«اوریون» به زودی به دورترین فاصله از زمین خواهد رسید

این زاویه غیرمعمول از طریق دوربین متصل به فضای پیمای اوریون در سامانه سامانه پرتاب فضایی(SLS) ثبت شده است. با نگاهی مستقیم رو به پایین، موتورها را می‌بینیم که روشن می‌شوند و موشک و فضاپیما را به سمت فضا، و دستکم اوریون را به سمت ماه هدایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، درست زمانی که فضاپیمای بدون سرنشین اوریون ناسا در رسیدن به فاصله رکوردشکنی از زمین است، آژانس فضایی اروپا فیلمی شگفت‌انگیز منتشر کرد که لحظه پرتاب آن را از مرکز فضای کندی در فلوریدا نشان می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

با این حال، زمانی که شرکت فضایی اختصاصی اسپیس ایکس سرانجام نسل بعدی موشک‌های سوپرهوی (Super Heavy) خود را به فضای پرتاب کند، رویدادی که انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده رخ دهد، قدرت آن از سامانه موشک پرتاب فضای ناسا پیشی خواهد گرفت. انتظار می‌رود قدرت رانش پیشران سوپرهوی حدود ۱۷ میلیون پوند باشد که با کمک آن مرحله اول و دوم فضای پیمای استارشیپ (Starship) به مدار زمین می‌رود.

موشک‌های قدرتمند برای شتاب دادن به فضاپیماها برای گذر از کشش گرانشی زمین و حرکت در یک مسیر دقیق به سمت مقصد، باید هستند. آنها همچنین به فضاپیماها اجازه می‌دهند تا بارهای بیشتری را به فضا منتقل کنند، که اگر بخواهیم مواد را به ماه و فراتر از آن انتقال دهیم تا پایگاه‌هایی برای اقامت طولانی مدت فضانوردان بسازیم، داشتن چنین قدرتی نیاز خواهد داشت.

اما پیش از آن، اوریون در روز دوشنبه ۲۸ نوامبر، در ساعت ۱۶:۱۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۰:۴۳ بامداد سه شنبه به وقت ایران) به دورترین فاصله از زمین یعنی در فاصله ۲۶۸۵۵۲ مایلی(۴۳۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتری) از سیاره ما خواهد رسید.

بخوان  کشف یک لایه جدید زیر پوسته زمین

این پرتاب که در روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) انجام شد، سامانه پرتاب فضایی را به قوی‌ترین پیشرانی که از زمین بلند شده است، تبدیل کرد. این پیشران که حدود 8.8 میلیون پوند نیروی رانش دارد، قدرتمندتر از موشک سترن 5(Saturn V) است که فضانوردان را در دهه 96 و اوایل دهه 70 به سمت ماه فرستاد.

در حال حاضر، ناسا بر روی ماموریت فعلی اوریون انجام شده است و در آن، این سختافزار را برای انجام ماموریتی مشابه در آینده با سرنشین آزمایش می کند. حنر منهرسد تائینان “اِوریههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه. این ماموریت قرار است در روز ۱۱ دسامبر(۲۰ آذر) به پایان برسد و این فضاپیما در آب‌های سواحل کالیفرنیا فرود بیاید باشد.

آژانس فضایی اروپا فیلمی جدید و حیرت‌انگیز از لحظه پرتاب اوریون به اشتراک گذاشته شده که لحظه پرتاب این کپسول را به زودی به دورترین فاصله از زمین نشان می‌دهد.

این فیلم کوتاه، سه دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ به طول می‌انجامد، اما موتورها تا رسیدن به دقیقه‌های سوم روشن نمی‌شوند، بنابراین اگر از انتظار لذت بردن کافی نیست، برای تماشای لحظه پرتاب فیلم رو کمی جلو می‌روید.