امکان استفاده از شبکه های اجتماعی با استفاده از ذهن برای بیماران فلج اندام

جراحان برای کاشت این دستگاه، یک شکاف بسیار نازک در جمجمه ایجاد می‌کنند و آن را در جای خود قرار می‌دهند که گویی نامه‌ها را در جعبه می‌گذارند. «مایکل ماگر» (مایکل ماگر)، مدیر عامل شرکت «Precision» گفت: این شکاف کمتر از یک میلی‌متر ضخامت دارد. این بدان معناست که تنها برای گذاشتن آن نیازی به تراشیدن سر خود ندارد.

وی افزود: من فکر می کنم که این یک مزیت بزرگ در مقایسه با فناوری‌هایی است که برداشتن آن قابل توجهی است که از جمجمه نیاز دارند، تعداد زیادی می‌برند و با خطر بسیاری از عوامل همراه هستند. من هرگز کسی را ندیده‌ام که بخواهد جمجمه‌اش را سوراخ کند.

این دستگاه، سیگنال‌های مغزی حیوانات را با موفقیت رمزگشایی کرده و Precision امیدوار است تا چند ماه آینده مجوز «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) را برای آزمایش روی انسان دریافت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک تراشه آزمایشی نازک‌تر از موی انسان، برای بیماران مبتلا به فلج اندام یا بدون استفاده از حرف زدن طراحی می‌شود که نمی‌توان از آن برای برقراری ارتباط با استفاده از رایانه استفاده کرد. این تراشه می‌تواند به افراد سالم امکان دهد تا تنها با قدرت ذهن خود را از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.

این دستگاه با جمع آوری اطلاعات مغزی، تحلیل و ارسال دستورات به یک سیستم مرتبط، با توجه به مغزی که کار می کند.

این تراشه با تراشه مغزی ساخته شده توسط شرکت «ایلان ماسک» (Elon Musk) متفاوت است زیرا یک روش کمتر تهاجمی را دنبال می‌کند و به جای قرار گرفتن روی مغز، روی سطح آن قرار می‌گیرد.

بخوان  خشکی چشم، بهبود قرنیه را پس از آسیب تغییر می دهد
این تراشه که «Layer 7 Cortical Interface» نامیده می‌، نواری متشکل از مواد نازک و تبدیل‌پذیر است و به یک تکه نوار چسب شباهت دارد. این نوار دارای الکترود است و ضخامت آن به یک پنجم موی انسان می‌رسد. این ویژگی به نوار کمک می‌کند تا بدون آسیب به هیچ بافتی، با سطح مغز سازگار شود.

دانشمندان یک تراشه مغزی ابداع کرده‌اند که از موی انسان نازک‌تر می‌شوند و به کاربر امکان می‌دهند تا با ذهن خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

امکان استفاده از شبکه های اجتماعی با استفاده از ذهن برای بیماران فلج اندام

از آنجایی که به راحتی می‌توان الکترودهای روی نوار را افزایش داد، شاید بتوان از آن برای درمان سایر بیماری‌های عصبی نیز استفاده کرد. همچنین، اگر نظر خود را تغییر دهد، کاشت قابل برگشت است.

امکان استفاده از شبکه های اجتماعی با استفاده از ذهن برای بیماران فلج اندام

انتهای پیام



منبع