ایستگاه فضایی بین المللی برای دفع زباله‌ها روش جدیدی را در پیش گرفت

چیزی که سیستم جدید دفع زباله ISS را بسیار جالب و نبوغ می کند، سادگی محض آن است. در حالی که به فناوری باورنکردنی متکی است، ایده اصلی به سادگی پرتاب یک کیسه زباله از پنجره است.

کوپر رید، مدیر برنامه Bishop Airlock در نانورکس می گوید که دفع زباله در ISS یک چالش طولانی مدت است. فضانوردان روی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌توانند تا ۲۵۰۰ کیلوگرم زباله در سال تولید کنند که تقریباً دو قوطی در هفته ارزش دارد. همانطور که افراد بیشتری برای زندگی در ایستگاه های LEO نقل مکان می کنند، این مقدار افزایش خواهد یافت.

ناسا در حال آزمایش شکل جدیدی از دفع زباله در ایستگاه فضایی بین‌المللی است که می‌تواند به کاهش زباله‌های فضایی در آینده کمک کند.

ایستگاه فضایی بین المللی برای دفع زباله‎ها روش جدیدی را در پیش گرفت

به این ترتیب، آزمایش سیستم جدید دفع زباله ISS پس از تکمیل، می تواند به فضانوردان کمک کند در ایستگاه های تمیزتر و کارآمدتر زندگی کنند.



منبع

این یک سیستم جالب است و می تواند به کارآمدتر کردن عملیات تجاری مدار پایین زمین در طولانی مدت کمک کند. هنگامی که کیسه منبسط شد و خارج شد، آنها قفل هوا را با یک کیسه جدید دوباره نصب می کنند. این به فضانوردان اجازه می‌دهد تا زباله‌های خود را ذخیره کنند و سپس همه آن‌ها را بدون نیاز به ماه‌ها انتظار برای رسیدن خودروی باری Cygnus در بین ماموریت‌ها دور بریزند.

سیستم جدید دفع زباله ISS

ایستگاه فضایی بین المللی برای دفع زباله‎ها روش جدیدی را در پیش گرفت

نانورکس این سیستم را با همکاری مرکز فضایی جانسون ناسا طراحی کرد. بر اساس آزمایش‌ها، به نظر می‌رسد که نسبت به مدل فعلی برای حذف زباله در ISS کارآمدتر و پایدارتر باشد. در حال حاضر، فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی باید زباله‌های خود را جمع کنند و منتظر رسیدن وسیله نقلیه باری Cygnus باشند.

بخوان  آینده مربیگری تنیس در دست فناوری هولوگرام

براساس گزارش BGR؛ این سیستم توسط شرکت نانورکس (Nanoracks) طراحی شده است و از Bishop Airlock در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کند. نانورکس اخیراً آن را با همکاری مرکز فضایی جانسون ناسا آزمایش کرده است.

هنگامی که Cygnus می رسد، آن را با زباله های خود بسته بندی می کنند. سپس فضاپیمای کوچک از ایستگاه فضایی بین‌المللی آزاد می‌شود و با ورود مجدد به جو زمین می‎سوزد. مدل فعلی دفع زباله ISS کار می کند اما اجازه می دهد تا ماه ها زباله در ایستگاه جمع شود.

با سیستم جدید دفع زباله ISS، فضانوردان می‌توانند زباله‌های خود را جمع‌آوری کرده و در Bishop Airlock ذخیره کنند تا زمانی که کیسه زباله با فناوری پیشرفته که Nanoracks توسعه داده است پر شود. این کیسه می تواند حدود 600 پوند معادل 272 کیلوگرم زباله را در خود جای دهد. پس از پر شدن، ایستگاه کیسه را به جو پرتاب می کند تا بسوزد.