اپلیکیشنی که سرطان را از روی صدا تشخیص می‌دهد

پژوهشگران امیدوارند که تا پایان چهار سال ۳۰ آینده بیشتر بر داده‌های مربوط به سایر نشانگرهای زیستی مانند داده‌های بالینی و اطلاعات ژنتیکی، حدود هزار نمونه صدای اهدایی به‌فرد را جمع‌آوری کنند.

بررسی‌ها می‌دانند که در اثر بیماری‌هایی مانند پارکینسون یا سکته مغزی، تغییر می‌کند. این در حالی است که تحت تأثیر بیماری‌های ریوی قرار می‌گیرد. امید می‌رود که این برنامه رایانه‌ای را از بیماری‌ها، از جمله سرطان و بیماری تشخیص دهد.

اگر این اپلیکیشن موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است شرایط را برای افراد محدود به مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد، تغییر دهد.

مؤسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH)، یک پروژه تحقیقاتی بزرگ را برای جمع‌آوری داده‌های صوتی که هوش مصنوعی را می‌سازند، می‌کند.

بنسوسان کرد: ایجاد یک معیار قابل توجه که مجموعه‌ای قابل توجه است با استفاده از روش‌های ترکیبی ترکیبی از روش‌های مشترک، استفاده از صدا را به عنوان روشی برای کمک به پزشکان در تشخیص بیماری‌ها و اختلالات متحول خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک اپلیکیشن همراه ممکن است به زودی تلفنی با بررسی صدا، بیماری مزمن را تشخیص دهد. پژوهشگران در حال ابداع نوعی هوش مصنوعی هستند که با تجزیه و تحلیل ارتعاش‌های گفتار و الگوهای تشخیصی، تلاش می‌کند تا سرنخ‌هایی را در مورد بیماری کشف کند.

دکتر “اولیویه المنتو” (Olivier Elemento)، از پژوهشگران این پروژه گفت: تحقیقات آینده ما می‌تواند تحولی را در مراقبت‌های بهداشتی به وجود آورد که به واسطه آن، نظارت بر صدا می‌تواند پزشکان را زودتر از زمان ممکن در مورد بیماری‌ها و ویژگی‌های مشابه تغییر دهد. یا بیماری‌های عصبی آگاه شوید.

بخوان  یکی از مشکلات اصلی سفر به ماه حل شد

دکتر “یائل بنسوسان” (یائل بنسوسان)، مدیر “مرکز صدای سلامت” (مرکز صدای سلامت) در دانشگاه جنوب فلوریدا (USF)، سرپرستی پژوهشگران ۱۲ موسسه پژوهشی در این پروژه را برعهده دارد. بنسوسان معتقد است که صدا پتانسیل را دارد که نشانگر زیستی برای تشخیص نوعی بیماری باشد.

گروهی از پژوهشگران آمریکایی، اپلیکیشن کاربردی بر روی طراحی مصنوعی مصنوعی است که می‌تواند در بیماری‌های آینده بیماری‌هایی مانند سرطان را از روی صدا تشخیص دهد.

این پژوهش، بخشی از پروژه “پلی به هوش مصنوعی” (Bridge to AI) مؤسسه ملی بهداشت آمریکا است. این یک پروژه 100 میلیون دلاری است که با هدف تسریع استفاده از فناوری هوش مصنوعی در زمینه پزشکی انجام می شود.

اقدام دکتر بنسوسان، اولین تلاش برای تعیین تشخیص از روی صدای انسان نیست، اما پژوهش‌های گذشته، بر مجموعه داده‌های بسیار کوچکی تکیه کرده‌اند و صاحب نظر در مورد حریم خصوصیان داده‌ها، مهم‌ترین مشکل آنها بوده است.

این فناوری که می‌تواند شکاف بین مناطق صعب‌العبور و ده‌دهندگان دارای مجوز را ارائه کند، برای خدمات بهداشتی از راه دور به سرعت در حال گسترش است.

انتهای پیام



منبع

گروهی از متخصصان با جمع‌آوری صدای افراد مبتلا به بیماری در پنج اختلال‌های عصبی، صوتی، خلقی، ذهنی و کودکان مانند اوتیسم و ​​تأخیر گفتار، این پژوهش را آغاز کرده‌اند.