افزایش سهام تولیدکنندگان تراشه چینی با تصویب قانونی در آمریکا

براساس گزارش‌ها، سهام شرکت Shenzhen China Micro Semicon Co Ltd ۶۸۸۳۸۰.SS) در اولین روز معاملاتی خود، ۸۲ درصد افزایش یافت.
سهام شرکت بین المللی تولید نیمه هادی (SMIC) تراشه ساز‌ چینی در هنگ کنگ ۷.۱ درصد و در شانگ‌های ۴.۴ درصد همچنین شاخص SSE STAR Chip (STARCHIP) ۸.۳% افزایش یافت.

سهام شرکت‌های تولید تراشه چینی در این هفته بیشترین جهش را داشت، زیرا سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، باعث افزایش درگیری‌های کشور چین با آمریکا شد.

اما سازندگان تراشه چینی در مقایسه با همتایان جهانی خود تراشه‌ها را گران‌تر می‌فروشند، صنعت جهانی که در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ از مشکلات زنجیره تامین رنج می‌برد، اکنون با تقاضای ضعیفی روبرو است، زیرا تورم و  رکود اقتصادی باعث کاهش تقاضای مشتریان تراشه برای تمام محصولات از جمله خودرو و گوشی‌های هوشمند شده است.   


تراشه چینی

نیو چونبائو، مدیر سرمایه گذاری در خانه صندوق خصوصی Wanji Asset، گفت: “سازندگان تراشه‌های داخلی فرصت‌های زیادی برای جایگزینی محصولات وارداتی خواهند داشت”. این دیدگاه توسط Guorong Securities نیز تایید شد، او در یاداداشتی اعلام کرد قانون مذکور توسعه صنعت پردازنده نیمه هادی چین را تحریک می‌کند و باعث افزایش تولید تراشه در این کشور می‌شود.

 



منبع

قانون تراشه آمریکا استفاده از فناوری‌های این کشور در چین را محدودتر می‌کند، به همین علت آمریکا باید سرمایه خود را در تولید تراشه بیشتر کند. سرمایه گذاران معتقدند این قانون برای تولیدکنندگان چینی یک خبر خوب است.

به گزارش سایت رویترز، هفته گذشته مجلس سنای آمریکا برای رقابت با چین قانون تراشه‌ها و علم را تصویب کرد. به دنبال تصویب این قانون شاخص نیمه هادی چین ۶.۸ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید و سود هفته را به ۱۴.۲ درصد رساند.

بخوان  تاثیر عجیب ژن‌های کوتاه بر پیری سریع و مرگ افراد

بیشتر بخوانید