اپل در حال افزایش قیمت اپ استور در سراسر اروپا و آسیاست

مقدار اضافه شده به قیمت‌های قدیمی متفاوت است، بر اساس لیستی از ردیف قیمت گذاری به روز شده (PDF) که غول فناوری منتشر کرده است. هزینه اضافی هر چه در ردیف قیمت‌گذاری بالاتر می‌رود، بیشتر می‌شود، به عنوان مثال، خرید‌هایی که هزینه آن‌ها ۱۴.۹۹ یورو است، به جای آن ۱۷.۹۹ یورو برای افراد هزینه خواهد داشت.

اپل اعلام کرده است که از تاریخ ۵ اکتبر قیمت برنامه‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای را بدون احتساب اشتراک‌های تجدیدپذیر خودکار در چندین منطقه افزایش می‌دهد. همه مناطقی که از واحد پول یورو استفاده می‌کنند، به همراه شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره جنوبی، سوئد و ویتنام تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. اپل می‌گوید افزایش قیمت در ویتمن منعکس کننده قوانین جدیدی است که شرکت را ملزم به دریافت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و مالیات بر درآمد شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید 


اپل دلیل افزایش قیمت برای اکثر مناطق را توضیح نداد. برای کشور‌هایی که از یورو استفاده می‌کنند، ممکن است تا حدودی به این دلیل باشد که یورو در برابر دلار ضعیف است و حتی برای اولین بار در دو دهه اخیر به زیر برابری رسیده است. شاید این افزایش قیمت نباید به این دلیل تعجب آور باشد، زیرا انتظار می‌رود مردم در اروپا برای آیفون ۱۴ بسیار بیشتر از آمریکا هزینه کنند. به عنوان مثال، آیفون ۱۴ پرو، ۹۹۹ دلار را برای خریداران در آمریکا بازگرداند. این مدل فقط ۹۹۷ یورو است، اما این مدل در آلمان ۱۲۹۹ یورو، در اسپانیا ۱۳۱۹ یورو و در ایتالیا ۱۳۳۹ یورو قیمت دارد.


منبع: engadget

بخوان  رمز عبور Vision Pro خود را فراموش نکنید - اگر این کار را انجام می دهید باید هدست خود را به اپل بازگردانید



منبع