ایلان ماسک صدرنشین ثروتمندان شد

بر پایه این گزارش، ایلان ماسک، میلیاردر فعال در حوزه فناوری روز سه شنبه در میان فهرست ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین آمریکایی‌ها که از سوی مجله آمریکایی فوربز تهیه شده بود، توانست رتبه نخست را کسب کند و با فاصله زیادی از دومین ثروتمند آمریکایی، رتبه اول را از آن خود کرد.

طبق اعلام نشریه فوربز، عمده ثروت ایلان ماسک حاصل از شرکت خودروسازی تسلا است؛ شرکتی که او یکی از بنیانگذارانش بوده و اداره آن را بر عهده داشته است. ایلان ماسک مالک حدود یک چهارم از این شرکت است و باقی ثروت خالص وی حاصل از شرکت کاوش فضایی «اسپیس ایکس» (SpaceX) است که ارزش آن در سه سال گذشته چهار برابر شده است.

ثروت ایلان ماسک اکنون ۶۰.۵ میلیارد دلار بیشتر از میزانی است که او در ۲۰۲۱ و در زمانی که جهان در حال عبور از همه گیری کرونا بود، دارا بود و حال این میلیاردر آمریکایی، رکورد جدیدی را طبق اعلام نشریه فوربز به ثبت رسانده است.

مجله فوربز میزان ثروت خالص ایلان ماسک را بیش از ۲۵۱ میلیارد دلار تخمین زد که این رقم، در فاصله زیادی با نفر دوم این فهرست یعنی «جف بزوس» بنیانگذار آمازون قرار دارد. نشریه فوربز می‌گوید ثروت «جف بزوس» بنیانگذار آمازون و مدیرعامل سابق این شرکت حدودا ۱۵۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

گفتنی است جف بزوس، نفر دوم فهرست نشریه فوربز، در حال حاضر، اندکی کمتر از ۱۰ درصد از سهام شرکت آمازون را داراست. همچنین شایان ذکر است، در این فهرست ۴۰۰ نفر از ثروتمنترین آمریکایی ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با دارایی خالص ۳.۲ میلیارد دلار، رتبه ۳۴۳ را از آن خود کرد.

بخوان  گوشی غول فناوری کره‌ای فاقد هر گونه دکمه فیزیکی است



منبع سمت راست: ایلان ماسک- سمت چپ: جف بزوس

ایلان ماسک و جف بزوس

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی «اسپیس ایکس» در صدر فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکایی قرار گرفت.

ثروت ایلان ماسک ظرف سال گذشته دو بار به مرز ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده که این مسأله تا حدود زیادی مرهون نوسانات سهام شرکت خودروسازی تسلا بوده است.