انهدام خودکار موشک ژاپنی پس از شکست در ماموریت

اما به نظر می‌رسد مشکل در زمان آغاز به کار مرحله سوم موشک به وجود آمد. رسانه ژاپنی “NHK” گزارش می‌دهد که به دلیل بروز این مشکل، کنترل‌کننده‌های ماموریت، سیستم پایان پرواز اپسیلون را شروع کرده و موشک منهدم کرده است.

ماهواره‌ای‌ قرار بود روز سه‌شنبه به مدار برسد، «RAISE ۳» نام داشت و یک محموله ۲۴۰ پوندی(۱۱۰ که زمینی بود) حاوی هفت آزمایش قرار همراه آن به مدار آن بود.

همه چیز در ابتدا به آرامی پیش رفت. دو مرحله اول این موشک طبق گفته‌های مفسران پخش اینترنتی که توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) ارائه شده بود، به درستی کار خود را انجام دادند.

انتهای پیام



منبع

این محموله شامل دو پیشران آزمایشی بود که یکی از آنها برای استفاده از آب به عنوان سوخت طراحی شده بود. یک فناوری بازگرداندن ماهواره به مدار زمین به نام “drag sail”، یک ساختار مولد نیرو که قابل استقرار در فضا است و می‌تواند به عنوان یک آنتن نیز عمل کند، فناوری‌های مخابرات، یک گیرنده نرم‌افزار با سرعت بالا و یک واحد پردازش گرافیکی تجاری. نیز در این موشک قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اولین پرتاب مداری ژاپن در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه پیش نرفت. یک موشک اپسیلون ژاپنی روز سه‌شنبه در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۴:۲۰ بامداد چهارشنبه) از مرکز فضای اوچینورا(Uchinoura) تحت عنوان ماموریت “نمایش فناوری ماهواره نوآورانه ۳” به فضای پرتاب شد.

پنج تاسواره کوچک نیز سوار بر اپسیلون به پرواز درآمدند.

این رسانه ژاپنی سه‌شنبه شب نوشت که آژانس خبری ژاپن در حال بررسی علت دقیق مشکل است.

بخوان  برق آبی می شود؟ - ايسنا

موشک اپسیلون(Epsilon) ژاپن در حین پرتاب نمونه‌های اولیه ماهواره‌ای برای نمایش‌های این کشور، با شکست فناوری‌ها.

این ماموریت ششمین ماموریت کلی برای اپسیلون ۷۸ فوتی(۲۴ متری) و اولین شکست آن بود. این موشک ژاپنی پنج پرواز موفقیت آمیز در تاریخ های سپتامبر ۲۰۱۳، دسامبر ۲۰۱۶، ژانویه ۲۰۱۸، ژانویه ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۱ داشت.