ایستگاه فضایی بین‌المللی از یک فضای فضایی فرار کرد

در سال 2022، ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور شد دو مانور جلوگیری از برخورد برای فرار از وسایل‌های ایجاد شده توسط آزمایش تسلیحات ضد ماهواره‌های روسی انجام دهد که در نوامبر سال 2021 انجام شد و توسط جامعه بین‌المللی کاملاً انجام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ایستگاه فضایی بین‌المللی روز گذشته مجبور شد یک مانور جلوگیری از برخورد با راه‌های فضایی انجام دهد.

حوادث مشابه باعث لغو پیاده‌روی‌های فضایی و فضایی را می‌توان به پناه گرفتن در ایستگاه فضایی کرده است. با افزایش فعالیت های پروازهای فضایی در سراسر جهان، این حوادث در حال افزایش است. مدار پايين زمين در حال حاضر به طور فزاينده‌اي مملو از ماهواره‌ها و قطعات فضاهاي گروهي است، به اين منظور كه ​​ناسا و ديگر تحقيقاتي را كه خواستار يك معاهده بين‌المللي هستند براي مقابله با مشكلات مداري خطرناك هستند.

انتهای پیام



منبع

ناسا قصد دارد فعالیت‌های فضای بین‌المللی را تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد و پس از آن این آزمایشگاه مداری را برای نابودی به سمت جو زمین و بر فراز اقیانوس‌ها بازگرداند.

این پروسه برای دومین بار در یک ماه گذشته انجام شده است. در روز ششم مارس، کپسول پروگرس برای جلوگیری از برخورد احتمالی با یک ماهواره تصویربرداری تجاری از زمین، پیشران‌های خود را به مدت ۶ دقیقه روشن کرد. طبق گزارش ناسا در سال ۲۰۲۲، ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور شده است مانورهای مشابهی را برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌ها و زباله‌های فضایی قابل ردیابی انجام دهد. این ایستگاه از سال ۱۹۹۹ تا زمان انتشار این گزارش، ۳۲ بار منور انجام شده است.

بخوان  بازسازی سه اثر کلاسیک از نرم افزار Apogee برای عصری جدید

علاوه بر این، با توجه به فضای داخلی به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی پیشران‌هایش را برای فرار از فضاهای فضایی به کار انداختن و این دومین مانوری است که در طول یک هفته برای فرار از برخورد با فضاهای فضایی انجام می‌شود.

آژانس فضایی فدرال روسیه موسوم به روسکاسموس گزارش داده است که این اتفاق در ساعت ۷:۵۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۲۴ به وقت ایران) رخ داده است. کپسول باری روسی پروگرس MS-22 که در حال حاضر به این آزمایشگاه مداری متصل است، پیشرانهایش را به مدت 135 ثانیه به کار انداختن تا ایستگاه را به محلی امن منتقل کند و ارتفاع آن را در 419 کیلومتر از سطح زمین تنظیم کند.