اوبونتو 22.10 اینجاست تا توسعه دهندگان اینترنت اشیا و کاربران سازمانی را به طور یکسان تقویت کند

آخرین نسخه اوبونتو، که با هسته لینوکس 5.19 عرضه شده است، به تازگی عرضه شده است، و وعده داده است که تعدادی پیشرفت را با هدف توسعه دهندگان و مدیران ارائه می دهد، در حالی که آخرین زنجیره های ابزار را برای اکوسیستم های اینترنت اشیا (IoT) ارائه می دهد.

یادداشت های انتشار کامل برای اوبونتو 22.10 در یک رشته در این شرکت موجود است. سایت اینترنتی (در برگه جدید باز می شود)، جایی که شما نیز می توانید آخرین سیستم عامل را دانلود کنید (در برگه جدید باز می شود). همچنین یک نگاه دقیق به جدید وجود دارد Lanscape بتا (در برگه جدید باز می شود).



منبع

مدیریت اوبونتو با نظارت، مدیریت، وصله‌سازی و گزارش‌های انطباق اکنون با Landscape 22.10 – در حال حاضر در فرم بتا – حتی بهتر شده است که شرکت می‌گوید مدیریت خانگی را بر روی رایانه‌های دارای پردازنده‌های Arm و Arm-based ساده می‌کند.

با کد Kinetic Kudu، 22.10 جایگزین 22.04.1 می شود و به روز رسانی های زنجیره ابزار را برای Ruby، Go، GCC و Rust به ارمغان می آورد.

به روز رسانی اوبونتو 22.10

Canonical همچنین می‌گوید که «پردازنده‌ها و سخت‌افزار RISC-V نیز در این نسخه پشتیبانی می‌شوند» که دامنه دسترسی Landscape 22.10 را افزایش می‌دهد.

کاربران میکروکنترلر، مانند توسعه دهندگانی که از ماشین های Raspberry Pi Pico W استفاده می کنند، اکنون می توانند از MicroPython استفاده کنند و پشتیبانی از نمایشگرهای جاسازی شده مانند سری Inky eInk HAT روی Pi نیز بهبود یافته است.

پیشرفت‌های اضافی OpenSSH برای افزایش کارایی با کاهش ردپای حافظه سرور اوبونتو در دستگاه‌های کوچک‌تر مانند لپ‌تاپ و همچنین ماشین‌های مجازی طراحی شده‌اند.

بخوان  "ویپ" سال استعمال سیگار را دارد!

مدیرعامل Canonical، Mark Shuttleworth می‌گوید که این شرکت “بر روی فعال کردن نسل جدیدی از اینترنت اشیاء آسان و بسیار ایمن متمرکز شده است” و تغییرات و ویژگی‌های زیادی در نسخه 22.10 وجود دارد که این وعده را برآورده می‌کند.