امکان لمس موسیقی برای ناشنوایان ارائه شد

هر یک از شرکت‌کنندگان دستگاه‌ها را دور مچ دست خود می‌بندند و هدفون‌های حذف نویز را روی گوش می‌گذاشتند تا صداهای دیگر قطع شود.

یک فناوری جدید با تبدیل موسیقی به ارتعاش، آن را برای افراد ناشنوا قابل لمس می‌کند.

پژوهشگران بر این است که دریابند چگونه می‌توان موسیقی را بر خلق و خو و استفاده‌های فرد به عنوان درمانی برای درمان روانی و درمان درد تأثیر گذاشت. در همین راستا، پژوهشی با بیش از 50 شرکت کننده برای درک عملکرد این الگوریتم انجام شد.

انتهای پیام



منبع

این نوآوری از «توهمات لمسی» استفاده می‌کند، توهمی که بر حس لامسه تأثیر می‌گذارد و به گفته تیم پژوهشی، شبیه «هک کردن» سیستم عصبی برای دریافت پاسخ متفاوت به محرک واقعی است.

نتایج نشان می‌دهد که «توهمات لمسی» نسبت به احساسات منفی بر می‌انگیزد. ارتعاشات نسبت به صداها دلپذیرتر و محرک تلقی شدند و واکنش احساسی متفاوت را نسبت به موسیقی اصلی برانگیختند.

در این مطالعه مطالعه، ویژگی‌های موسیقی مانند ریتم، تمپو و ملودی بیشتر در چینش توهمات لمسی تشخیص داده شد، اما واکنش احساسی متفاوت نسبت به صدای اصلی در افراد برانگیخته شد. این کار شبیه به ترسیم موسیقی است.

به شرکت سازنده این عینک‌ها، به لطف قابلیت‌های تشخیص، این عینک حتی می‌تواند تشخیص دهد که چه کسی در حال صحبت است و به زودی می‌خواهد زبان‌ها، لهجه‌ها و زیر بم را ترجمه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران دانشگاه مالاگا (مالاگا) الگوریتمی طراحی کرده‌اند که موسیقی تک آوا را به محرک‌های ملموسی تبدیل می‌کند که از طریق دستگاهی که به دور مچ دست افراد بسته می‌شود، منتقل می‌شود. نمونه اولیه آن به یک رایانه متصل است، اما در گام بعدی، نسخه حمل پیشرفته آن که می‌تواند در کنسرت‌ها مورد استفاده قرار گیرد ساخته خواهد شد.

بخوان  برنامه اورکلاک مخفی اینتل بسیار کاربرپسند است – پس چرا هنوز منتشر نشده است؟

در حالی که محققان امیدوارند از افرادی که ناشنوا هستند کمک کنند، گروهی می‌خواهند با عینک‌های هوشمند، امکان برقراری ارتباط را برای آن‌ها فراهم کنند. به گونه‌ای که مکالماتی که در اطراف فرد رخ می‌دهد، به صورت زیرنویس روی شیشه عینک ظاهر می‌شود. این عینک که “XRAI Glass” نام دارد، از مواردی که برای تبدیل صدا به زیرنویس‌هایی استفاده می‌کنند، استفاده می‌کند که کاربر روبه‌روی کاربر را در می‌آیند نمایش می‌دهد.

پاول راماش (Paul Remache)، نویسنده اصلی این مقاله، در بیانیه‌ای گفت: آنچه ما می‌خواهیم در ازمدت برسیم، این است که به آن کسی که نمی‌شنوند، به موسیقی گوش‌دهنده می‌دهد.

این فناوری کاملاً جدید نیست، اما اولین نسخه‌ای است که واکنش احساسی به موسیقی را نشان می‌دهد.