اولین کشتی آمونیاکی جهان امسال به آب انداخته می شود

انتهای پیام



منبع چیزی که این کشتی را به فردتر می‌کند این است که این ژنراتور یک مگاواتی سه برابر خروجی را نسبت به نمونه استفاده از کامیونت‌ها دارد.

اگر آمونیاک قبلاً از آمونیاک به عنوان سوخت احتراقی استفاده کرده بود، اما برای این نمایش قصد داشت این آمونیاک را به هیدروژن و نیتروژن تجزیه کند تا بتواند آن را در یک پیل سوختی برای تولید برق و نیرو دادن به موتورهای الکتریکی استفاده کند.

پیش از این گزارش شده بود که یک شرکت قصد دارد یک کشتی ۷۵ فوتی را با استفاده از آمونیاک تغذیه کند. این شرکت موسوم به Fortescue Future Industries برای خود در سال ۲۰۲۲ را هدف قرار داده بود که موفق به انجام آن نشد.

برنامه‌های این شرکت برای رونمایی از اولین کشتی‌های مجهز به آمونیاک در جهان می‌توانند توسط شرکت‌های دیگری که قبلاً برای انجام این کار این رکورد را به نام خود کرده‌اند، خنثی کنند، ثبت کنند.

به دلیل گسترش وسایل نقلیه زمینی سبز و توسعه خودروهای برقی و هیبریدی، دنیای حمل و نقل دریایی در تنگنا قرار گرفته است. این صنعت که مسئول ۳ درصد از انتشار کربن در جهان است، مشتق است به یک وسیله حمل و نقل سبزتر روی آورد. با این، فناوری‌های موجود مانند باتری‌های الکتریکی امروزی نمی‌توانند از حمل و نقل طولانی مدت پشتیبانی کنند.

این شرکت سال گذشته نشان داد که چگونه می‌توان ماشین آلات سنگین مانند تراکتور و کامیونت را با نیروی آمونیاک تامین کرد و اکنون چشمان خود را معطوف به نمایش فناوری خود در وسایل نقلیه دریایی کرده است.

بخوان  چین کنترل یک ماهواره را ۲۴ ساعت به دست هوش مصنوعی داد

اولین کشتی آمونیاکی جهان امسال به آب انداخته می شود

آمونیاک ممکن است به اندازه گازوئیل باشد، تراکم انرژی نداشته باشد، اما احتراق آن را به انتشار کربن نمی‌رساند. اما در حال حاضر منابع آن یکی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است، اما تلاش‌ها برای تولید آمونیاک سبزتر در حال انجام است که به زودی به بار می‌آورد.

توسعه کشتی‌های آمونیاکی تا سال ۲۰۵۰

در نهایت مهم نیست چه کسی و کدام یک از این رکوردها را به نام خود ثبت خواهد کرد، آن چه مهم است نیاز به روز به نوآوری های متعدد برای افزایش گازهای گلخانه ای در حمل و نقل است. اگر بخواهیم تا سال ۲۰۵۰ قبل از آن به هدف مهم انتشار صفر کربن دست یابیم، هر کمکی از هر شرکتی کمک کننده خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت آموگی(Amogy) مستقر در بروکلین آمریکا یک هدف بلندپروازانه برای خود تعیین کرده است تا اولین کشتی جهان را که از آمونیاک نیرو می گیرد، قبل از پایان سال جاری به نمایش بگذارد.

قایق انتخابی آموگی در سال ۱۹۵۷ ساخته شده و از ژنراتورهای دیزلی برای تامین انرژی موتورهای الکتریکی خود استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد ژنراتور دیزلی آن را با یک ژنراتور آمونیاکی جایگزین کند.

یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد اولین کشتی جهان را که با نیروی دریایی حرکت می کند، راهی دریا کند.

اینجاست که آمونیاک به عنوان یک سوخت جایگزین و امیدوارکننده می‌شود، اما ابتدا باید خود را ثابت کند.

در بیانیه مطبوعاتی این استارتاپ آمده است که این شرکت در صورت موفقیت می‌تواند کشتی‌های تجاری را از این نوع در سال آینده آغاز کند.

بخوان  سیارکی به اندازه یک هتل از کنار عبور زمین کرد اما شناسایی نشد!

هدف استارتاپ آموگی که در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است، کربن زدایی از حمل و نقل و حمل و نقل سنگین حمل و نقل با راه حل های انرژی با چگالی بالا بر اساس آمونیاک است.

آموگی ابتدا با یک کشتی یدک‌کش شروع به کار کرده است. در حالی که یک کشتی یدک‌کش ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام بحث در مورد کشتی‌های دریایی به ذهن خطور می‌کند، اما بخش مهمی از کشتیرانی است که برای کشتی‌های بزرگ در دریا استفاده می‌شود.