انجمن مس ایران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران-دیزما

جایی که امروز به نام «سرچشمه» معرفی شده است در گذشته کنار یک روستا به همین نام در ژرفای دره آبگیری وجود داشت که آب آن سبز متمایل به آبی بود و به نام «زنگار» خوانده می‌شد. در نزدیکی معدن مس نیز دهکده‌ای وجود داشت به نام «زنگالو» و از نشانه‌ها چنین بر می‌آید که در این منطقه از هزار سال پیش پدران ما وجود ذخائر غنی مس را شناخته بودند و ایرانیان قدیم به وجود مس در این منطقه پر برکت پی برده بودند. به ویژه که آثاری از کوره‌های ذوب متعلق به هزاران سال پیش در کوه‌های اطراف این معدن پیدا شده که از آن‌ها برای ذوب سنگ‌های مس با عیار زیاد استفاده می‌شده است. ذخیره اصلی معدن تا ژرفای ۲۰۰ متر ۴۵۰ میلیون تُن سنگ معدن مس با عیار ۱٬۲ و تا ژرفای ۵۰۰ متر به دو برابر افزایش می‌یابد و تاکنون ۸۵۰ میلیون تن سنگ مس در کان‌های سرچشمه پیش بینی شده است. تولید مس در آغاز بهره‌برداری از سال ۲۵۳۷ شاهنشاهی سالانه ۱۵۰ هزار تن و افزایش آن در برنامه ششم از ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن خواهد بود. دیگر واحد تولیدكننده كاتد در مجتمع مس سرچشمه، كارخانه لیچینگ است كه ظرفیت آن برابر 12 هزار تن مس كاتدی در سال است.

شرکت ملی مس ملزم به رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس است

معدن مس کرور عنبرآباد پروژه بزرگی در جنوب استان کرمان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. برنامه ما در واگذاری‌ها این است که اگر هر معدن از یک حدی بزرگ‌تر باشد مردم منطقه در آن معدن سهام‌دار و شریک باشند. گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه و ایران با هدف بهره‌گیری از دانش فنی مهندسان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای استفاده در معادن زیمبابوه از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کردند. اردوی جهادی درمانی شهدای پاریز با همت شرکت ملی مس در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در روستای گستوییه از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان به مدت یک روز برگزار شد. کانون بازنشستگان شرکت ملی مس در خصوص اخبار مطرح شده در زمینه تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی مس خطاب به بازنشستگان شرکت مس اطلاعیه ای صادر کرد. در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، کارکنان سخت‌کوش مجتمع مس شهربابک با تلاش حداکثری در مهرماه ۱۴۰۱ توانستند رکوردهای جدیدی در تولیدات ماهانه به ثبت برسانند.

  • معدن مس کرور عنبرآباد پروژه بزرگی در جنوب استان کرمان با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.
  • شرکت ملی صنایع مس ایران، در سال ۱۳۵۱ به عنوان شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان افتتاح شد و سپس در سال ۱۳۵۵ تحت نام شرکت ملی صنایع مس ایران، کلیه‌ی فعالیت‌های معادن مس سراسر کشور را در بر گرفت.
  • این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می‌رود و ذخیره زمین‌شناسی آن، بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط ۷/۰ درصد برآورد شده‌است.یازده کان مس نیز در منطقه سبزوار پیدا شده است بخشی از این کانه‌های بزرگ در بخش ششتمد، روداب، جغتای، جوین و خوشاب است.
  • شرکت ملی صنایع مس ایران طی 9 ماه سالجاری موفق به ثبت فروش بی‌سابقه 55 هزار و 188 میلیارد تومانی شد.
  • نمایندگان کانون بازنشستگی شرکت مس با علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران دیدار کردند.
بخوان  بهره گیری کامل از تکنولوژی بازاریابی به منظور ایجاد رشد - IBC 1 بیتی

پس از ورود اسلام به ایران مخصوصاً در دوره‌ی سلجوقیان و صفویان، بهره برداری از معادن مس بسیار پر رونق و شکوفا بوده است. اشیاء مسی و آلیاژهای به دست آمده در نقاط مختلف ایران و همچنین آثار كوره‫های قدیمی و ابتدایی ذوب مس حاكی از آشنایی ایرانیان قدیم با صنعت استخراج و ذوب است. اكتشافات باستان‫شناسی نشان می‫دهد كه در ایران از هزاره پنجم پیش از میلاد، استفاده از معادن رونق خرید و فروش لیوان مسی نسبی داشته است. اشیای مفرغی، زری و سیمی بدست آمده از هزاره‫های بعد، گویای پیشرفت بهره برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران است. بعد از ظهور اسلام، خصوصاً در دوران سلجوقیان (قرن ششم هجری) و صفویان (قرن یازدهم هجری)، بهره برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران بسیار شكوفا بوده است .

عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با حضور رئیس جمهور آغاز شد. داستان مس در ایران، حکایت فراز و فرود و صعودش حتی با رفتن آمریکایی‌ها، روایت یک شرکت ملی است که درست در وسط میدان و در میانه جنگ تحمیل‌شده بر مردم خردمند و نستوه این سرزمین، چراغش روشن شد و کاری شد کارستان. آیین مراسم راه‌اندازی معاملات آتی مس کاتد، معاملات گواهی‌سپرده مس کاتد و گواهی سپرده میلگرد صبح امروز با حضور دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقامات و مسئولان ذیربط در محل تالار معاملات شرکت بورس کالا برگزار شد. در مجمع عمومی عادی سالیانه «فملی» برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ مبلغ ۷۰ تومان سود به ازای هر سهم تصویب شد. سفیر کره جنوبی و کاردار کشور زیمباوه از غرفه شرکت مس در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماینکس ۲۰۲۲ در تهران بازدید کردند.

بخوان  خانه اجاره دهنده جک و قالب اجاره قالب اجاره جک اجاره قالب تهران 09123173674

قهرمانی تیم فوتبال کارگران شرکت ملی صنایع مس ایران در مسابقات کارگری شرکت‌ های جهان

در چهاردهمین جشنواره ملی قهرمان ملی صنعت ایران از اردشیر سعد محمدی به عنوان «قهرمان قهرمانان» تجلیل شد. اما روش هیدرومتالوژی جدیدتر بوده و در سال‌های اخیر سبب پیشرفت چشمگیر این استخراج‌ها شده است. جلسه کمیته صنایع پایین‌دستی جلسه پنجم کمیته صنایع پایین دستی در روز ۹ آذر ماه در محل دفتر دنیای مس…

حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت ملی مس از سهام مس در بورس

انجمن مس ایران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران-دیزما