ایمیل ایرانی یعنی چه ؟ 1 بیتی

اینترنت اشیا (Internet of Things یا به اختصار IoT) به میلیاردها دستگاه فیزیکی در سراسر جهان گفته میشود که به اینترنت متصل هستند و اطلاعات را جمعآوری میکنند و با کاربر و سایر دستگاههای متصل به اشتراک میگذارند. به رفتار ما با دیگر موجودات زنده توجه کرده و تصور کنید اگر فردی یا موجودی باهوشتر از انسان شروع به پرسهزدن در زمین کند چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟ IOT در چه حوزههای شغلی ورود پیدا کرده است؟ بازارهای تکنولوژی بسیار پویا است و هر شرکت باید در مورد تغییرات و عکسالعمل مشتریان، شناخت مناسبی داشته باشد. طبق نظرسنجی سازمان تحقیقاتی Gallup poll فقط 24 درصد از مردم آمریکا برای خرید از پول نقد استفاده میکنند.درحالی که به وسیله اینترنت اشیا دیگر نیازی به کارت های اعتبای پلاستیکی نخواهیم داشت.پرداخت به وسیله تلفن همراه مانند Apple pay، Android pay و Google Wallet به سرعت در حال مقبولیت در بین مردم است و احتمالا در چند سال آینده غالب پرداختها و خریدها از این طریق انجام میشود. در حال حاضر اپلیکیشین هایی مانند اسنپ وجود دارد که نیاز مردم به اتومبیل های شخصی را ازبین می برد. این بازی از دو نوع AI استفاده می کند که یکی از آنها مکان شما را می داند و یا حتی پیش بینی می کند به کجا خواهید رفت و دیگری بر طبق حسگر هایی کنترل می شود که بازیکن را غافل گیر کند و او را در دام بیندازد.

از جنبه تجاری، اینترنت اشیا یا همان IOT در ایران فعالیتهای بزرگی صورت نگرفته و عمدتاً شرکتها و موسسات تحقیقاتی وارد این بخش شدهاند و شاید بتوان گفت که اولین قرارداد تجاری IOT بین وزارت نیرو و مرکز تحقیقات مخابرات ایران منعقد شد که میتواند گفت که نخستین تلاش برای برای تجاریسازی اینترنت اشیا در ایران بود. اما نکته مهم در زمینه اختصاص بودجه لازم و پیدا کردن سرمایهگذار برای ساخت ابزارها و تجاریسازی IOT در ایران است، در این بین با توجه به بازار نابسامان ایران و وجود عوامل بیرونی مانند تحریمها، بیشتر سرمایهگذاران در حوزه فناوری اطلاعات تمایل چندانی به استفاده از بازار اینترنت اشیا در ایران ندارند. در یک شهر هوشمند، حسگرها و استقرار اینترنت اشیا، مانند چراغهای خیابانی هوشمند و کنتورهای هوشمند، میتوانند به کاهش ترافیک، صرفه جویی در مصرف انرژی، نظارت و رفع نگرانیهای زیست محیطی و بهبود بهداشت کمک کنند. اینترنت اشیا اطلاعات بی شماری تولید میکند که با تحلیل آنها می توان به علایق کاربران دست یافت و از این رو برای سیاستگذاران بسیار بااهمیت است و وزارت ارتباطات و فناوری از بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققین دعوت کرده تا نظرات خود را مطرح کنند.

استاندارد ZigBee یک شبکه بی سیم کم مصرف با نرخ پایین داده است که عمدتا در محیطهای صنعتی استفاده میشود. اتحاد ZigBee Dotdot را ایجاد کرد، زبان جهانی برای IoT که اشیا هوشمند را قادر میسازد تا به طور ایمن در هر شبکه کار کرده و یکدیگر را درک کنند. ZigBee بر اساس استاندارد ۸۰۲.۱۵.۴ موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) است. مطالعات نشان داده است که به طور میانگین هر خانواده حداقل بین 3 تا 4 ریموت کنترل برای تلوزیون، ضبط صوت، کنسولهای بازی و… بسیاری از وسایل شناسایی و تشخیصی به دستگاههای تلفن همراه متصل میشوند تا ویژگیهایی مانند صداها، مکانها، حالات چهره، فعالیت، خواب و پیامها را ضبط کنند. در مراقبتهای بهداشتی، اینترنت اشیا مزایای بسیاری را ارائه میدهد، از جمله توانایی نظارت دقیقتر بیماران با استفاده از تجزیه و تحلیل دادههای تولید شده. اینترنت اشیا مزایای متعددی را برای سازمانها ارائه میدهد. این شرکت در حال حاضر فروشی برابر ۳۱/۸۱ میلیارد دلار را برای خودش به ثبت رسانده است.

براساس این گزارش ۱۰۲ هزار و ۹۰۳ سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای ثبتنام اینترنت رایگان اقدام کرده و ۶۵۵ هزار و ۶۵۹ نفر نیز از طریق بستر کد ussd ثبتنام کردهاند. حال در پنجره پیش رو (Windows Update)، به سمت پایین حرکت کرده و “Advanced options” را انتخاب کنید. از این رو خودروی پنجاهم با استفاده از بزرگراه 4 بانده سریعتر از حالتی که از بزرگراه دو بانده حرکت میکند خواهد رسید. با این حال این فناوری موارد استفاده برای سازمانهای کشاورزی، زیرساختها و صنایع اتوماسیون خانگی را نیز پیدا کرده است که برخی از سازمانها را به سمت تحول دیجیتالی سوق میدهد. به طور کلی، اینترنت اشیا در سازمانهای تولیدی، حمل و نقل و استفاده از حسگرها و سایر دستگاههای اینترنت اشیا بیشترین فراوانی را دارد. دارند.به سبب اینترنت اشیا وبه وسیلهی یک کنترل کنندهی مرکزی که به با تلفن همراه کنترل میشود ریموت کنترلها در حال منسوخ شدن هستند. علاوه بر این، دستگاههای متصل اغلب از کاربران میخواهند اطلاعات شخصی خود، از جمله نام، سن، آدرس، شماره تلفن و حتی حسابهای رسانههای اجتماعی را وارد کنند.

بخوان  25 تکنولوژی ای که دنیا را تکان داد - مجله الکترونیکی دنیای تراشه 1 بیتی
گاهی اوقات بهتر است که گجت ها را کنار بگذارید و یک کتاب چاپی را برای پر کردن اوقات فراغت خود انتخاب کنید. از این رو خانه هوشمند هوم به وسیلهی کنترل کننده مرکزی و اپلیکشین خود درحال ازبین بردن این ریموت کنترلهای سنتی است. به زودی دیگر با همچین سوالی از یک نوجوان که در حال سفارش گرفتن از ما است روبه رو نمیشویم.به جای آنها سفارش غذای خود را برروی یک صفحه لمسی انتخاب میکنیم و سپس رباتها غذای ما را آماده میکنند.در حال حاضر این تکنولوژی در برخی از رستورانها استفاده میشود.در این رستورانها میتوانید غذای خود را به وسیلهی تبلت برروی میز انتخاب کنید و از این طریق هم پول غذایتان را پرداخت کنید.در حال حاضر آماده کردن غذای ما توسط انسانها انجام میشود ولی در آیندهی نزدیک این کار به دست رباتها انجام میشود. اینترنت اشیا در هر لحظه در حال تغییر زندگی روزانه ماست و این چیزی است که نمیشود از آن چشمپوشی کرد.همهی این تغییرات به نظر کوچک میآید اما اگر همهی این تغییرات را کنار هم قرار دهیم، متوجه میشویم که اینترنت اشیا بخش اعظمی از کار، بازی و حتی زندگی ما را تحت پوشش قرار میدهد.

دستگاههای پوشیدنی نیز برای ایمنی عمومی استفاده میشوند، به عنوان مثال، بهبود زمان پاسخگویی اولیه در مواقع اضطراری با ارائه مسیرهای بهینه به مکان یا با ردیابی علائم حیاتی کارگران ساختمانی یا آتش نشانان در مکانهای تهدید کننده زندگی. استفاده از سرویس های پردازشی که اطلاعات خود را از سنسورهای اشیاء تحت شبکه اینترنت اشیاء دریافت می کنند، می توانند رفتار خریداران را پیش بینی کنند و همچنین در مورد چگونگی بهینه سازی طرح های خرده فروشی برای جذب بهتر خریداران، راهکارهای بسیار خوبی ارایه دهند. با استفاده از این کتابخانهها کسانی که قصد دارند از زبان پایتون در حوزه هوش مصنوعی استفاده کنند، دیگر نگران کدنویسیها و ساختارهای پیچیده نخواهند بود. الگوریتمهای یادگیری عمیق میتوانند کاربرد هوش مصنوعی را بسیار بهتر کنند، زیرا وظایف پیچیدهتری را نسبت به الگوریتم یادگیری ماشین انجام میدهند. به همین دلیل توصیه می شود که از مرورگر پشتیبان مانند اپرا استفاده کنید، زیرا اپرا تمام دادههای موجود در صفحات وب را ساده تر می کند تا تجربه مرور سریع تری داشته باشید . یکی از محصولات خانه هوشمند هوم دستگاههایی میباشد که به وسیلهی تلفن همراه میتوان درب منزل، محل کار و هرجای دیگر را به وسیلهی اپلیکیشین هوم باز کرد.به روزی فکر کنید که تمام کلیدهای فیزیکی جای خود را به کلید های الکترونیکی میدهند که حتی میتوانید این کلید ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

با این حال انسان ها هنوز هم به دنبال آن هستند تا به صورت عینی هوش انسانی را در کامپیوترها پیاده سازی کنند. با تغییرات در لحظه، جراحان میتوانند تصویر مجازی را همانطور که بیمار در نمایشگر به خود نگاه میکند، دستکاری کنند بنابراین همانطور که جراح به صورت شفاهی یک وضعیت را توصیف میکند، اثرات بصریِ روی خود شخص را هم نشان میدهد و با این ارتباط بصری، بیمار آنچه جراح به او پیشنهاد میکند را درک میکند و درواقع جایگزین تفسیر کلمات پزشک میشود. استاندارد IPv6 بر روی شبکههای شخصی بی سیم کم مصرف (6LoWPAN) یک استاندارد باز است که توسط گروه کاری مهندسی اینترنت (IETF) تعریف شده است.

تکنولوژی وابسته به سنسورها درحال تغییر کشاورزی است و به کشاورزان و باغداران امکان مراقبت بیشتر به محصولاتشان را میدهد.با توجه به افزایش کشاورزان، دیگر نیازی به شخم زدن زمین های کشاورزی وجود ندارد زیرا با آمدن تکنولوژی های جدید در کاشتن بذر زیر و رو کردن زمین کشاورزی معنایی ندارد. درواقع باید از تکنولوژی و اینترنت اشیا ممنون باشیم زیرا طولی نخواهد کشید که تمام مواردی که ما به طور معمول از آنها استفاده میکنیم منسوخ خواهد شد. خیلی از ما برای خریدهای روزانه خود از کارت های اعتباری استفاده میکنیم. خیلی از ما برای یادداشت مطالب از کیبورد استفاده میکنیم اما با پیشرفت تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار، کیبوردها درحال منسوخ شدن هستند.در حال حاضر محصولاتی که با صوت فعال میشوند مانند Amazon Echo در بازار وجود دارد که نیاز به تایپ کردن رفع میشود. AMQP پیامهای رمزگذاری شده و قابل همکاری بین سازمانها و برنامهها را فعال میکند. در واقع بسیاری از کارشناسان معتقدند که فضای رقابتی و فعال تجاری در این کشور میتواند نقش یک حامی بزرگ را برای صنعت ICT آن ایفا کند. این بات نت در ارائه دهنده سرور نام دامنه Dyn نفوذ کرده و بسیاری از وب سایتها را برای مدت طولانی در یکی از بزرگترین حملات توزیع شده سرویس (DDoS) توزیع شده حذف کرد.

بخوان  گیربکس شافت مستقیم یا هلیکال رادوکو واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات صنعتی-شهباز موتور

شاید این سوال پیش بیاید که اتصال به اینترنت چه مزیت خاصی دارد و چرا چیز جدیدی محسوب میشود؟ این شی دوست دارد بداند چه زمانی باید فعالیت خود را آغاز کند و چه زمانی انتقال انرژی را متوقف سازد. به جز کتاب های الکترونیک که فروش آنها در سال 2016 کاهش یافت، رسانههای دیجیتال روزبهروز درحال رشد میباشند.آیا به یاد دارید آخرین باری که CD یا DVD خریدید چه زمانی بودهاست؟ همچنین ضایعات را کاهش داده و خدمات را بهبود میبخشد، هزینه تولید و تحویل کالا کمتر میشود و علاوه بر این شفافیت در معاملات مشتریان را ارائه میدهد. یک روش به صورت نماد محور و دیگری به صورت داده محور است. اینترنت اشیا در ایران در سالهای اخیر رشد بسیار بالایی داشته است، بازار اینترنت اشیا نیز در ایران نیز راهاندازی شده است و به دلیل نوپا بودن آنچنان گسترش یافته است که ایران به عنوان بیستمین کشور در زمینه استفاده از اینترنت اشیاء یا همان IOT وارد بازار آن شده است و نخستین توسعهدهندگان IOT در ایران را میتوان افراد نخبه دانشگاهی و کارشناسان حوزه فناوری به حساب آورد. با گسترش تکنولوژی ذخیرهسازی ابری و ارزان بودن آنها بازار هاردهای اکسترنال روز به روز درحال کم شدن است.این تکنولوژی به دلیل دسترسی آسان از هرجای دنیا ریسک از بین رفتن دادهها را ازبین برده است.

به عنوان مثال، شرکتهایی که دستگاههای IoT مصرف کننده را تولید و توزیع میکنند، میتوانند از این دستگاهها برای به دست آوردن و فروش اطلاعات شخصی کاربران استفاده کنند. در قسمت آخر (لوپ کاملا باز) احتمال دارد که یک محیط پر از به هم ریختگی دیده شود زیرا سیستم ها همیشه پایانی دارند به عنوان رویکردی روش عملی تمام عناصر در اینترنت اشیاء یی در فضای جهانی و عمومی راه اندازی نمی شود سیستم های فرعی اغلب به منظور آرام کردن یا پایین آوردن رشک های خصوصی کنترل و اطمینان اجرا می شوند راه انداز های روباتیک ها ابزار هایی که برای صحبت کردن با دیگر پروتکل ها را به اشتراک نمی گذارند. این روزها مهاجرت غیرفیزیکی هم شرکتهای فناوری محور را تهدید میکند. دانشمندان، محققان دانشگاهی، شرکتهای کامپیوتری و بعضی موسسات تحقیقاتی دولتی در عملیکردن ایدهی اصلی در AI (رساندن ماشین به جاییکه بتواند فرآیند فکرکردن در انسان را شبیهسازی کند) سهم داشتند. در حوزه “دامپروری” اینترنت اشیا تلاش میکند وارد حوزه دامداری شود و با استفاده از سنسورهایی که در فاز اول روی گاوها نصب میشود تلاش کنند اطلاعات مربوط به حیوان را دریافت و شرایط بهینه را برای رشد، افزایش شیردهی و افزایش بهرهوری ایجاد کنند به عنوان نمونه “پلتفرم مدیریت هوشمند سلامت دام” طراحی شده است که پلتفرم مانیتورینگ و پایش بلادرنگ سلامت دام، مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا است که کنترل و ارائه گزارش از متغیرهای زیستی دام، اعلانها و هشدارها، ارائه خدمات مشاورهای هوشمند از جمله این قابلیتها است.

3. ذخیره سازی: این اطلاعات از شبکه جمعآوری و ذخیره میشود، محل ذخیرهسازی آن معمولا دیتابیس شرکت ارائه دهنده آن دستگاه است. در حوزه “موقعیتیابی “پروژه “دستبند/پابند الکترونیکی برای زندانیان” توسط سازمان زندانها طراحی و اجرا شده است که این طرح توسط سازمان زندانها و به منظور کاهش جمعیت کیفری ارائه شده است و فرد بدون حضور در زندان، تحت یک جغرافیای مشخص کنترل میشود که حق خارج شدن از یک منطقه مشخص را نخواهد داشت و با استفاده از فناوری GPS حرکت جغرافیایی مجرم بررسی میشود. در برنامه ششم توسعه نیز، رصد، پایش و راهبری تعدادی از فناوریهای نوین مرتبط حوزه فاوا در برنامه کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است؛ یکی از این فناوریهای منتخب، اینترنت اشیا (IOT) است، به همین منظور تدوین نقشه راه اینترنت اشیا در برنامه کاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است که نتیجه پروژه، “تدوین نقشه راه اینترنت اشیا” اسناد و مستندات فنی، اقتصادی و فرهنگی است که تحلیل مبسوط آنان در این سند آورده شده است. این شبکه به منظور یادگیری و انتقال اطلاعات بین ارگان های مختلف بدن انسان توسط مغز استفاده می شود.

با استفاده از اینترنت اشیا در ساختمان های هوشمند ، این امکان برای شما فراهم می شود که تجهیزات و وسایل ساختمان را با برنامه هایی که بر پایه وب می باشند تحت کنترل خود قرار دهید. زمانی که همه این مفاهیم پایه و اساسی در فرد ایجاد شدند، شروع انجام یک پروژه برنامه نویسی هوش مصنوعی بسیار کارآمد خواهد بود. برای یادگیری ماشین لرنینگ باید مهارت های خود را در جنبه های مختلفی نظیر مباحث آمار و احتمال، علوم کامپیوتر، تئوری یادگیری ماشین و الگوریتمهای آن، Big Data یا کلان داده، زبان های برنامه نویسی مناسب آن یعنی R و پایتون (دوره آموزشی پایتون) و … با این حال هوش مصنوعی با توجه به کاربرد و گستره کاربردش، انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن میپردازیم. طبق تحقیقات به عمل آمده، عکس های منتشر شده از یک جاذبه دیدنی تاثیر مستقیمی بر میزان گردشگران آن جاذبه دارد.

بخوان  زمان برگزاری نخستین رویداد روز هوش مصنوعی 1 بیتی

اطلاعات درون این سایت فقط مختص به حوزه دانش دیجیتال و تکنولوژی نیست، بلکه شامل مقالههایی است که روشهای زندگی در جهان امروز و مواجه با پستی بلندیهای آن سایت 1biti را توضیح میدهد. شرکتهای ارائهکننده اینترنت در ایران نیز در کنار شرکت مخابرات به عنوان مجری اصلی ارائه خدمات اینترنت در ایران ، فعلاً تمایل چندانی به ورود به بازار IOT در ایران ندارند و این عدم تمایل باعث شده است که زیرساختهای لازم در این زمینهها با کمبود مواجه باشد. فناوری تشخیص چهره و سایر نوآوری ها به کارمندان این امکان را می دهد تا سریعتر و هوشمندانه تر از همیشه با مشکلات مواجه شوند. همانند ریموت کنترل، دسته کلیدها هم جزئی از وسایل ضروری هستند اما به راحتی گم میشوند و از امنیت بالایی برخوردار نیستند.سیستمهای امنیتی هوشمند برای منازل، کسب و کارها و اتومبیل ها در حال گسترش هستند و نیاز به دسته کلید را ازبین میبرند.در حالی که کارتهای RFID تکنولوژی جدیدی نیست در حال حاضر به وسیلهی تکنولوژی تشخیص چهره و دستگاههایی که به وسیله تلفن همراه کنترل میشوند میتوانند درب را باز کنند و دیگر نیازی به دسته کلید نیست. فناوریهایی نظیر SignEye دوربینی را به یک بیلبورد متصل کرده و با استفاده از فناوریهای تشخیص چهره موارد کلی نظیر رده سنی و جنسیت شما را مشخص میکنند.

در کشاورزی، سیستمهای کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا میتوانند به عنوان مثال، نور، دما، رطوبت خاک مزارع را با استفاده از حسگرهای متصل کنترل کنند. در حوزه “کشاورزی”، “سیستم هشدار زودهنگام کشاورزی” توسط دانشبنیانها طراحی شده است که این سیستم با دریافت، انتقال و رصد پارامترهای محیطی تاثیرگذار مانند رطوبت خاک و هوا، دما، سرعت و جهت باد، تشعشع خورشید و تلههای نوری آفات و با دریافت سرویس از وبسایتهای هواشناسی، امکان تحلیل هوشمند وضعیت اقلیمی با در نظر گرفتن محصولات باغی و زراعی را فراهم میکند. پروژههای انجام شده در اینترنت اشیا بر اینترنت و اقتصاد، تاثیر بسیار چشمگیری داشته است به نحوی که پیشبینیها نشان می­دهد تا سال 2025 در حدود 100 میلیارد شئ متصل به اینترنت اشیا خواهیم داشت که این اتصالات تأثیر بیش از 11 تریلیون دلاری در اقتصاد جهان دارد. داده های دریافتی از سنسورها و دوربین ها می توانند نشان بدهند که خریدار چه مدت معطل شده و در نهایت چه محصولی را خریداری کرده است. برای مثال، کانادا نخستین کشوری است که استراتژی ملی خود در عرصه AI را در سال2017 منتشر کرد. اینترنت اشیا در زمان واقعی به نحوه عملکرد سیستمهای خود در اختیار مشاغل میپردازد و بینش خود را در مورد همه چیز از عملکرد ماشینها گرفته تا زنجیره تامین و عملیات لجستیک ارائه میدهد.

استاندارد 6LoWPAN هرگونه رادیوی کم مصرف را قادر میسازد تا به اینترنت متصل شود، از جمله ۸۰۴.۱۵.۴، Bluetooth Low Energy (BLE) و Z-Wave (برای اتوماسیون خانه). بهبود ارتباط بین دستگاههای الکترونیکی متصل. اینترنت اشیاء را به سادگی می توان همان ارتباط بین اشیاء تعریف کرد که قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات ازطریق شبکه های کامپیوتری و عمل طبق اطلاعات دریافتی از سنسورهای خود یا سایر سیستم های موجود در شبکه و یا راهبر شبکه را دارا می باشند. هسته اصلی معرفی قدرت هوش مصنوعی در محیط آزمایشگاه عملیاتی، نظارت بر عملیات و ارایه مستمر و مداوم بینشهایی پیچیده است. اینترنت اشیا شامل فن آوری هایی از قبیل شبکه های هوشمند، خانه های هوشمند، حمل و نقل هوشمند و شهرهای هوشمند است. رایانه های کلاسیک که امروز از آنها استفاده می کنیم فقط می توانند اطلاعات را در بیت هایی رمزگذاری کنند که مقدار آنها ۱ یا ۰ باشد.