امپراطور تکنولوژی جهان و قویترین مرد کشورش باید 5 سال را پشت میلههای زندان بگذراند 1 بیتی

حاکمیت مردم: در پروژههای وب سه حاکمیت شبکه با مردم است. Sega Dreamcast در سال 1998 به عنوان یکی از بهترین کنسولهای بازی ارائه شد و تنها توانست تا سه سال بعد یعنی در سال 2001 در بازارها باقی بماند. هوش مصنوعی سه هدف مهم و اصلی زیر را دارد. در این نمایشگاه یکی از محصولات مهم در زمینه سلامت نوزادان با نام “پستانک بولوتوثی” رونمایی می شود که وضعیت سلامت نوزادان و شیرخواران را ردیابی می کند. او جوانترین عضو هیئت مدیره OpenAI، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مهم است که عامل موفقیت پروژههایی مانند GPT-3 بوده است. در تاریخ ۱۲ و ۱۳ ژانویه، از جدیدترین محصولات و دستاوردهای شرکتها رونمایی میشود و چندین کنفرانس و سخنرانی مهم اجرا خواهد شد.

وب ۳.۰ دارای مشخصههای منحصر به فردی است ولی برای این پدید آمده که اینترنت را غیر متمرکز کند. بدون نیاز به اعتماد (Trustless): در وب ۲ اعتماد بین افراد و سازمانهای مختلف به وسیله نهادهای واسط امکان پذیر شده است. فعالیتهای این شرکت حتی از سطح جهانی هم گذشته و یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات و تجهیزات مورد نیاز دولتهای کشورهای مختلف به حساب میآید. همچنین خودروهایی مثل وویا فری (Voyah Free) و نیو EC6 هم از اصلیترین رقبای این شاسی بلند کامپکت کوپه به حساب میآیند. به طور کلی میتوان گفت فضای کاملاً آزاد بلاک چین در بلند مدت ممکن است به نفع مردم نباشد. هوش مصنوعی در سطح نظریه ذهن میتواند افرادی را که با آنها در تعامل است، با فهم روندهای مرتبط با نیازها، احساسات، باورها و افکار آنها، کاملاً درک کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، نمایشگاه CES 2021 به صورت کاملاً آنلاین برگزار خواهد شد. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ – ۲۳:۵۰ ورزشی فوتبال جهان نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق ادعای «اسکای اسپورتس» در 15 بازی فصل جاری لیگ برتر به صورت آزمایشی از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی IDC میتوان دریافت که سرمایه گذاری برزیل بخش ارتباطات و فناوری در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد یک رشد و افزایش ۹.۸ درصدی بوده است این بدان معناست که سرمایه گذاری این کشور در توسعه زیرساختهای فناوری و مخابراتی به رقم ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

در حال حاضر اینترنت نسل سوم یا وب ۳.۰ اجرایی نشده و همچنان در حال توسعه است. بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت دل که رؤیای سنین نوجوانی خود، یعنی ایجاد یک شرکت کامپیوتری را تبدیل به واقعیت کرد، بدون شک یکی از خود ساخته ترین کارآفرینان عصر حاضر است. اگر چه پدر بیمار لی جو یونگ که در سال 2014 دچار سکته قلبی شد، کماکان رئیس هیات مدیره است ولی در واقع زمام تمام امور شرکت در دست لی جو یونگ بود. علاقه مندان به این نرم افزار پرمخاطب این مطلب را از دست ندهند. این در حالی است که علاوه بر جدیدترین محصولات الکترونیک، کنفرانس ها و رویدادهای فناوری بسیاری توجه علاقه مندان را به خود جلب می کند. اوشن پروتکل Ocean Protocol: OCEAN ارز دیگری است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت راه حل وب ۳ را ارائه میدهد. نبود پروژه قدرتمند بلاک چینی: برای راهاندازی وب ۳ نیاز به فعالیت پروژههای مختلف است اما در نهایت، چند پروژه بسیار قوی باید بتوانند از بیشتر اپلیکیشنهای غیرمتمرکز پشتیبانی کنند تا کاربران بتوانند راحتتر با این برنامهها تعامل کنند، هزینه کمتری برای جابجایی بین پروژههای مختلف پرداخت شود.

در واقع، بینایی کامپیوتری همانند بینایی انسان عمل میکند و ماشینها را برای انجام این کار، آموزش میدهد. در این میان، پس از هزاران سال انسان همچنان روش اجداد خود را در یافتن راهی برای آسانترکردن زندگی ادامه میدهد و در حال حاضر توانسته است به فناوریهای پیشرفتهای دست پیدا کند. هر چند زبان AIML ابداع شد، اما این زبان هرگز به این حد از هوش مصنوعی دست نیافت. اما این موضوع چه مزیتی دارد؟ این محصول پروژکتور 2S شیائومی نام دارد و در حال حاضر از پلتفرم منبعباز یوپین پشتیبانی میکند. در وب ۳، خود سیستم شرایطی را فراهم میکند که افراد بدون نیاز به نهاد واسطه بتوانند فعالیتهای خود را بدون نیاز به اعتماد به طرف مقابل انجام دهند.

در تاریخ ۱۴ ژانویه نیز برنامههای مربوط به اختتامیه نمایشگاه مانند معرفی برترین محصولات و تکنولوژیهای معرفی شده، اجرا میشود. این مساله ممکن است دسترسی به اپلیکیشنهای وب ۳ را با مشکلات بیشتری نیز روبهرو کند. اما هوش مصنوعی امروزه به دلیل افزایش حجم دادهها، الگوریتمهای پیشرفته و پیشرفت در قدرت محاسبات و ذخیرهسازی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برنامههای تریدر خودکار از هوش مصنوعی و الگوریتمهای یادگیری ماشین برای اسکن دادهها در بازارها و پیشبینی رشد یا نزول سهام یا سبد استفاده میکنند. با استفاده از ابزارها و کارکردهای مدیریت مجموعه کلان داده، MATLAB جعبه ابزارهای ویژه ای را برای کار با یادگیری ماشین، شبکه های عصبی، یادگیری عمیق، بینایی رایانه ای و رانندگی خودکار ارائه می دهد. از معروفترین پروژههای بینایی ماشین با قابلیت تشخیص اشیاء، میتوان پروژهی Image Identification شرکت Wolfram را نام برد که برای استفاده عموم به صورت آنلاین منتشر شده است.

بخوان  تکنولوژی: یک بسیار ساده روش که برای همه کار می‌کند

به عبارت دیگر تعامل با سایتها و سرورها به سادهترین شکل ممکن انجام میشد و موتورهای جستجو و سایتهای تجارت الکترونیکی مثل آمازون و eBay فعالیت میکردند. در نظر گرفتن درآمد برای کاربران یکی دیگر از ویژگیهای وب ۳ است. در نتیجه وقتی کاربران اطلاعات خاصی را جستجو میکنند یا میخواهند پاسخ سوال خود را پیدا کنند، وب ۳.۰ آنها را به صحیح ترین و نزدیک ترین نتیجه میرساند. در این فضا هیچ شخص یا سازمانی نمیتواند بدون اجازه شما به اطلاعات شخصی دست پیدا کند. زمانی که شما یک عبارت را در اینترنت جستجو میکنید، شاید نتایج به دست آمده، نتیجه دلخواه شما نباشد و نیاز شما را برطرف نکرده باشد.

در ماه جولای آقای دورسی تصمیم گرفت به عنوان مدیر عامل موقت توییتر به ایفای نقش بپردازد در حالی که در ماه اکتبر، خبر رسید که وی به عنوان مدیرعامل دائم شبکه اجتماعی یاد شده به فعالیت خواهد پرداخت. به گزارش جی پلاس، شناسایی و ارزیابی این تکنولوژیهای در حال ظهور کمک شایانی به درک تحولات دنیا خواهد کرد ضمن این که امکان تجزیه و تحلیل متخصصان عرصههای مختلف را در آمادهسازی این بسترها فراهم میکند. پیش بینی میشود آخرین فناوریهای مربوط به بخش سرگرمی شرکت ال جی توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد. خبرگزاری ایمنا: ۳۷۲ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۵ دسامبر سال ۱۶۴۲ اسحاق نیوتن (سِر ایزاک نیوتن)، فیزیکدان، ریاضیدان و فیلسوف بزرگ انگلیسی متولد شد. در سال 2016 و 2017 به طور گسترده ای از رسانه های اجتماعی برای تقویت اعتراضات مسالمت آمیز با روشن کردن شمع استفاده شد که استعفای رییس جمهور سابق کشور به خاطر سوء استفاده از قدرت و فساد را در پی داشت. آنها به سؤالات متداول (FAQs یا frequently asked questions) در مورد موضوعاتی مانند حمل و نقل پاسخ می دهند، یا مشاوره شخصی ارائه می دهند، محصولات را به فروش می رسانند یا اندازه هایی را برای کاربران پیشنهاد می کنند، و نگرش ما را در مورد مشارکت مشتری در وب سایت ها و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تغییر می دهند.

رییس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران از دیدار هیاتی از دانشگاه تهران به سرپرستی رییس دانشگاه با دکتر ظریف – وزیر امور خارجه – خبر داد و گفت: این جلسه به منظور هماهنگی در برگزاری دومین همایش پیشبرد علم و تکنولوژی در جهان اسلام صورت گرفت. جدا از توصیههای مربوط به محصول ، هوش مصنوعی در صنعت تجارت الکترونیکی توسط خرده فروشان آنلاین به منظور ارائه خدمات چت با بات ، تحلیل نظرات مشتری و ارائه خدمات شخصی به خریداران آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. این نمایشگاه در واقع فصل مشترک محصولات سلامت و تکنولوژی است، به گونه ای که فناوری های پوشیدنی در معرض نمایش ورزشکاران قرار می گیرد و کنفرانس جدیدی در مورد “هدفون های بیومتریک” صورت می گیرد. حتی اگر بازاریابها دقیقاً به همان روشی که در جامعه نرمافزاری مورد استفاده قرار می گیرد از رویکرد چابک بهره نمی گیرند، اما بالاخره مفاهیم اصلی را در نظر گرفته و آنها را با نیازهای خود تطبیق میدهند. قطعاً هیچگاه بشر از این نوع بلایا بی بهره نبوده و اتفاقاً تا اینجای قصهی زندگی بشر، بلاهای قبلی مهلکتر بوده اند، تا ببینیم بعداً چه میشود؟

در بخش چند رسانه روز گذشته ویدویی را با موضوع راست یا دروغ سفر به ماه برای علاقه مندان به این بخش منتشر کردیم. کمپانی بزرگ فیسبوک Facebook در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، رسماً نام خود را به متا Meta تغییر داد. با این همه اما در اواخر ماه نوامبر سال 2018 شرکت نمایشگاهی Deutsche Messe AG اعلام کرد که به دنبال کاهش چشمگیر بازدیدکنندگان و شرکت­کنندگان این نمایشگاه، CeBIT ممکن است در آینده نزدیک لغو و تعطیل شود. تاسیس این شرکت در 15 آگوست 2015 توسط وب سایت گوگل اعلام شد و بنیانگذاران این شرکت لری پیج و سرگی برین هستند که قبلا گوگل را با همکاری تاسیس کرده بودند. وب سایت رسمی نمایشگاه CES 2021 اعلام کرده است که از پلتفرم ابری مایکروسافت برای برگزاری آنلاین این نمایشگاه استفاده خواهد شد. «ماه در غروب روز اول دي در چندین نقطه ايران رويت شد» خبری بود که عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در گفتگو با خبرنگار ایمنا اعلام کرد. به گزارش ایسنا، دکتر کیوان مجیدزاده، رییس پژوهشکده و نویسنده مسئول این مقاله با اعلام این خبر گفت: نانو تکنولوژی پنجره بزرگی را برای تشخیص سریع و زودهنگام بیماریها به روی محققان باز کرده است.

بخوان  رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بررسی دانشگاه ها ، تعداد واحد و بازار کار | 1biti

درآمد سالانه این شرکت تا پایان سال 2008 برابر 21 میلیارد و 795 میلیون دلار بوده است. آخرین دستاوردهای سلامت خود را عرضه می کنند و شرکت کنندگان می توانند در سخنرانی مدیر عامل شرکت ” WebMD ” با موضوع تکنولوژی های سلامت آینده حاضر شوند. با MATLAB، می توانید نتایج را در برنامه های موجود خود ادغام کنید. حال این ایده به سمتی می رود که در آخرین دستاورد خود به ژله ای رسیده اند که می تواند عمل سلول های خاص را به صورت کامل تقلید کند. بعضی از شرکتها نیز در این نمایشگاه شرکت نکرده و قصد دارند به صورت جداگانه محصولات خود را معرفی کنند. با استفاده از سازمانهای خودگردان غیرمتمرکز DAO (Decentralized Automated Organization) افرادی که توکنهای هر شبکه را در اختیار دارند میتوانند پروپوزال خود را برای پیشرفت طرح ارائه کنند یا به پروپوزالهای ارائه شده توسط دیگران رأی مثبت یا منفی بدهد. برای این مواقع، حالتی ناشناس (Incogntito Browsing) تعریف شده که با فعالسازی آن از چشمان کنجکاو پنهان باشید. جان مکارتی که واژه هوش مصنوعی را در سال ۱۹۵۶ استفاده نمود، آن را «دانش و مهندسی ساخت ماشینهای هوشمند» تعریف کردهاست. فناوری را میتوان کلیهٔ دانشها، فرایندها، ابزارها، روشها و سیستمهای به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد.

پیش از این بیان شد، هر جا دادههای بسیار زیادی باشد، وجود AI لازم میشود؛ برای مثال در شبکه اجتماعی فیسبوک از هوش مصنوعی برای تأیید چهره استفاده میشود. این اتفاق باعث میشود شرکتهای فناوری و تکنولوژی بدون اینکه به آمریکا سفر کنند، آخرین محصولات و ابداعات خود را پیش روی علاقهمندان قرار دهند. بسیاری از مسائل باید به صورت دستی شناسایی و رسیدگی شود و کارگران شبکه برق چین احتمالاً کارآمدترین در جهان هستند، اما با وجود این، وقتی این اتفاق میافتد، هنوز ساعتها طول میکشد تا مشکل برطرف شود. برنامه نمایشگاه در روزهای برگزاری بدین صورت خواهد بود؛ در تاریخ ۱۱ ژانویه امکان دسترسی به محتوا و محصولات نمایشگاه فقط برای رسانهها و خبرنگاران وجود دارد. دو شرکت هارمن کاردن و جی بی ال قصد دارند محصولات خود را در تاریخ هفت ژانویه به صورت جداگانه معرفی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهترین تجربه برای کشف یک شهر جدید، سفر با پای پیاده است. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکتهای مختلف مانند سونی، سامسونگ و ال جی هر سال جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES معرفی میکنند. گفتگوی ایمنا با رئیس سازمان فاوا شهرداری اصفهان در خصوص بیستمین دوره نمایشگاه اتوکام در اصفهان و نقش آن در پیشبرد اهداف فناوری استان اصفهان روز گذشته در خروجی این سرویس خبری منتشر شد که خواندن آن را به شما پیشنهاد می کنیم. برترین خبرهای حوزه سلامت، تکنولوژی و خودرو ایمنا هم در روز گذشته به شرح زیر بود. با این اوصاف است که نمایشگاه­ها و رویدادهای مختلفی در این حوزه برگزار می­شوند تا میزبان جدیدترین نوآوری­ها در محصولات و خدمات مختلف باشند. او میگوید: «کامپیوترها تنها در صورتی به هوش مصنوعی عمومی دست پیدا میکنند که رویکرد یادگیری در آنها نهادینه شود. درست مانند دات، توسعه دهندگان برای به دست آوردن جایگاهی در شبکه کوساما از طریق مزایده پاراچین با یکدیگر رقابت میکنند. کارشناسان معتقدند کوساما یک سرمایه گذاری کوتاه مدت سودآور است زیرا شبکه قدیمی تر و قویتر است. هوش مصنوعی با ورود دادههای جدید هر روز آپدیتتر و حرفهای تر از روز قبل میشود. و به محض اینکه مشخص شود چه کاری را باید انجام دهد، دادههای جدیدی بدست آورده است.

بخوان  معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

کیفیت اطلاعات داده شده به کاربر، در نتیجه جستجو بسیار مهم است. کیفیت واقعی، برآوردن خواستهها و نیازهای مشتریان است و بهترین راه برای انجام این کار، نزدیک شدن به مشتریان است. سامسونگ در جریان رویداد گلکسی آنپکد امروز خود، دقایقی پیش از هدفون بیسیم جدیدش یعنی گلکسی بادز ۲ پرو با قابلیتهای پیشرفتهتر و کیفیت صدای بسیار عالی رونمایی کرد. همچنین، انتظار میرود شرکت سونی PS5 و تلویزیونهای جدید خود را در این رویداد معرفی کند. پیش بینی شده است که شرکت سامسونگ در این رویداد از محصولات متنوع خود رونمایی کرده و محصولاتی مانند تلویزیونهای micro LED، گوشیهای هوشمند گلکسی S21 و ایربادهای بدون سیم Galaxy Buds Pro را عرضه کند. یا در دنیای مهندسی ژنتیک و موسسات رویان با فناوری تکنولوژی مدرن، سلولهای بنیادین، از یک سلول انسان بدون والدین میتوان هزاران انسان مشابه را خلق نماید که این تحول عظیم در تولید حیوانات به منظور تامین پروتئین گوشت وشیر در زمینه پرورش گوسفند ودام وماهی وآبزیان به آسانی امکانپذیر خواهد بود که تولد گوسفند دالی در موسسه رویان با تکنولوژی سلولهای بنیادین«بدون والدین» در محدوده سال ۱۹۸۲ حکایت از این دانش و تکنولوژی مدرن سلولهای بنیادین دارد «از پایاننامه کارشناسی ارشد صیادی مازیار با موضوع مسائل فقهی وحقوقی با سلولهای بنیادین سال ۱۳۹۵.» با بهرهگیری از همین تکنولوژی وفناوری هر موسسه یا شرکت میتواند آدمهای متنوع با هر اندازه ورنگ وسایز وزیبایی وتیپ و اندام و اسکلت به مرکز سلولهای بنیادین و موسسه رویان سفارش دهد که آنگاه انسانهای متنوع با هر نوع اندام و بازو و مانکن تولید مینماید .

اپلیکیشن های زیادی برای مدیریت و بهره وری زمان منتشر شده اند اما استفاده از نرم افزار نادرست می تواند باعث هدر رفتن زمانتان شود. اگرچه امروزه به کمک تکنولوژی میتوان اطلاعات زیادی در مورد شهرهای جهان به دست آورد، اما پیادهروی بهترین راه شناخت هر شهر است و مکانهایی را میتوان با کمک آن کشف کرد که در هیچ کتاب راهنما یا اپلیکیشن تلفن همراه خبری از آنها نیست. در مسیرهای مخصوص پیادهروی فلورانس، فقط تاکسیها و آمبولانسها اجازه تردد دارند و گردشگران میتوانند با خروج از ایستگاه مرکزی قطار فلورانس، با پای پیاده شروع به گردش در شهر کرده و قرنها هنر و فرهنگ این شهر را کاوش کنند. کمره ای تصریح کرد: در این جلسه از وزارت خارجه درخواست شد که مسوولان این کنفرانس را به سازمانهای جهانی که در ایران دارای نمایندگی هستند معرفی کنند و همچنین در زمان برگزاری این همایش مساعدتهای لازم را به عمل آورند. در آن دوران وب سایتها به شکلی بودن که کاربرها فقط به اطلاعاتی که روی سرورها ذخیره میشدن، دسترسی داشتن. این پروتکل چندین ابزار مورد نیاز برای توسعه برنامههای وب ۳ توسعه داده است. بدون نیاز به اجازه (Permissionless): برای حضور و فعالیت در پروژههای وب ۳ نیازی به اجازه گرفتن از شخص یا سازمان خاصی نیست.

در ادامه نیمنگاهی میاندازیم به آمار استفاده ایرانیان از تلفن هوشمند و تاثیر تکنولوژی بر ذائقه غذایی مردم: در سال ۱۳۹۲ دو میلیون کاربر و در سال ۱۳۹۳ تعداد کاربران ۱۰ برابر شد و به ۲۰ میلیون نفر و در سال ۱۳۹۴ نیز نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر از گوشیهای هوشمند استفاده میکردند که این آمار در سال ۱۳۹۷ به ۵۰ سایت 1biti میلیون کاربر رسید. کارشناسانی که زنگ خطر را برای فعالان این حوزه به صدا درآورده اند معتقدند که هدف نهایی از برنامه نویسی برقراری ارتباط با یک سیستم و تعیین وظایفی است که باید اجرا شود. بسیاری از مالکان شرکتهای بزرگ فعال در حوزه وب ۲ تمایلی به گسترش وب ۳ ندارند، مگر اینکه خودشان بتوانند در این زمینه منافع خود را تأمین کنند. وب سه برای اینکه بتواند به عنوان جایگزین وب ۲ مورد استفاده قرار بگیرد باید بتواند این مشکلات را حل کند. متاورس هنوز یک واقعیت ملموس نیست، در حالی که چشمانداز آن یک دنیای سه بعدی است که در آن زمان زیادی را صرف معاشرت، کار، سرگرمی، یادگیری و غیره خواهیم کرد. آنها بدنبال ساخت ماشینی مقلد هستند، که بتواند با شبیهسازی رفتارهای میلیونها یاخته مغز انسان، همچون یک موجود متفکر به اندیشیدن بپردازد. به این صورت که وب ۳.۰ بتواند معنای عبارتی که کاربر جستجو کرده را بفهمد.