اطلاعات آمریکا از تصرف ماه توسط چین

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، رقابت برای رسیدن به ماه بین ایالات متحده و چین به شکل روزافزون در حال حاضر است و دو سال آینده می تواند نشان دهد که چه کسی در این مسابقه برنده می شود.

چین در چند سال اخیر، مدارگردها، فرودگرها و کاوشگرهایی را به فضای پرتاب کرده است که به ماه و مریخ رسیده‌اند. آمریکایی‌ها بر این باورند که سازمان ملی فضای چین خیلی سریع در حال پیشرفت است و این احتمال وجود دارد که ناسا را ​​در پروژه فعلی آرتمیس تعیین کرده، شکست دهد و زودتر از ناسا قدم بر ماه بگذارد.

نیروهای امنیتی نگرانند که چین به غیر از تعیین قلمرو و ادعای مالکیت مناطقی از ماه، همچنین قصد دارند در سیستم‌های فضایی ایالات متحده آمریکا را داشته باشند.

در همین حال، ناسا روی مجموعه ماموریت‌های آرتمیس خود به ماه کار می‌کند. ناسا ماموریت” آرتمیس ۱” را در ماه نوامبر برای یک ماموریت ۲۶ روزه به سمت ماه پرتاب کرد. این مأموریت پس از چرخش یک کپسول اوریون به دور ماه، موفقیت آمیز بود و ناسا را ​​یک قدم به هدف خود برای ایجاد حضور انسانی در ماه نزدیکتر کرد.

تری ورتز، فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌گوید: در یک سطح، این یک رقابت سیاسی است تا مشخص شود که چه کسی بهتر عمل می‌کند. آنچه واقعاً می‌خواهند آنها را به عنوان برترین کشور جهان بدانند. آنها می‌خواهند قدرت مسلط بر روی زمین باشند، بنابراین به ماه راهی برای نشان دادن کارکرد سیستم آنها وجود دارد. اگر آنها انسان را به ماه برگردانند، این نشان می دهد که آنها بهتر از ما هستند.

بخوان  ناسا مراکز آب و هوایی را در ماه احداث خواهد کرد

شیطنت سیاسی احتمالی چین در ماه

بیل نلسون، مدیر ناسا در مصاحبه‌ای با پولیتیکو هشدار داد که اگر چین در مسابقه فضایی پیروز شود، ممکن است قلمرویی را در ماه تصاحب کند که بر مناطق غنی از مواد معدنی و سایر منابع تسلط پیدا کند یا حتی مانع از سفر سایر کشورها به ماه شود. .

یک مسابقه فضایی جدید

وی گفت: این یک واقعیت است. ما در یک مسابقه فضایی هستیم و بهتر است مراقب باشیم که بتوانیم انجام تحقیقات علمی در ماه را انجام دهیم. این احتمال وجود دارد که آن‌ها می‌گویند از اینجا دور شوید، ما اینجا هستیم و این قلمروی ماست.

سرمایه‌گذاری چین در پروازهای فضایی و سایر فناوری‌های موشکی در بحبوحه رقابت‌های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا و روسیه انجام می‌شود، زیرا هر سه کشور در حال حاضر در حال توسعه سلاح‌های مافوق صوت هستند.

بیل نلسون گفت: چین در دهه گذشته موفقیت و پیشرفت های عظیمی داشته است. همچنین این درست است که تاریخ فرود آنها روی ماه روز به روز نزدیک تر می شود.

انتهای پیام



منبع

بیل نیل رئیسسون ناسا در جدیدترین اظهارات خود هشدار داده است که ممکن است مدعی قلمرویی از منابع روی ماه باشد و نگرانی‌هایی در مورد جاه طلبی این کشور در کره ماه وجود دارد.

برنامه‌های فضایی ناسا و چین برای رسیدن به ماه در چند سال آینده دقیق است و هر دو کشور در ماه‌های آخر وقت خود را صرف این کار کرده‌اند.

مقامات ناسا برای اظهارنظرهای ارتش خود به جزایری در دریای چین جنوبی اشاره می کنند، جایی که چین در آن پایگاه هایی ایجاد کرده است. رئیس ناسا می‌گوید: اگر به گفته من شک دارید، ببینید آنها را با جزایر اسپراتلی (Spratly) چه ​​کردند.

بخوان  نحوه استفاده از داده های مشتری سیستم POS: 9 روش برای کارکرد آن

برنامه فضای چین به ایستگاه فضایی جدید را راه‌اندازی و تکمیل کرده است. پکن اعلام کرده است که امیدوار است تا پایان این دهه فضانوردان خود را بر روی ماه فرود آورد.

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ فضانوردان را بر روی ماه فرود آورد.