امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، از آخرین نمایشگاه CES که در شرایط عادی در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، موارد زیادی تغییر کرده است. اقتصاد زیر و رو شده است. زنجیره‌های تامین‌کننده خود به مشکل خورده‌اند و نگرش‌ها بیش از حد تغییر کرده‌اند، زیرا تغییرات آب و هوای هرچه بیشتر راه را به بحث و گفتگوها باز کرده‌اند و همیشه مانند فناوری‌های رو به جلو حرکت می‌کنند و با چالش‌های جدید زندگی ما از کووید مقابله کرده‌اند. .

دستگاه‌های بازی‌های قابل حمل همگی هستند که امسال به تماشای آن‌ها بنشینیم. باید دید که CES سال جاری چه دیدی از نحوه تغییر فناوری بازی‌های قابل حمل در عصر فضای ابری به ما ارائه می‌دهد.

رایانه ها

مثل همیشه، CES میزبان هدفون‌های جدید خواهد بود.

از تجهیزات صوتی نیز نمی‌توانم چشم‌پوشی کرد. ساندبارها هنوز هم محبوب هستند و ما باید انتظار داشته باشیم که آنها به پیشرفت خود ادامه دهند و به کار بهتر و یکپارچه‌تر با تلویزیون‌هایی بپردازند.

امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

نمایشگاه فناوری CES از روز سه‌شنبه سوم ژانویه (۱۳ دی) آغاز می‌شود و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص می‌یابد. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) در این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

این نمایشگاه فناوری امسال چه به همراه خواهد داشت؟ انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌ها همچنان در کانون اصلی نمایشگاه باقی بمانند و ده‌ها دستگاه‌های جدید و در سال جدید معرفی می‌شوند. لنوو، ایسوس، اچپی و دل همگی قرار است لپتاپ های انسان را برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کنند و تبدیل به بهترین لپتاپ های معمولی و لپتاپ های مناسب بازی های رایانه ای با هم رقابت شوند.

بخوان  ویدئویی از رقص نور خورشید در سرتاسر زمین

اگر روی حضور حتمی یک فناوری در CES حساب کرد، آن تلویزیون است. تولیدکنندگان، تلویزیون‌های قدیمی را می‌خواهند که بزرگ‌تر، روشن‌تر و بهتر از تلویزیون‌های قبلی هستند. از شرکت‌هایی مانند ال جی، سامسونگ و سونی و همچنین TCL و Vizio انتظار می‌رود که محصولات تولیدی ارائه می‌دهند. ما انتظار تلویزیون‌هایی با فناوری QD-OLED به عنوان آینده فناوری پیشرفته تلویزیون‌ها نیز داریم. تلویزیون QD-OLED همان مدل اول است که به‌جای فیلتر رنگ در جلوی پیکسل‌های آبی، از لایه‌ای کوانتوم دات (Quantum Dot) بهره می‌برد.

استاندارد جهانی جدید برای خانه‌های هوشمند سال گذشته به خوبی سر زبان‌ها افتاد. این فناوری نوید آن را می‌دهد که از دستگاه‌هایی که تنها با شماره‌های انگشتی از همتایان خود ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توانند در نهایت خانه هوشمندی قابل اعتماد با آسانی ارتباط برقرار کنند که یک دهه پیش قریب‌الوقوع به نظر می‌رسند. اکنون به نظر می‌رسد دستگاه‌های جدید از جمله چراغ، قفل و لوازم خانگی هوشمند راه‌حل خود را به CES و قفسه‌های فروشگاه‌ها خواهند کرد.

CES ویژگی‌های فناوری را شامل می‌شود. از جمله مواردی که در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید فناوری‌های مربوط به حوزه فناوری‌های مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، سرگرمی، صفحه‌های نمایش و تلفن‌همراه، وسایل خانه، ربات، فناوری‌های 5G و بسیاری از فناوری‌های دیگر هستند.

امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

انتهای پیام



منبع

باید منتظر بمانیم تا مشخص شود مهم ترین نمایشگاه فناوری جهان چه موارد دیگری را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

طرفداران بازی های ویدیویی معمولاً به CES توجه ندارند، زیرا این نمایشگاهی نیست که از نظر تاریخی به رونمایی های بزرگ بازی ها مرتبط باشد. با این، همان سال گذشته، سونی جزئیات مربوط به هدست PlayStation VR2 خود را در CES به اشتراک گذاشت و حتی از بازی واقعیت مجازی Horizon: Call of the Mountain رونمایی کرد.

بخوان  اپلیکیشن ایران من راه اندازی شد

تلویزیون های جدید

خانه هوشمند

نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به دلیل نشانه‌هایی که کوید-۱۹ کاملاً آنلاین برگزار می‌شود و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر به سالن‌های شرکت‌های بزرگ مرکز همایش لاس وگاس بازگشتند.

بازی های رایانه ای

در سال ۲۰۲۲، اولین نشانه‌های توسعه تلویزیون‌های QD-OLED را دیدیم. آیا سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که این فناوری به جریان اصلی تبدیل شود؟

نمایشگاه CES به نمایشگاه‌های خودرو در دیترویت و توکیو برای خودروسازان مهم است، و به راحتی می‌توان فهمید که علت آن چیست. این نمایشگاه فناوری نقطه آغازی برای خودروهای برقی است.

خودروها

بعید است سامسونگ گلکسی جدید سری S خود را در این نمایشگاه معرفی کند اما انتظار شنیدن اخبار تیسی‌ال و نوکیا داریم. لنوو نیز از حلقه های هوشمند جدید خود که برای زنان طراحی شده رونمایی خواهد کرد.

امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

از مفاهیم تجربی لپ‌تاپ‌ها گرفته شده تا مانیتور متحول کننده این عرصه، CES همیشه مقصدی برای فناوری‌های مربوط به رایانه‌ها بوده است.

فرش‌های قرمز را پهن کنید، نمایشگاه فناوری CES بازگشته است! پس از دو سال درگیری با همه‌گیری کووید-19، اکنون بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان با شکوه سابق خود پا به عرصه می‌گذارد.

نمایشگاه فناوری CES پیش از این کانون فناوری‌های مربوط به تلفن‌های هوشمند بوده است. چند سال پیش، ما از اپل، سامسونگ، الجی و سایر برندها اطلاع رسانی می کنیم که این نمایشگاه ها را به یکی از بهترین نمایشگاه ها برای تلفن های هوشمند، پوشیدنی ها و موارد دیگر تبدیل می کنند. مدتی است که این موضوع در مورد CES صدق نمی‌کند، اما این معناست که CES ۲۰۲۳ هیچ خبری از فناوری تلفن‌های همراه به همراه نخواهد داشت.

بخوان  ستارگان نوزاد در تیررس نگاه تیز تلسکوپ جیمز وب

نمایشگاه CES در اولین سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک به اجرا درآمد. از آن زمان رونمایی از زندگی هزاران محصول در این نمایشگاه است که بسیاری از آنها ما را تغییر داده است.

اما در CES سال ۲۰۲۳ باید منتظر دیدن چه فناوری‌هایی باشیم؟

در این نمایشگاه بزرگترین برندهای جهان به فعالیت می‌پردازند و با شرکای جدید دیدار می‌کنند و زیرک‌ترین مبتکران پا به عرصه می‌گذارند.

امسال در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

البته امسال نباید چنین سورپرایزی را داشته باشید اما مواردی هستند که باید به آنها توجه کرد. مطمئناً می‌دانیم که واقعیت مجازی نقش مهمی در این نمایشگاه ایفا خواهد کرد، زیرا HTC در حال حاضر برای رونمایی از دست جدید خود آماده می‌شود که می‌تواند برای بازی‌های مناسب باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که سونی از نمایشگاه امسال به عنوان یک مهمان بزرگ پیش از عرضه برای PlayStation VR2 استفاده شود که در ماه فوریه بازار عرضه شود.

تلفن های همراه