اگر تحریم آمریکا نبود، با اپل همتراز بودیم

بیشتر بخوانید


به گزارش سایت گیزموچاینا، این تحریم‌ها باعث شکست سنگین و کاهش سهام بازار اروپایی هوآوی شد. یو در انجمن خودرو گفت که قبل از تحریم‌های آمریکا توسعه دهندگان شرکت ما در تلاش بودند تا بتوانند محصولات خود را تغییر دهند.  

 



منبع

تحریم هوآوی

 به گفته ریچارد یو، یکی از مدیران هوآوی، اگر تحریم‌های آمریکا نبود این شرکت می‌توانست همچون اپل پیشتاز بازار اصلی گوشی‌های هوشمند باشد.  

سامسونگ قبل از تحریم‌ها در سال ۲۰۱۹ در صدر بازار جهانی قرار داشت. با این حال، رشد سالانه هوآوی پیش‌بینی می‌کرد که طی چند سال آینده از این شرکت پیشی بگیرد. همچنین اشاره شده که نرخ رشد سالانه ۵۰ درصدی هواوی، قابل توجه بوده است. این نرخ می‌توانست آن را در اجلاس سران تولیدکنندگان جهانی گوشی‌های هوشمند ظرف یک سال قرار دهد. شایان ذکر است که شرکت هوآوی به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند از اینترنت 5G استفاده کنند.


او همچنین درباره سامسونگ اعلام کرد که این شرکت در بازارهای فروش گوشی هوشمند کم طرفدارتر از اپل و هوآوی بوده و مشتریان آن‌ عمدتا از آمریکا و کره جنوبی هستند. براساس گزارش‌ها، پیش از تحریم هوآوی ، سامسونگ یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند بود به همین علت این ادعا یو غیر منطقی به نظر می‌رسد.