ایلان ماسک حساب توییتر مسئول خود را تعلیق کرد



روزنامه‌های حساب کاربری توییتر را که در مورد ایلان ماسک خبر منتشر می‌کنند، می‌گویند، توییتر می‌کند و گروه‌های مطبوعاتی این نظر را می‌کنند، مالک روزنامه‌نگاران توییتر را می‌سازد که باعث می‌شود خانواده‌ها به خطر بیفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از الجزیره، توییتر به طور جداگانه حساب کاربری را از شش نفر از روزنامه‌نگاران ایالات متحده آمریکا را که مالک جدید این رسانه اجتماعی است، یعنی ایلان ماسک انتقاد کرده بود، تعلیم کرد.

این تعلیق، که بدون هشدار قبلی، روز پنجشنبه اتفاق افتاد، در حالی که ماسک روزنامه‌نگاران را می‌گرفت، خانواده‌اش را با اطلاعات خصوصی درباره مکان حضورش به خطر انداختند.

از روزنامه‌نگاران می‌توان به خبرنگاران نیویورک تایمز، پست، سیان‌ان، اینترسپت و صدای آمریکا اشاره کرد.

ماسک در توییتر نوشت: انتقاد از من در تمام طول روز مشکلی ندارد، اما فاش کردن مکان من در لحظه و به خطر انداختن خانواده‌ام اینطور نیست.

داده های ردیابی پرواز که توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده جمع آوری می شود، اطلاعات عمومی است و به طور معمول به صورت آنلاین توسط وب سایت های خصوصی مانند FlightAware و Flightradar24 به اشتراک گذاشته می شود.

چه علت دقیقی از نظر افراد مشخص نیست، اما چندین روزنامه نگار تعلیق شده است، از جمله درو هارول(Drew Harwell) از پست و دانی اوسالیوان(Donnie O’Sullivan) از سیانان، در مورد تعلیق حساب های ردیابی پرواز و جت ایلان ماسک مطلب نوشته شده است. .

اوسالیوان پس از تعلیق خود گفت که مکان دقیق جت ماسک را به اشتراک نگذاشته است.

همه روزنامه‌نگاران تعلیق، درباره توییتر و به طور کلی ماسک انتقادی نوشته‌شده بودند.

بخوان  نمونه های ماه از خاستگاه خود دیدن کردند

الا اروین (Ella Irwin)، رئیس امنیت و اطمینان (Trust & Safety) توییتر، به NPR گفت که این پلتفرم «هری حسابی است که خط مشی‌های حفظ حریم خصوصی را نقض کرده و سایر کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهند» تعلیق می‌کند، اما از توضیح بیشتر درباره تصمیمات فردی خودداری کرد.

این تعلیق باعث اعلام نیویورک تایمز، پست، سیان‌ان و مدافعان آزادی مطبوعات شد.

جمیل جافر(جمیل جافر)، مدیر مؤسسه «نایت فرست آمدمنت» که یک گروه مدافع آزادی مطبوعات است، گفت که ماسک نشان می دهد که مسئولیت اداره این پلتفرم را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

ماسک، که خود را مطلقا مدافع آزادی بیان توصیف می‌کند، متعهد شد که دیدگاه‌های مختلفی را در توییتر افزایش دهد و با آنچه که در حال سوگیری لیبرال مدیریت قبلی این پلتفرم می‌داند، مقابله کند.

ماسک تصاحب این پلتفرم در قراردادی 44 میلیارد دلاری در ماه اکتبر، نیروی کار توییتر را کاهش داد، سیاست‌های دیل آن را اصلاح کرد و حساب‌های مسدود شده قبلی، از جمله حساب‌کاربر ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بازیابی کرده است.

انتهای پیام



منبع