

ارتقاء سرور به NVMe باعث رفع این مشکل و در نتیجه سرعت Read/Write بالاتر و افزودن میزان سرعت لود صف های اطلاعاتی می شود و عملکرد قابل اطمینانی برای کاربران و کارمندان فراهم می آورد. او میگوید: این قضیه همین حالا هم در جریان است. SATA SSD ها به محدودیت خود رسیده اند و نمی توانند از این سریعتر عمل کنند، این مسئله در SSDهای استاندارد هم مشهود می باشد چون در آنها نیز از درگاه SATA و SAS استفاده شده است. در صورتی که نیاز به فضای ذخیره سازی اطلاعات دارید و نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید می توانید از HDD ها یا HDD Hybrid استفاده کنید و سرور خود را به ذخیره ساز تبدیل نمایید.

بخوان  بازار فارکس و مزایا و معایب آن مزایا و معایب معاملات در بازار فارکس نظارت

در صورتی که نیاز سازمان شما تنها فضای ذخیره سازی اطلاعات می باشد و به منابع سنگینی از اپلیکیشن ها نیاز ندارید، نیاز به صرف هزینه برای درایو های NVMe نخواهید داشت. چالش های اصلی افزایش دیجیتالی شدن در بخش های آب، حمل و نقل و انرژی مربوط به حریم خصوصی و امنیت سایبری است که نیاز به پاسخ کافی از سوی پژوهشگران و سیاست گذاران دارد. خبرهايی نيز که اخيراً از شرکتهاي اصلی سازنده پردازندههای کامپيوتر در آمريکا و ژاپن منتشر شده است، از ورود پردازندههای حاوی يک ميليارد نانوترانزيستور تا قبل از ۱۰ سال آينده حکايت دارد. اما با احتساب تمام این موارد، اگر نگوییم پوکو ایکس 3 NFC بهترین گوشی مقرون به صرفه بازار است، حتماً یکی از بهترینها خواهد بود.

بعد از گذشت 2 سال از عرضه شیائومی می 9، قیمت این گوشی به حداقل رسیده و برای خریدارانی با بودجه محدود، الان بهترین فرصت است. اندروید در واقع یک سیستم عامل متن باز و رایگان عرضه شده از سمت گوگل بوده که شامل میان نرم افزار، برنامههای مختلف و غیره است. استفاده از اندروید همچنین باعث میشود تا شما با یک صفحه نمایش لمسی در اختیار داشته باشید که کنترل آن هم سادهتر خواهد بود. هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی: حضور هوش مصنوعی همواره در شبکههای اجتماعی ملموس است و این تکنولوژی با استفاده از دادههای عظیمی که در اختیار دارد به سرعت در حال رشد است.

تشخیص چهره (Facial Detection)، بخشی مهم از بازشناسیِ چهره است که تعداد چهرههای روی تصویر یا ویدیو را مشخص میکند، بدون اینکه جزئیات را به خاطر بیاورد یا ذخیره سازد. در تصویر زیر دو حافظه رم و نحوه اتصال باس دیتا شون به کنترل کننده حافظه رو میبینید که در حالت تک کانال یا single channel کانفیگ شدند . در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجله یک بیتی. تصویر زیر هم دو حافظه رم رو در حالت دو کاناله یا dual channel نشون میده که به هر کدوم از رم ها یک مسیر 64 بیتی اختصاص یافته که جمعا 128 بیت میشه . Dual channel یا دو کاناله ، مسیرهای مسی ارتباط بین حافظه رم و کنترل کننده حافظه رو دو برابر میکنه . در واقع تمام دستوراتی که در رم نوشته میشه و یا اطلاعاتی که از رم خونده میشه به دلیل کنترلی است که کنترل کننده حافظه روی رم داره .

تا کنون، آنها اصلا کار زیادی یاد نگرفتهاند. همچنین به واسطه این افزایش کاربرد، موقعیتهای شغلی این حوزه گستردهتر میشوند و افراد زیادی به دنبال کسب اطلاعات در خصوص نحوه برنامه نویسی هوش مصنوعی هستند. مشخصاتی مثل سرعت کلاک پالس ، تایمینگ و همچنین ظرفیت حافظه ( مثلا جفتشون 2 گیگ یا 1 گیگ باشن ) . الان دیگه روی برخی مادربورد های جدید خبری از چیپ ست پل شمالی نیست ، چون عزیزان طراح قطعات سخت افزاری همت به خرج دادن و کنترل کننده حافظه و دیگر اجزای پل شمالی رو به صورت یکجا در خود قالب پردازنده جاساز کردن که این امر باعث تسریع در ارتباط بین حافظه رم و پردازنده میشه . در مورد رم هم همین مسئله صدق می کنه ، برخی اطلاعات داخل رم نوشته میشن و برخی اطلاعات از رم دریافت میشن که توسط همین باس صورت میگیره . باس به مسیری برای انتقال اطلاعات بین پردازنده و دیگر اجزای مادربورد تعلق میگیره .

بخوان  قیمت اسب ترکمن مسابقه ای چچیلاس-رویال هورس

بنابراین، دكتر رادیولوژیست نمی تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد. بنابراین از الگوریتمهایی استفاده میشود که میتوانند الگوهای مشخص را در دادههای پیشین تشخیص داده و بر اساس آنها نتایج را در آینده پیشبینی کنند. در نهایت کاربران انتظار دارند در زمان استفاده از برنامه شاهد سرعت لود بالا باشند و این عمل تاثیر بسیار زیادی بر تجربه کاربری مناسب، رضایت کاربر، فروش بهتر و ارتقاء سازمان و کسب و کار شما دارد. کاربرد های IOT در تمام جنبه های سیستم های حمل و نقل وجود دارد (مانند خودرو، زیرساخت ها، راننده یا کاربران).

BUS باس ، مختص حافظه رم نیست . همونطور که می دونید و خب شاید هم ندونید حافظه رم RAM به طور مستقیم با CPU در ارتباط نیست . عملکرد سرور بر عملکرد نرم افزار ها یا اپلیکیشن های مختلف تأثیر مستقیم دارد. هرچند تکنولوژی بکار رفته در درایوها تفاوت چشمگیری ایجاد کرده است، با این حال عملکرد IOPs ها در درایوها وابستگی مستقیم به چندین عامل دارد از جمله CPU و حافظه که در کامپیوتر و انواع سرور HP استفاده شده است. در زمان ارتقاء NVMe، متخصصین پشتیبانی کامل از دستورات امنیتی که در اینترفیس های SCIS ،ATA و ACS استفاده شده است را تضمین کردند. این بخش به تنهایی می تواند چند مطلب کامل را شامل شود. این دسته، دنیایی از اپلیکیشنهاست که میتوانید با دانلود آنها هر موضوعی را یاد بگیرید.

در واقع، یک برنامهٔ کامپیوتری را در نظر بگیرید که قابلیت تعمیم دادن تجربیات را ندارد و اگر این برنامه قبلاً با استفاده از تکرار در مورد تعدادی از افعال باقاعدهٔ انگلیسی آموزش دیده باشد، با مواجه شدن با کلمهٔ جدیدی مانند Jump قادر نخواهد بود حالت گذشتهٔ آن حدس بزند مگر اینکه قبلاً با کلمهٔ Jumped آموزش دیده باشد. کنترل کننده حافظه یا به انگلیسی Memory Controller وظیفه ارتباط بین رم و پردازنده رو به عهده داره . کنترل کننده حافظه معمولادر چیپ ست بزرگی به نام North Bridge یا چیپ ست پل شمالی قرار داره که معمولا کنار پردازنده روی مادربورد قابل دیدنه .

لپ تاپهای لنوو با داشتن سیستم خنک کننده بدون فن، پردازندههای قوی، صفحه نمایش لمسی با قابلیت استفاده از قلم، حسگر اثر انگشت، تینک شاتر و دوربین هیبریدی، استحکام قوی، قیمت مناسب و… چه کسی بیشترین استفاده را از درایو NVMe میبرد؟ Memory Controller Hub که به مخفف MCH هم گفته میشه از اسمش پیداست که وظیفش چیه . Memory Controller یا کنترل کننده حافظه چیست ؟ حافظه رم از طریق 3 گذرگاه به کنترل کننده حافظه وصل هست که در مجموع به این گذرگاه ها ، باس حافظه یا Memory Bus میگن . ■ اطلاعاتی که به کنترل کننده حافظه میره ( منظور اطلاعاتی که از رم خونده میشه ) و همچنین اطلاعاتی که روی رم نوشته میشه ( منظور همون دستورات پردازنده ) از طریق باس دیتا هدایت میشه . در این سری از باتری های حجیم تر و همچنین قوی تر استفاده شده است و حسگر اثر انگشت دیگر در زیر صفحه نمایش قرار ندارد و در کنار گوشی یا پشت آن قرار گرفته است.

بخوان  اینجا یک سریع روش حل کردن یک مشکل با موبایل

مقاله تورینگ تحت عنوان “ماشین آلات و هوش محاسباتی” (1950)، و آزمایش متعاقب آن به نام تورینگ (Turing)، هدف اساسی و چشم انداز هوش مصنوعی را تعیین کرد. همانطور که در احراز هویت سامانه ثنا و سجام و همچنین در فرایند احراز هویت سامانه روابط کار قابل مشاهده است، هوش مصنوعی میتواند جایگزین دقیق و خوبی برای این وظیفه باشد. همانطور که سنجش بنچمارک این گوشی هم نشان میدهد، اگزینوس ۹۸۲۵ پردازنده و گرافیک بالاتری نسبت به اسنپ دراگون 750G است و عملکرد گرافیکی آن، تقریبا دو برابر چیزی است که از تراشههای میان رده 5G میتوانید انتظار داشته باشید. درایوهای NVMe از مصرف برق کمتری به نسبت فناوری های قدیمی تر برخوردار است و میتواند در زمان حجم کار بالا، بر روی حالت کم مصرف تعریف شود و تا ۹۷% مصرف انرژی را در حالت بیکار کاهش دهد. SSDها گرانتر هستند وگنجایش کمتری به نسبت HDDها دارند. امروزه نوت بوکهایی وجود دارند که عمر باتری آنها به ۱۵ ساعت میرسد؛ اما این ویژگی برای همهی افراد مهم نیست.

واسه اینکه مادربورد بتونه 128 بیت رو بین کنترل کننده حافظه و خود حافظه رم انتقال بده لازمه که از دو عدد حافظه رم یا ضریبی از عدد 2 مثلا 4 عدد رم روی اسلات رم استفاده بشه . وظیفه کنترل کننده حافظه اینه که به صورت پی در پی جریان الکتریکی رو به مدارات الکترونیکی رم بفرسته تا ریفرش بشن و اطلاعات از دست نره . ■ وظیفه حافظه رم RAM اینه که برخی اطلاعات مربوط به برنامه هایی که توسط کاربر کامپیوتر زیاد مورد استفاده قرار میگیره رو به صورت موقتی در خودش ذخیره کنه تا پردازنده کمتر به هارد دیسک سرک بکشه . تنها محدودیت موجود در درایوهای solid state استفاده از تکنولوژی NAND که نوعی حافظه فلش است، می باشد. به همین خاطر ممکن است، به علت حضور زیاد کاربران و درخواست های زیاد سرورهای استاندارد که از درایوهای SSD یا HDD بهره می برند، دچار اختلال برای سرویس دهی شوند.