اولین آزمایش موتور موشک قابل استفاده از چین



اولین آزمایش موتور موشک قابل استفاده از چین برای اولین بار انجام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، چین در جستجوی خود برای توسعه وسایل پرتاب استفاده می‌شود مانند “فالکون۹”(Falcon 9) شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) پیشرفت کرده است.

مهندسان چینی، اولین آزمایش آتش داغ موتور ۱۳۰ تنی را انجام دادند. این آزمایش شامل توقف و احتراق مجدد موتور بود. این فرآیند برای کنترل و مکان بازگشت مراحل موشک به زمین لازم است.

این موتور توسط “آکادمی فناوری نیروی محرکه هوافضا” در شی‌آن(Xi’an) آزمایش شده است که یکی از شرکت‌های تابعه “شرکت علوم و فناوری هوافضای چین”(CASC)، پیمانکار اصلی فضایی این کشور و سازنده خانواده موشک‌های “لنگ مارچ”( مارس طولانی) است.

این ترکیبی از نفت سفید و موتور مایع را می‌سوزاند و شامل اجزایی است که با استفاده از روش چاپ سه‌بعدی، جوشکاری خودکار و مونتاژ هوشمند ساخته شده‌اند. موتور می‌تواند نیروی رانشی را که هنگام پرتاب ایجاد می‌شود، تنظیم کند.

این موتور موسوم به “YF-100N”، نسخه پیشرفته‌تری از موتور “YF-100” است که در موشک‌های “لنگ مارچ5″، “لنگ مارچ6” و “لنگ مارچ7” چین می‌شود.

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین قصد دارد از YF-100N در نسل نسل از وسایل پرتاب، از جمله یک موشک جدید و قابل استفاده مجدد برای پرتاب خدمه به ایستگاه فضایی جدید “تیانگونگ”(Tiangong) و در نهایت ماه استفاده شود.

شرکت و فناوری هوافضای چین قصد دارد اولین آزمایش پروازی موشک جدید را در حدود سال 2026 انجام دهد و باور کند که می‌تواند از موشک‌ها برای انجام یک ماموریت کوتاه‌مدت فرود خدمه ماه، از پایان پایان به فضا پرتاب کند.

بخوان  ساخت قطار فوق سریع و ابهامات پشت پرده آن

انتهای پیام



منبع