اولین پرواز آزمایشی یک بالن به لبه فضا با موفقیت انجام شد

در حال حاضر دومین نیمه آزمایشی این شرکت برای پایان اول سال 2023 در سویل، اسپانیا برنامه ریزی شده است، در آن جا هالو اسپیس هدایت بالن را در هنگام کاهش ارتفاع و فرود با استفاده از یک آزمایش پارافوئیل می کند.

اولین پرواز آزمایشی یک بالن به لبه فضا با موفقیت انجام شد

میرا می‌گوید: از این راضی‌تر نمی‌توانم بمانم. ما نشان داده‌ایم که عملیات مفهومی که در دو سال گذشته توسعه یافته، قابل اجرا است.

این کپسول فضایی که هشت مسافر را به یک خلبان در هر سفر جابه‌جا می‌کند، اضافه می‌کند، دارای پنجره‌های ورامایی است که می‌تواند ۳۶۰ درجه از سیاره ما را در ارتفاع ۲۵ مایلی (۴۰ کیلومتری) می‌کند.

میرا افزود: تیم ما از مجموعه های به دست آمده در سال اول بسیار خشنود است، اما آن چیزی که به سویش میرویم هیجان انگیز است و آن هزاران مسافر را به لبه فضا برای تجربه های متحول کننده ارسال می کند.

اولین پرواز آزمایشی یک بالن به لبه فضا با موفقیت انجام شد

آلبرتو کاستریو (Alberto Castrillo)، مهندس هوافضا و مدیر ارشد فناوری هالو، گفت که در پروازهای معمولی، چتر نجات در فاصله‌ی حدود ۱۲ مایلی (۲۰ کیلومتری) از زمین باز می‌شود. در این پرواز آزمایشی می‌خواستیم نشان دهیم که حتی در بالاترین ارتفاع یعنی فاصله ۳۷ کیلومتری هم می‌توانیم آن را باز کنیم و به سلامت فرود بیاییم و با افتخار می‌دهیم که این کار انجام شد.

این شرکت ادعا می‌کند که مشتریان می‌توانند انحنای زمین را در طول چهار تا شش ساعت تماشا کنند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و نقل از دیلی‌میل، شرکت مادریدی هالو اسپیس(Halo Space) یک نمونه اولیه بدون سرنشین از بالن‌های چهار فضای خود را به مدت ساعت و ۱۰ دقیقه به پرواز در آورد و سپس فرودی ایمان در منطقه‌ای معین انجام داد.

بخوان  درمان اضطراب و افسردگی با استفاده از واقعیت مجازی

در این روند، ما الگوریتم‌های شبیه‌سازی پرواز را تایید می‌کنیم، ارتباط بین کپسول و مرکز کنترل پرواز را آزمایش می‌کنیم و همچنین هزاران نقطه را از حسگرهای نصب شده روی کپسول جمع‌آوری می‌کنیم.

اگر دوست دارید به تماشای منظره های ۳۶۰ درجه از زمین در فضای بنشینید، باید بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار این سفر را تهیه کنید.

کاستریو می‌گوید: هدف ما پرتاب موفقیت آمیز کپسول، رسیدن به آن به ارتفاع 35 کیلومتری و در نهایت فرود و بازیابی نمونه اولیه است.

اولین پرواز آزمایشی یک بالن به لبه فضا با موفقیت انجام شد

اولین پرواز آزمایشی یک بالن به لبه فضا با موفقیت انجام شد

او افزود: هدف ما از این پرواز اولیه، ‌آزمایش‌های ایمنی و همچنین سیستم ناوبری است و کنترل می‌شود که دو مورد از حیات‌ترین برنامه‌های پروازهای هالو اسپیس هستند. این سیستم‌ها دقیقاً مطابق با انتظار عمل نیستند، بلکه باید موارد مهمی را از حسگرها، ابزارها و دوربین‌های موجود جمع‌آوری کنیم که در ادامه توسعه این سیستم‌ها و آماده‌سازی برای پرواز آزمایشی بعدی در چند ماه آینده استفاده می‌شود.

شرکت گردشگری فضایی هالو اسپیس اولین پرواز آزمایشی موفقیت آمیز خود را انجام داد و یک بالن فضای را به لبه فضا در ارتفاع ۲۳ مایلی (۳۷ کیلومتر) از زمین فرستاد.

ادعای هالو اسپیس می‌کند کپسول‌های تحت فشار آن بدون انتشار گاز دی‌اکسیدکربن بالا می‌روند و این موضوع را به زیست‌سازگارترین راه برای بازدید از فضا تبدیل کرده‌اند.

پس از اتمام آمیز آزمایشات، هالو اسپیس سفرهای تجاری خود را آغاز خواهد کرد. این شرکت قصد دارد پایگاه‌های پروازی خود را در چهار قاره در سراسر جهان نصب کند.

به گفته کارلوس میرا(Carlos Mira)، مدیر عامل هالو اسپ می‌گوید که پرواز آزمایشی هفته گذشته در مقر موسسه تحقیقاتی تاتا(TIFR) در حیدر آباد هند انجام شد و دقیقاً طبق برنامه پیش رفت.

بخوان  افزودن Google Bard AI به پیام‌ها می‌تواند نحوه ارسال پیامک را برای همیشه تغییر دهد

این شرکت فضایی قصد دارد از سال ۲۰۲۹ پروازهای تجاری خود را با انتشار صفر کربن با استفاده از یک کپسول مدور شیک متصل به یک بالن آغاز کند و از آن پس سالانه ۳۰۰۰ مسافر را طی ۴۰۰ فضای فضایی به لبه فضا ببرد.