اولین گام‌های کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک یک اسکلت رباتیک

مالدونادو در بیانیه‌ای گفت: ما می‌توانیم به دست آوردن نتایج با کودکان هستیم و می‌خواهیم به کار کردن و توانمندسازی ادامه دهند تا کودکان بیشتر در سراسر کشور به این نوع توانبخشی دسترسی داشته باشند، زیرا همیشه پذیرای کودکانی هستند که به توانبخشی نورورباتیک نیاز دارند و این را دارند. به طور اساسی زندگی آنها را تغییر می دهد.

این اسکلت توسط “النا گارسیا آرمادا” (Elena García Armada) ساخته شده است که برنده “جایزه مخترع اروپایی” (European Inventor Award) در سال ۲۰۲۲ برای این نوآوری شد.

«دیوید زابالا» (David Zabala)، به یک اسکلت بیرونی جدید موسوم به «اطلس۲۰۳۰» (Atlas 2030) مجهز شده است که دارای مفاصل مکانیکی است که با حرکات او سازگار می‌شوند و به او امکان می‌دهند تا نهایتاً بدون نیاز به کمک راه برود باشد.

درمانگران دیوید نیز در مورد این فناوری جدید هیجان‌زده هستند. آنها اسکلت بیرونی را روی بدن دیوید قرار دادند و می‌دانستند که تا اولین گام‌های خود را بردارد.

“انجمن افراد مبتلا به فلج مغزی” (APAC) مکزیک، این دستگاه را دو هفته پیش دریافت کرد و آن را هدف آن قرار داد، کمک به 1000 کودک کودک به فلج مغزی در سراسر کشور است. مکزیک پس از اسپانیا و فرانسه، سومین کشوری است که با این دستگاه می‌دهد.

“گوادالوپه مالدونادو” (Guadalupe Maldonado)، مدیر انجمن افراد مبتلا به فلج مغزی در مکزیک گفت که این اسکلت می‌تواند به دستیابی به اهداف توانبخشی در زمان مورد نظر کمک کند.

اولین گام‌های کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک یک اسکلت رباتیک

«آرتورو پالافوکس سانچز» (Arturo Palafox Sanchez)، فیزیوتراپیست ۲۸ ساله گفت: داشتن اسکلت بیرونی، ما را بسیار هیجان‌زده می‌کند و حتی اکنون می‌توانم آن را برای دستیابی به اهداف دیگر استفاده کنیم. این اسکلت ما را به عنوان درمانگر امیدوار می‌کند که در آینده بتوانیم به هدف‌های بسیاری دست یابیم.

بخوان  طبق گفته گوگل، اینها 10 بهترین برنامه اندرویدی سال هستند

اولین گام‌های کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک یک اسکلت رباتیک

انتهای پیام



منبع

“گوادالوپه کاردوسو” (Guadalupe Cardoso)، مادر دیوید، شاهد برداشتن اولین گام‌های پسرش در اتاق درمان بود. کاردوسو گفت: این اسکلت ابتدا او را ترساند و دستانش می‌لرزیدند، اما اکنون می‌بینم که این اسکلت پاهای او قدرت و بهبودی بیشتر در راه رفتن می‌دهد. او علاقه زیادی به پیاده‌روی دارد و آماده است که قدم بردارد. این کار برای لذت‌بخش است و خیلی خوشحال است.

به گفته مالدونادو، اسکلت بیرونی به سرعت به توانبخشی می‌رسد که با استفاده از روش‌های معمول معمول ماه‌ها طول می‌کشد. این کار شامل تقویت عضله‌ای است که سیستم گوارشی و ریوی کودک را بهبود می‌بخشد، اما بزرگترین پیشرفت در کودکی است که از لباس‌های رباتیک استفاده می‌کند، در روحیه یا می‌شود.

اولین گام‌های کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک یک اسکلت رباتیک

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک پسر هشت ساله به فلج مغزی در تمام عمرش به ویلچر محدود شده بود، اما او به تازگی موفق شد اولین گام‌های خود را به لطف اسکلت بیرونی رباتیکی که مخصوص کودکان طراحی شده است، بردارد.

لباس رباتیک پوشیده شده است، اما اکنون می‌توان فعالیت‌هایی مانند بازی با توپ و نقاشی را انجام داد. کارهایی که هرگز فکر نمی‌کنند انجام دهند.

اطلس۲۰۳۰، یک اسکلت بیرونی برای کودکان است که به طور ویژه برای کودکان سه تا ۱۴ ساله طراحی شده است. مفاصل مکانیکی به دور پاها و کمر کودک می‌پیچند و برای حمایت بیشتر، به ساختاری روی چرخ‌ها متصل می‌شوند.

یک اسکلت رباتیک به یک کودک مبتلا به فلج مغزی کمک کند تا اولین گام‌های خود را بردارد.

این نوآوری، بخشی از روشی است که در یک مرکز درمانی در مکزیکوسیتی استفاده می‌شود. پژوهش‌ها نشان دادند که امکان راه رفتن برای کودکان فلج، نه تنها طول عمر و سلامت جسمانی آنها را افزایش می‌دهند، بلکه عزت نفس آنها را نیز بهبود می‌بخشد.

بخوان  اخترشناسان احتمالا داده‌های "جیمزوب" را اشتباه تفسیر می‌کنند