انتشار واضح‌ترین تصاویر از قمرهای یخی مشتری

دانشمندان امیدوارند این تصاویر جدید که توسط تلسکوپ بسیار بزرگ(VLT) در شیلی گرفته شده است، زمینه را برای ماموریت‌های فضای آینده برای این قمرها فراهم می‌کند.

این مأموریت‌ها زمانی آغاز می‌شوند که JUICE در سال ۲۰۲۳ برای مطالعه اروپا و گانیمد و همچنین قمر سوم مشتری موسوم به کالیستو به علاوه خود مشتری و میدان مغناطیسی آن پرتاب شود.

لی فلچر بر این تحقیقات نظارت داشت و همچنین یکی از اعضای تیم‌های علمی کاوشگر قمرهای یخی مشتری(JUICE) و ماموریت کلیپر ناسا است که هر کدام در اوایل دهه ۲۰۳۰ به کاوش این قمرها خواهند پرداخت.

واضح‌ترین تصاویری که از قمرهای سیاره مشتری موسوم به اروپا و گانیمد از زمین گرفته شده می‌شوند، آن‌ها را با جزئیات بی‌سابقه‌های نشان‌دهنده می‌دهند.

الیور کینگ سرپرست تیم تحقیقاتی و دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه لستر می‌گوید: ما انواع مختلفی از سطوح مختلف را ارائه می‌کنیم، از جمله یخ‌زدگی اسید سولفوریک را ردیابی می‌کنیم که در قمر اروپا می‌شود پیدا کرد که توسط گازهای اطراف اطراف بمباران می‌شود. مدل‌سازی ما نشان داد که ممکن است نمک‌های روی سطح آن وجود داشته باشد، اما نشان داد که تنها تشخیص فروسرخ به قادر به شناسایی انواع ویژگی‌های نمک نیست.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اختراع‌کننده‌ها و دقیق‌ترین تصاویر را از دو قمر بزرگ‌ترین خدماتی که در سطح زمین به دست می‌آورند، به نمایش گذاشته می‌شود.

تجزیه و تحلیل و تصاویر قمر اروپا نشان داد که پوسته آن را از یخ‌آب منجمد با مواد غیر یخی، از جمله انواع نمک‌های مختلف که قادر به شناسایی بازتابی هستند، در سراسر سطح آن تشکیل شده است، نشان داد.

بخوان  رونمایی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ایران

با این حال، این تحقیق به این معنا نیست که از انجام مأموریت‌های آینده به این قمرها صرفاً نظر می‌شود، بلکه برعکس، این نقشه‌برداری از اروپا و گانیمد، چشم‌انداز این مأموریت‌ها را بهتر می‌کند.

کینگ گفت: تلسکوپ VLT به ما امکان می‌دهد که نقشه‌برداری دقیق از اروپا و گانیمد انجام و ویژگی‌هایی را روی سطح آن‌ها در کمتر از 15 کیلومتر مشاهده کنید، آن هم در حالی که بیش از 600 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. . نقشه‌برداری در این موقعیت خوب قبلاً تنها با ارسال فضاپیما به مشتری برای رصد قمرها از نزدیک امکان‌پذیر بود.

مناطقی گانیمد که به صورت مناطق آبی رنگ در تصاویر دیده می‌شوند، شامل کلاهک‌های یخی قطبی و دهانه‌هایی هستند که با سیارک‌ها به سرعت سطح آن را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ماموریت کلیپر نقش کاریت JUICE، تمرکز خود را تنها بر قمر اروپا حفظ خواهد کرد و اقیانوس داخلی و پویایی پوسته یخی آن را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

این مشاهدات بسیار دقیق، ویژگی‌های سطح‌شناسی را بر روی دو قمر یخ‌زده مشتری نشان می‌دهد، از جمله نشانه‌های بزرگی است که سطح اروپا را برش می‌دهد و نوعی تغییر شکل است که آن سیاره‌شناسی را به عنوان «خط» (linae) یاد می‌کنند.

در عین حال، مشاهدات تیم از قمر گانیمد، دو نوع سطح را در این قمر نشان داد. مناطق جوان‌تر با تعداد زیادی یخ‌آب نسبت به مناطق قدیمی‌تر مشخص‌شده‌اند که از یک ماده خاکستری تیره تشکیل شده‌اند که تیم هنوز قادر به شناسایی آن نیست.

کینگ و همکارانش همچنین از این تصاویر برای ترسیم اندازه دانه‌های یخ در سطح گانیمد و تعیین نحوه توزیع نمک‌های مختلف روی آن استفاده می‌کنند.

بخوان  نگاهی به گذشته اقیانوس‌ها با آب‌های به دام افتاده در صخره‌های باستانی

فلچر می‌گوید: این مشاهدات زمینی آشتیاق ما را برای اکتشافات آینده قمرهای مشتریان بیشتر می‌کند، اما تصمیم‌گیری‌ها در مورد این مناطق از سطوح این قمرها دقیق‌تر هستند، گرفته می‌شوند.

ماموریت کلیپر(Clipper) ناسا که برای کاوش قمر اروپا در سال 2024 گرفته شده است به دنبال ماموریت JUICE روی سکوی پرتاب خواهد رفت و برای تعیین آیا منطقه ای که در زیر سطحیخی این قمر دارای شرایط مطلوب برای حیات یا خیر است. ، خواهد کرد.

انتشار واضح‌ترین تصاویر از قمرهای یخی مشتری

مقدمه چینی برای اکتشافات آینده

این تصاویر از قمر اروپا که به اندازه ماه زمین است و قمر گانیمد که بزرگترین قمر منظومه شمسی و بزرگتر از سیاره عطارد است، میزان نور خورشید منعکس شده از سطح یخی این قمرها را به ثبت می رساند. این مشاهدات چیزی را تولید کرده است که اختراعات آن را بازتابی می‌نامند. آنها سپس می‌توانند آن را از طریق فرآیندی به نام‌های خاص ارزیابی و تحلیل کنند تا ردپای شیمیایی عواملی که آنها را می‌سازند. این برنامه بازتابی به اجازه داد تا ترکیب شیمیایی هر دوی این قمرها را تعیین کنند.

این تصاویر جدید که از قمرهای یخی مشتری منتشر شده است، ویژگی ها و سطوح ترکیبی این قمرها را نشان می دهد و از ماموریت های فضایی پشتیبانی می کند. سطح یخی و جزئیات فرآیندهایی را نشان می‌دهند که ترکیب شیمیایی اروپا و گانیمد، دو قمر از چهار قمر گالیله‌ای مشتری را شکل می‌دهند، قمرهایی که به افتخار ستاره‌شناسی هستند که اولین بار آن‌ها را صدا کرده‌اند.