انتشار یک ویدئوی مفهومی عجیب از نحوه بارداری در آینده

این ویدیویی که مانند یک آگهی تبلیغاتی برای اکتولایف است، نشان می‌دهد زوج‌های نابارور می‌توانند بچه‌دار شوند. در این ویدئو عنوان می‌شود که مرکز دارای ۷۵ آزمایشگاه است. هر کدام از آزمایشگاه‌ها دارای 400 غلاف رشد هستند که از شرایط واقعی رحم مادر طراحی شده‌اند و حسگرهایی دارند که برای زندگی نوزاد نظارت می‌کنند.

در این روند، از لقاح برون‌تنی استفاده می‌شود و به والدین امکان می‌دهد تا بادوام‌ترین و برترین رحم از نظر ژنتیکی را انتخاب کنند. این رحم را می‌توان مهندسی ژنتیکی کرد که برای سفارشی‌سازی ویژگی‌هایی مانند قدرت بدنی و از بین بردن بیماری‌های ارثی آماده می‌شود.

راوی ویدیو می‌گوید: با درد زایمان و انقباض‌های عضلانی خداحافظی کنید. اکتولایف، یک جایگزین ایمن و بدون درد را می‌دهد که به شما کمک کند تا نوزاد خود را بدون استرس به دنیا بیاورید.

انتهای پیام



منبع

طراحی‌های نوزادان نیز به عنوان یک موضوع علمی-تخیلی مطرح می‌شود، زیرا برای تکمیل این روش کار کرده‌اند. دانشمندان چینی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ اعتراف کردند که ژن مسئول تالاسمی بتا را که یک مانع خونی کشنده است، با استفاده از روش ویرایش ژن به نام “کریسپر/کَس۹”(CRISPR/Cas9) تغییر داده اند.

این ویدئو برای بهبود نرخ تولد طبیعی است اما همچنین نشان می دهد که این سیستم مانند یک مزرعه زایمان برای زنان است که به دلیل درد و دوره بهبودی مورد نیاز پس از زایمان، از بارداری می باشد. غلاف‌های زایمان می‌توانند جایگزینی برای زوج‌های مبتلا به ناباروری شوند و کسانی که می‌خواهند نوزاد را حمل کنند.

در سال ۲۰۲۰، پژوهشگران موفق شدند یک رحم مصنوعی را در خرگوش ایجاد کنند. “آنتونی آتالا”(Anthony Atala)، پژوهشگر “موسسه پزشکی ترمیمی ویک فارس” (WFIRM) و همکارانش، بافت رحم را از سلول‌های رحم خرگوش‌ها ساختند و آنها را روی یک محیط زیست‌تخریب‌پذیر پرورش دادند. این روش پیشگام پیشتر در مورد استفاده قرار گرفته است تا اندام‌های لوله‌های مانند مجرای عفونت و اندام‌های توخالی ویژه از جمله مثانه را بازگرداند.

بخوان  معمولی که باعث می‌شود به ویروس‌ها بپردازند

نرخ زاد و ولد در بریتانیا و آمریکا حتی پایین‌تر است. این آمار در بریتانیا به ۱.۷۴ و در آمریکا به ۱.۷۷ می‌رسد. تصور می‌شود که تحصیلات عالی، رشد از بارداری و افزایش ورود زنان به محل کار، از این روند نگران‌کننده باشد.

والدین برای انجام فرآیند باید دکمه‌ای را که روی غلاف قرار دارد، فشار می‌دهد. سپس، مایع آمنیوتیک از داخل غلاف می‌شود، رحم باز می‌شود و به والدین امکان می‌دهد تا نوزاد خود را برای اولین بار در آغوش می‌شود.

نرخ زاد و ولد در توسعه یافته سال‌هاست که به شدت کاهش یافته و همین موضوع، نرخ کلی زاد و ولد را پایین آورده است. تا سال ۲۰۲۰، هر زن به طور میانگین دو و نیم فرزند داشت. این در حالی است که ۵۰ سال پیش، هر زن پنج فرزند داشت.

این سیستم شامل ضربان قلب، اعتدال و اشباع است. همچنین، غلاف‌ها به دوربین‌های مجهز هستند که با هوش مصنوعی کار می‌کند، جنین را از نظر ناهنجاری‌های ژنتیکی بالقوه به طور مداوم بررسی می‌کند و روند کلی رشد را زیر نظر دارد.

انتشار یک ویدئوی مفهومی عجیب از نحوه بارداری در آینده

این اظهار نظر مشخص شده است که جمعیت جهان به ۷.۹ میلیون نفر رسیده و جمعیت آن به هشت میلیون رسیده است. این غول فناوری هشدار داد که جهان به شدت به انسان نیاز دارد.

این ویدیوی جدید، یک پیشرفت به نظر می‌رسد. رحم مصنوعی از سال 1923 که برای اولین بار در یک سخنرانی توسط یک زیست‌شناس انگلیسی معرفی شد، برای جامعه علمی بوده است. سپس در سال 1955، از مخزنی رونمایی کردند که به رشد جنین کمک کردند. این طرح شامل مایع آمنیوتیک، دستگاه اتصال به بند ناف، پمپ‌های خون، کلیه مصنوعی و سیستم گرمایش آب بود. در هر، این فناوری هنوز در حال پیشرفت است و می‌تواند به گزینه‌های بیشتر فکر کند که از یک غلاف یا مخزن تشکیل می‌شوند.

بخوان  Google Bard اکنون می تواند ویدیوهای YouTube را برای شما تماشا کند (نوعی)
ویدئوی مفهومی که توسط یک مرکز زایمان منتشر شده است، یک ایده در آینده را نشان می دهد که با کمک رحم مصنوعی انجام می شود.

«رناتا ماگالهاس» (Renata Magalhaes)، از پژوهشگران این پروژه گفت: خرگوش‌های دارای این ساختارهای سلولی، درمان طبیعی را در بخش‌های بازسازی‌شده رحم می‌کنند. این پژوهش، روزنه‌های را برای ایجاد جایگزین‌های بافتی مشتق‌شده از سلول‌های بیمار می‌گشاید که می‌توانند به درمان‌های رحم کمک کنند.

«هاشم الغیلی» (هاشم الغیلی)، تهیه‌کننده فیلم و بیوتکنولوژی، فیلمی شبه واقعی را ارائه می‌دهد تا گفت‌وگویی را درباره فناوری‌هایی آغاز کند که امکان زایمان برای زنانی را فراهم کند که رحم خود را برداشت کند، فراهم کند. این فناوری، میزان زایمان‌های زودرس را کاهش می‌دهد و با مقابله با مبارزه می‌کند.

ویدئوی منتشر شده توسط اکتولایف که شبیه به صحنه‌های فیلم “ماتریکس” (The Matrix) محصول سال 1999 است، در حال حاضر فقط یک مفهوم به شمار می‌رود اما می‌توان از آن در آینده استفاده کرد زیرا جهان با کاهش جمعیت روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک مرکز زایمان که می‌گوید، می‌تواند سالانه ۳۰ هزار نوزاد را در رحم مصنوعی پرورش دهد، ممکن است پایین بیاورد و ولد در جهان را که «ایلان ماسک» (Elon Musk) آن را مهم‌ترین خطر برای تمدن بشری می‌داند، حل کند.

ماسک در جریان رویداد “وال استریت ژورنال”(وال استریت ژورنال) در دسامبر ۲۰۲۱ گفت: اگر کاهش نرخ زاد و ولد ادامه یابد، کاهش خواهد یافت.

این ویدئو فقط یک مفهوم است اما الغیلی گفت که این کار 50 سال تحقیقات علمی پیشگامانه پژوهشگران سراسر جهان انجام شده و چنین غلاف‌های زایمانی را می‌توان از هم اکنون آغاز کرد تا طی چند دهه آینده گستردش یابند.

بخوان  تولید شیر فراویژه حاوی آغوز، برای اولین بار در ایران

انتشار یک ویدئوی مفهومی عجیب از نحوه بارداری در آینده

این موضوع، شایعات مبنی بر انجام آزمایش‌های ژنتیکی مشکوک از نظر اخلاقی توسط برخی از پژوهشگران را تایید کردند. از تحقیقات با وحشت به این واکنش نشان می دهد که چرا نگران سوء استفاده از آن توسط والدین برای انتخاب ژن ها که به نوه های خود منتقل می شوند، بودند.

انتشار یک ویدئوی مفهومی عجیب از نحوه بارداری در آینده

انتشار یک ویدئوی مفهومی عجیب از نحوه بارداری در آینده

یک ویدیوی مفهومی جدید، بینندگان را به سفری در “مرکز رحم مصنوعی اکتولایف”(The EctoLife Artificial Womb Facility) می‌برد. در این ویدئو، صدها جنین که دارای بند ناف برای دریافت مواد مغذی هستند، در غلاف های شفافی قرار دارند که آنها را کنترل می کنند.

به والدین اپلیکیشنی می‌شود که فیلم زنده از نوزاد را می‌کند و موارد حیاتی را نشان می‌دهد. این ویدئو نشان می‌دهد که والدین می‌توانند پیام‌هایی را برای پخش در رحم مصنوعی ضبط کنند و یک فهرست پخش موسیقی برای نوزادان خود داشته باشند.

فناوری کریسپر دقیقاً بخش‌های مورد نظر را در کد ژنی تغییر می‌دهد اما محققان گفتند که نتایج آنها، این مشکل را در استفاده از روش روی جنین انسان نشان داد.

پژوهشگران یک فارست با کاشت مؤسسه‌های مورد نیاز و مهندسی‌شده زیستی در ۱۴ خرگوش، نشان دادند که رحم مصنوعی می‌تواند از روش‌های طبیعی برای تولید مثل طبیعی ایجاد کند. شش ماه پس از کاشت‌ها در بدن خرگوش‌های ماده، این حیوانات اجازه یافتند تا به طور طبیعی با خرگوش‌های برور جفت‌گیری کنند.