اگر می‌خواهید موفق بودن در موبایل, در زیر فهرست شده است 5 مسائل ارزشمند برای دانستن

برخی هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای جامعهی جهانی تلقی میکنند، از نظر عدهای پیشرفت هوش مصنوعی میتواند باعث خودسر شدن آن و عدم فرمانبرداری از انسان شود، از آنجایی که هوش مصنوعی میتواند بیاموزد و تصمیمگیری کند و از طرفی خستگیناپذیر است شاید بتواند در آینده به یک نیروی افسار گسیخته تبدیل شده و دیگر از انسانها نیز فرمانبرداری نداشتهباشد. در بخش بعدی از این مقاله به بررسی شرکت در رویدادها و ارائهها برای بهبود مهارت هوش مصنوعی و برنامه نویسی آن پرداخته شده است. پردازش تصویر، پردازش صوت و یادگیری ماشین از دیگر شاخه های مورد بررسی در دنیای هوش مصنوعی می باشد که هر یک نقش بسزایی در پیشرفت علم و تکنولوژی ایفا می کند. شبکه عصبی شاخه ای از هوش مصنوعی است که با استفاده از نورون های مصنوعی مغزی تلاش برای حل مشکلات پیچیده دارد. لپ تاپ تدوین یک کارت گرافیک قوی GTX و صفحه نمایش بزرگ نیاز دارد.

رقابت در بین برندهای سازنده گوشی هوشمند بر سر کیفیت دوربین بسیار داغ 1biti است. اگر با وجود نمایشگر با کیفیت همچنان بازی شما با کندی انجام میشود، احتمالا کنسول بازی شما به سرویس نیاز خواهد داشت، برای این منظور می توانید از خدمات تعمیر پلی استیشن آچارباز بهره ببرید. این تنها نمونه کوچکی از کاربردهای پردازش صوت می باشد. یکی از شاخههای زیرمجموعهی هوش مصنوعی یادگیری ماشین است، در این روش، کامپیوتر پس از پردازش دادهها به صورت هوشمندانه الگوهای موجود در آنها را استخراج کرده، آنها را یاد میگیرد و میتواند از آنها استفاده کند، در صورتی که علاقهمندید بیشتر در این مورد بدانید، مقالهی یادگیری ماشین را مطالعه کنید. کمتر از یک دهه پس از شکستن ماشین رمز گذاری نازی Enigma و کمک به نیرو های متفقین برای پیروزی در جنگ جهانی دوم گذشته است. این عملکرد بسیار خوب در سال ۲۰۲۱ نشاندهنده رشد ۱۳۰ درصدی میزان فروش شرکت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بود.

بنابراین نسبت به سطح دشواری پروژه مدلها باید برای ساخت هوش مصنوعی مورد نظر بررسی شوند. مانیتورها اغلب بلندگوهای ضعیفی دارند بنابراین دو اسپیکر نیز لازم دارید. مانیتورها دارای اتصالات دیگر به جز HDMI نیز هستند. از آن طرف یک تلویزیون حرفهای نیز قابلیتهایی دارد که در یک مانیتور ممکن است وجود نداشته باشد. وبلاگ آچارباز این بار قصد دارد در یک نقشه محتوای کامل با شما در مورد فرق مانیتور با تلویزیون صحبت کند. با ما همراه باشید تا پاسخ این پرسشها را به صورت کامل دریافت کنید. ⇐ میزان تاخیر ورودی در تلویزیون یا input lag یکی دیگر از دلایلی است که باید به آن پرداخت. آن قدر بزرگ که هیچ تعریف واحدی از این رشته در سطح جهانی تا به حال پذیرفته نشده است. خسروشاهی طی یک مصاحبه با ZDNet در همین رابطه میگوید: «مردم بر این باورند که ما در حال بازسازی مغز انسان هستیم.

بخوان  کسب و کار پر رونق می خواهید؟ روی هوش مصنوعی تمرکز کنید!

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ 2 در 1 با صفحه نمایش با کیفیت، عملکرد عالی و عمر باتری طولانی هستید، مطمئناً Dell XPS 13 2-in-1 یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید. البته این آیتم قابل تنظیم هم هست، اگر خودتان در مورد انجام تنظیمات تلویزیون آگاهی ندارید از تعمیرکار تلویزیون آچارباز کمک بگیرید. اگر یک برنامه نویس مشتاق هستید و به دنبال لپتاپ مناسب هستید، این راهنما میتواند به شما کمک کند. جستجوی برای خرید یک لپ تاپ مناسب معمولا دشوارتر از آنی است که در ابتدا فکر میکنیم. ابتدا باید ببینید پورتهای ورودی و خروجی لازم، همچون ورودی DVI یا خروجی HDMI روی مانیتور شما وجود دارد یا خیر؟ در اولین بخش این مقاله از بررسی برنامه نویسی هوش مصنوعی و انواع زبانهای برنامه نویسی که در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرند، ابتدا به چیستی هوش مصنوعی پرداخته میشود.

پردازنده و رم را شاید بتوان اصلیترین سختافزار موردنیاز یک لپتاپ مناسب برای برنامهنویسان دانست اما دقت کنید حملونقل و کیفیت نمایشگر به دلیل استفادهی طولانی مدت کاربر اهمیت بالایی دارد. این ابزار دارای طراحی کشویی بود که نمایشگر و صفحه کلید رو به داخل جمع میشدند. مارک زاکربرگ، به خاطر اهمیت همین فناوری بود که اسم مجموعه خودش را از فیسبوک به متا تغییر داد. به طور مثال سرعت نمایش تصویر در مانیتور کمتر از ۱۰ میلیمتر برثانیه خواهد بود در حالیکه در سریعترین تلویزیونها این زمان بین ۶۰ تا ۴۰ میلیمتر بر ثانیه خواهد بود. اغلب تلویزیونها اسپیکرهای خوبی دارند، اما مانیتورها اسپیکر ندارند و باید از هدفون و یا اسپیکر جداگانه استفاده کنید. مانیتورها اغلب کوچکتر از تلویزیونها هستند، هرچند مانیتورهایی در بازار موجود هستند که صفحه نمایش آنها به اندازه تلویزیونهاست. از طرفی دیگر، رزلوشن تلویزیونها بسیار بیشتر از مانیتورهاست.

این برند در گذشته یکی از شناختهترین برندهای لپتاپ بود. به عبارتی، شاید بتوان اینگونه گفت که آنها یک تکامل سریع را تجربه کردند و با پیشرفتهای تکنولوژیک که ماحصل هزاران سال بود رهِ صد ساله را یک شبِ طی کردند. اگر قصد دارید که مانیتور را به جای تلویزیون استفاده کنید، باید خودتان را در درجه اول برای پرداخت یک هزینه بسیار گزاف آماده کنید. با یک لپتاپ معمولی میتوانید همه فیلمها و برنامههای تلویزیونی را حداکثر با کیفیت 1080p تماشا کنید، اما اگر وضوح بالاتری میخواهید، لپتاپهای 4k معمولاً روشنتر و حتی رنگارنگتر از صفحه نمایشهای 1080p هستند.

حتی یک لپتاپ استوک گیمینگ هم قیمت بیشتری نسبت به لپتاپ معمولی دارد. اما معتقدیم استفادهی صحیح از چنین دانشی میتواند آیندهی روشنی در برابر دیدگان انسان گشوده و آیندهی به مراتب سادهتر و حتی هیجانانگیزتری را برای انسانها رقم بزند! البته هوش مصنوعی میتواند مطالب معمولی و نامههای رسمی بنویسد، برای کتابها عنوان پیشنهاد بدهد و حتی شاید بتواند سبک نوشتن کسی را تقلید کند اما بهترین کتابها، فیلمنامهها و نمایشنامهها همچنان در نهایت به دست انسانها نوشته خواهند شد. هنگامی که مطمئن بودید که خرابی گوشی با استفاده از کارت گارانتی قابل تعمیر است با در دست داشتن کارت گارانتی به یکی از نمایندگیهای شرکت سازنده گوشی خود بروید و از خدمات پس از فروش گوشی استفاده کنید. بسیاری از ما در زندگی روزمرهی خود با واژهی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که به طور مخفف آن را AI نیز مینامند مواجه میشویم، اما شاید درک صحیحی از معنا و مفهوم آن نداشته و با کاربردهای آن آشنا نباشیم، در این مقاله قصد داریم، به طور کامل به بررسی هوش مصنوعی و طبقهبندیهای آن پرداخته و بیشتر با کاربردهای آن در زندگی روزمرهی خود آشنا شویم، پس تا انتهای این آموزش با همیار آیتی همراه باشید.

بخوان  مؤسسه هوش مصنوعی آلن 1 بیتی
وجود یک حافظهی SSD که سرعتی چندین برابری نسبت به HDD ها دارد بسیار تاثیرگذار است. این لپ تاپ موسون به گیمینگ دارای پردازنده ی Core i7 و حافظه ی SSD در کنار هارد HDD یک ترابایتی است که سرعت خواند و نوشتن روی آن را بسیار بالابرده است که برای بازی و برنامه نویسی بسیار موثر خواهد بود. در بازیهایی همچون فیفا بزرگی صفحه نمایش و رزولوشن بالا ۱۰۸۰P یک تجربه هیجان انگیز و مفرح برای گیمر خواهد بود. منظور از زمان پاسخ دهی، مدت زمانی است که پیکسلهای صفحه نمایش برای تغییر صحنهها تغییر رنگ پیدا میکنند. میزان تاخیر ورودی یا input lag زمانی رخ میدهد که تصویر ساخته شده در منبع با تأخیر بر روی تلویزیون نمایش داده میشود.

زمانی که لایه آخر یک مدل ایجاد میشود، این مسئله بسیار مهم و حیاتی است که تعداد نورونها با تعداد دستههای (کلاس) طبقهبندی مدل مطابقت داشته باشد. همانطور که میدانید فریم ریت تعداد دفعاتی است که تصویر فضای بازی توسط کارت گرافیک شما رندر میشود و تصویر بر روی ماینتور به نمایش در میآید. در کل اگر شما بخواهید ماینتور را به جای تلویزیون استفاده کنید و یا تلویزیون را به جای مانیتور به احتمال قوی برای وصل کردن تصویر و نمایش آن مشکلی نخواهید داشت. همه و همه با استفاده از هوش مصنوعی جملات شما را تحلیل کرده و پاسخهایی برای آنها ارائه میکنند. شاید به دلیل حجم کامنت ها و سوالات یکم زمان ببره ولی همه سوالات رو با افتخار جواب میدیم. در این زمینه باید توجه کنید که آیا کارهایی که قصد دارید با لب تاب انجام دهید، آنقدر اهمیت دارد که لازم باشد آن را با خود به همه جا حمل کنید یا خیر مانند یک رایانه رومیزی تنها در خانه باشد کافی است.

در اینگونه سیستمها با استفاده از سنسورهای مختلف و هوشمند اطلاعات محیط اطراف دریافت شده و به ماشین داده میشود، در نهایت ماشین با استفاده از پردازش دادههای دریافت شده نتایج خاصی را استنتاج کرده و با توجه به آنها تصمیمگیریهایی را انجام میدهد، از این روباتها میتوان در شرایطی که حضور برای انسان خطرناک است، استفاده کرده یا برای شبیهسازی رفتار طبیعی انسان از آنها بهرهمند شد. حال که با انواع مختلف هوش مصنوعی آشنا شدید، بیایید کمی بیشتر ابعاد حضور آنرا در زندگی روزمرهی خود بررسی کنیم، دستیارهای صوتی مختلف، مانند گوگلناو، سیری، کورتانا، الکسا و… از طرفی دیگر کنسولهای بازی معمولا فایلهای صوتی دارند که توسط HDMI ارسال میشود. از طرفی دیگر به این نتیجه رسیدیم که تفاوت آنچنانی در جایگزینی مانیتور و تلویزیون به جای یکدیگر وجود ندارد، آنچه که مهم است، هدفی است که شما از این جایگزین کردن دارید و در همین راستا، اطلاعات جامع و مختصری در اختیارتان قرار دادیم و در نهایت به تفاوت میان دو مدل نمایشگر لپ تاپها پرداختیم و به این اشاره کردیم که کدام نوع مرغوبتر است.

بخوان  موبایل - توجه کنید به آن‌ها 10 شاخص‌ها

پس از اشاره به تفاوت مانیتور با تلویزیون به این پرسش پاسخ میدهد که مانیتور تی وی چیست و مانیتور یا تلویزیون کدام برای بازی بهتر هستند؟ هوش مصنوعی (AI) شاخه گسترده ای از علوم کامپیوتر است که مربوط به ساخت ماشین های هوشمندی می باشد که قادر به انجام وظایفی هستند که معمولاً به هوش انسانی برای انجام آن نیاز است. به طور کلی، AI شاخه ای از علوم کامپیوتر می باشد که هدف آن پاسخ مثبت به سوال تورینگ است. الگوریتمهای ژنتیک با هدف تقلید فرآیند تکامل طبیعی موجودات زنده ابداع شدند، در حقیقت این سیستمها از اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه برای پیشبینی و یا تطبیق دادن الگوهای موجود استفاده میکنند و به مرور زمان تکامل پیدا میکنند. ویژگی ایده آل هوش مصنوعی، توانایی منطقی سازی و انجام اقداماتی است که بیشترین شانس را برای دستیابی به یک هدف خاص دارند. شرکت های مختلف تولید گوشی موبایل مانند گوشی سامسونگ، شیائومی، گوشی آیفون، نوکیا و گوشی هوآوی نسبت به تولید گوشی های موبایل پرچمدار و میان رده با ویژگی های گوناگون اقدام کرده اند.

هر چقدر بیشتر کد بزنید و تمرین کنید، زودتر به هوش مصنوعی و تکنیکهای آن مسلط خواهید شد! به طور ساده، هرچه رم یک لپ تاپ بیشتر باشد سرعت آن لپ تاپ بیشتر است و برنامههای بیشتری را میتواند همزمان اجرا کند. هرچه این تراکم کمتر باشد، وضوح تصویر نیز کمتر خواهد بود. بسیار عالی در این مقاله در مورد جنبه های مختلف هوش مصنوعی بحث شده بود و برای آشنایی دید کلی نسبت به مسأله داده شد. این صحیح است که مدلهای مختلف لپ تاپ لنوو بسته به سختافزاری که در آنها به کار رفته از نظر قیمت با هم تفاوت دارند؛ اما بهترین لپ تاپ لنوو برای شما لزوما گرانترین لپ تاپ این شرکت یا ارزانترین آنها نیست.یک لپ تاپ گیمینگ لنوو که جزو گرانترین سریها محسوب میشود، قطعا قدرت پردازش بالایی دارد و متناسب با نیاز جامعهی گیمرها طراحی شده است.