در بهروزرسانی ساختار هزینه اپلیکیشن، اپل اعلام کرد که از امروز (۶ دسامبر)، توسعهدهندگان میتوانند از بین ۹۰۰ امتیاز قیمت برای اپلیکیشنهای خود در ۴۵ ارز در ۱۷۵ فروشگاه، از ۰.۱۰ دلار تا ۱۰،۰۰۰ دلار، بدون تایید اپل، انتخاب کنند.
این تقریباً 10 برابر بیشتر از آنچه قبلاً برای اکثر برنامهها در دسترس بود، از زمان عرضه اپ استور در سال 2008 است. همچنین بهبودهایی در تنظیم قیمتها برای فروشگاههای App در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین یک توسعهدهنده میتواند به عنوان مثال برای یک کشور یک قیمت تعیین کند، اما قیمت برنامه های آنها به طور خودکار با توجه به نرخ ارز در سراسر جهان تغییر می کند.
این بدان معناست که برنامهای را با قیمت ثابت بیشتر و با افزایشهای مختلف مشاهده خواهید کرد، و نه توسط نرخ ارز در حال تغییر که در ماه اکتبر بر Apple TV تأثیر گذاشت.
وقتی نوبت به سطوح اشتراک میرسد، از امروز همان پیشرفتها اعمال میشود، اما تعیین قیمتها بهطور مستقل برای کشورهای مختلف در اوایل سال 2023 انجام میشود، در حالی که خریدهای درونبرنامهای برای برنامهها نیز از اوایل سال آینده میتوانند از این پیشرفتها استفاده کنند.
این یک پیروزی بزرگ برای توسعه دهندگان است که مدت هاست این ویژگی ها را برای تعیین بهتر قیمت های خود برای مناطق مختلف درخواست کرده اند. با این حال، وقتی صحبت از بهروزرسانیها و اشتراکهای عمده برای سالهای آینده میشود، برای کاربران آیفون، مک و سایر دستگاههای اپل نیز یک پیروزی محسوب میشود.
ویترینی بهتر برای همه
این پیشرفتها نه تنها برای توسعهدهندگان، بلکه برای کاربران آیفون، آیپد، مک و اپل واچ نیز مفید است. در گذشته شاهد بوده ایم که برخی از اپلیکیشن ها و اشتراک ها قیمت های خود را افزایش داده اند تورم مانند Apple Music، اما این ویژگی های جدید می توانند قیمت ها را بدون در نظر گرفتن این مورد قفل کنند و در عین حال می توانند قیمت های کمتری را نسبت به آنچه قبلا مجاز بود تعیین کنند.
این انتخاب های پیشرفته از نقاط قیمت، مانند افزایش قیمت های کوچکتر 0.10 دلار / 0.10 پوند / 0.10 دلار استرالیا، اکنون می توانند توسط توسعه دهندگان تنظیم شوند، بنابراین خریدهای درون برنامه ای یا اشتراک ها می توانند از این مزیت بهره مند شوند، به خصوص در مورد معاملات تعطیلات. در طول سال
اپل به TechRadar تأیید کرد که این افزایش قیمت برای خریدهای درون برنامه ای در بهار 2023 ارائه می شود زیرا آنها می خواستند این تغییرات را به آرامی معرفی کنند زیرا این یک تغییر بزرگ برای فروشگاه و توسعه دهندگان آن است. با این حال، با توجه به اینکه خریدهای درون برنامه ای بخش بزرگی از بازی هایی است که در Apple Arcade وجود ندارد، توسعه دهندگان ممکن است احساس کنند که تا بهار سال آینده کنار گذاشته شده اند تا از این پیشرفت ها استفاده کنند.
صرفنظر از این، این یک تغییر مثبت هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران است، زیرا به توسعه دهندگان کنترل بیشتری بر نحوه قیمت گذاری برنامه هایشان می دهد و این قیمت ها دیگر توسط نرخ ارز در حال تغییر در سراسر جهان تعیین نمی شود.
از آنجایی که ظاهراً هدست واقعیت مجازی اپل در سال 2023 راه اندازی می شود، این می تواند فرصت خوبی برای این شرکت باشد تا اپ استور را برای زمانی که برنامه ها برای این محصول آینده منتشر می شوند آماده کند، که می تواند از این بهبود قیمت ها استفاده کند.