اینترنت اشیا چیست و چه کاربردی دارد؟ 1 بیتی

مفهوم عوامل: عوامل را می توان به عنوان موجوداتی مجزا با مرزهای استاندارد و رابط هایی که برای حل مسئله طراحی شده اند ، توصیف کرد. در جهانی که این دانشمند انگلیسی توصیف کرده میباشد، اشیای بی جان برای خود هویت دیجیتال دارند و به کامپیوترها اجازه داده میشود که آنان را مدیریت و سازماندهی کنند. هرچند ابزار به شدت تخصصی بود و اکثرا توسط محققان و دانشجویان استفاده میشد. اولین محققان الگوریتم هایی را توسعه دادند که قدم به قدم از استدلالی تقلید می کردکه انسان هنگام حل معما یا نتیجه گیری منطقی از آن بهره می برد. وی معتقد است در رابطه با استفاده از تکنولوژی ارزش های معنوی در قبال دنیا معامله می شوند.

اینترنت اشیا توجهات قابل توجهی را به دنبال داشته است زیرا ارتباط گسترده و انواع مختلفی از چالش ها و موانع را شامل مقیاس پذیری، امنیت، بیگ دیتا، نیازهایی مانند انرژی و غیره ارایه می دهد. در واقع مشکلاتی که پس از سکته مغزی و آسیب های ستون فقرات باعث مشکلات حرکت آن ها می شود از طریق هوش مصنوعی تا حد زیادی قابل درمان خواهد بود. در سیستم های چند عاملی ، عامل ها دانش و فعالیت های خود را هماهنگ می کنند و در مورد فرآیندهای هماهنگی استدلال می کنند. دانش، دارایی سازمان محسوب شده و باعث مزیت رقابتی پایدار می شود. به بیان ساده، هوش مصنوعی ضعیف، هوش مصنوعی به معنای واقعی محسوب نمیشود؛ زیرا این نوع هوش مصنوعی مانند انسان قابلیت تفکر و تصمیمگیری ندارد و سیستمهای ایجاد شده بر پایه آن تنها بر اساس وظایف تعریف شده و برنامههای مشخص شده برای آنها عمل میکنند؛ در حقیقت هدف از ایجاد هوش مصنوعی ضعیف، حل مشکلات خاص و وظایف مرتبط با استدلال با سرعتی سریعتر از سرعت انسان برای انجام چنین کارهایی است. اساساً، ماشینها باید بتوانند مفهوم «ذهن»، نوسانات احساسات در تصمیمگیری و مجموعهای از مفاهیم روانشناختی دیگر را در زمان واقعی درک و پردازش کنند و یک رابطه دو طرفه بین افراد و هوش مصنوعی ایجاد کنند.

بلکه علت اصلی، دادههایی است که دستگاههای متصل درباره کاربران جمعآوری میکنند. در واقع تعریف AI بسیار گسترده است و برخی اوقات نظریه هایی درباره آن می شود که آیا واقعا این هوش، “مصنوعی” است یا خیر. ایده اینترنت اشیا، این قابلیت را دارد که اشیا را به یکدیگر متصل کند و اشیا با یکدیگر تعامل کنند، که این تعامل سرعت تشخیص و حل مشکلات را سرعت خواهد بخشید و از طریق حسگرها و محرک های متصل شده به شبکه ها و سیستم های محاسباتی ایمنی را افزایش می دهد. اینترنت اشیا (IoT) به طور کلی به فناوری اطلاق میشود که در آن تمام اشیا و وسایل اطراف ما به شبکه اینترنت و یا اینترانت (شبکهی محلی) متصل شده اند و می توانند از طریق آن برای هم داده ارسال کرده و با هم در ارتباط باشند، در ضمن به راحتی و از طریق اپلیکیشن های خاصی توسط انسان ها قابل کنترل هستند.

در راه، عامل با محیطی که به عنوان سیگنال تقویت شناخته می شود پاداش می گیرد. استفاده از فضاهای ابری دارای سیستمهای سخت افزاری مناسب مانند «گوگل کولب» (Google Colab): گوگل کولب وب سایتی است که محیطی برای کدنویسی هوش مصنوعی دارد و اکثر ابزارهای مورد نیاز، مانند «تنسورفلو» (Tensorflow) و «کراس» (Keras) به صورت پیشفرض روی آن نصب هستند. با این حال طبق اعلام این شرکت، سومین سیگنال مهم و تاثیر گذار در بین این صد سیگنال، یک شبکه عصبی ژرف به نام RankBrain است که در سال ۲۰۱۵ در آزمایشگاه Google Brain ساخته شده است. معرفی ۱۲ هزار فعال رسانه به وزارت ارتباطات/ هیچ خبرنگاری بدون دریافت اینترنت خبرنگاری نخواهد ماند مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون ۱۲ هزار(سه هزار خبرنگار و 9 هزار مدیرمسئول)به وزارت ارتباطات معرفی شدند و باقی افراد تا ۲۵ مردادماه برای ثبتنام در سامانه جامع رسانهها فرصت دارند تا هیچ خبرنگاری بدون دریافت اینترنت خبرنگاری نخواهد نماند. در این حمله بسیاری از وب سایت ها برای مدت طولانی در یکی از بزرگ ترین حملات توزیع شده منع سرویس (DDoS) که تاکنون دیده شده، از بین رفتند. فقط یادتان باشد که فایل temporary internet data که توسط این برنامه ها ساخته شده است را پاک کنید.

بخوان  زندگی، مرگ و تکنولوژی

حال در این مقاله می خواهیم شما را با چند نمونه از کاربرد اینترنت اشیا آشنا کنیم؛ اما قبل از این کار شما به دیدن ویدئو زیر دعوت می کنیم. استفاده از اینترنت اشیا، ارزش عظیمی برای مصرف کنندگان در طول زمان ایجاد می کند و همچنین نشان می دهد چگونه مصرف کنندگان می توانند بر سلامت و تناسب اندام نظارت کنند. براساس آخرین اخبار منتشرشده درباره اینترنت اشیا، شرکت آمریکایی« سوارم » قصد دارد با ارسال ۱۵۰ ماهواره کوچک (Spacebees) شبکه ارتباطاتی جهانی برای اینترنت اشیا فراهم کند. با استفاده از اینترنت اشیا مجموعه ای از فرصت ها و ارتباطات بی حدومرز در خانه، محل کار و سایر فضاهای شهری فراهم می شود. عملیات تولید تقویتشده با هوش مصنوعی میتواند پیشبینیهای تقاضا را قابل اطمینانتر کرده، زنجیره تأمین منعطفی را به کار گرفته و بهینهسازی دقیقتری را برای زمانبندی و انبارداری فراهم کند. اینترنت اشیا به مفهوم پایه ای به اتصال پایان اشیا به اینترنت و هم به یکدیگر اشاره میکند. کاربرد اینترنت اشیا در سلامت می تواند مانع از ایجاد آسیب های جدی به فرد شود. این عامل جدید ، دامنه وسیع و هوشمندانه ای را در بر می گیرد که زیر عنوان ” تکنولوژی اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر ” ( Technology Information based – Computer ) به گونه ای فزاینده زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است .

اگر به دنیای فناوری و فناوری علاقه دارید، کم و بیش نام غول های فناوری دنیا را شنیده اید. شاید در این چند سال اخیر، نام اینترنت اشیا را شنیده باشید. سیستم اینترنت اشیا در این سنسورها میتواند علائم هشداردهنده را حس کند و یک جدول زمانی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات ارائه میکند تا قبل از بروز مشکل تغییرات اعمال شوند. از مزایای استفاده از راهکارهای اینترنت اشیا در ساختمان میتوان به کاهش مصرف انرژی و هزینههای مرتبط با آن، شناسایی و تعمیر خرابی سیستمها در زمان مناسب، افزایش ایمنی و آسایش ساکنین ساختمان و مدیریت بهتر یک مجتمع اشاره کرد. هنگامی که زلزلهای شناسایی میشد، توپی از درون دهان یکی از اژدهایان بیرون آمده و به درون کاسهای در درون ابزار میافتد. به این ترتیب با جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها، امکان شناسایی مشکلات و برنامهریزیهای بلند مدت نیز بوجود میآید. کافی است که این دیوایس را به لباس نوزاد متصل کنیم، تا از میزان دمای بدن، تعداد تنفس، فعالیت های بدنی، میزان خواب و … مردم اکنون در حال آشنا شدن با اهمیت این واقعیت هستند و این مسئله مشکلی است که وجود دارد. برای تمامی کشورها به لحاظ سیاسی و اقتصادی، بحث تامین نیرو و انرژی اهمیت ویژهای دارد.

در کشاورزی می توان از طریق حسگرها از وضعیت حاصلخیزی خاک مطلع شویم، و یا ماشین های کشاورزی به گونه ای برنامه ریزی شوند که در زمان مناسب و به طور خودکار شروع به شخم زدن زمین، آبیاری و یا برداشت محصول کنند. او هم مانند رقیب دیگرش بیشترین حجم ثروت و داراییاش را از طریق مدیریت در حوزه فناوری اطلاعات بهدست آورده است. اینترنت اشیا یک شبکه بسیار بزرگ از اشیا و انسانها است که تعداد زیادی اتصالات دارد. برای پیشرفت در اینترنت اشیا تکامل اینترنت و پهنای باند و پروتکلهای ارتباطی بسیار با اهمیت است. اما دلیل اصلی اهمیت اینترنت اشیا، این نیست که میتوان به کمک آن قبل از رسیدن ماشین به پارکینگ چراغها را روشن کرد! با توجه به اهمیت کنترل ورودی و خروجیهای هر انبار و آمار بالای سرقت از انبارها به دلیل حجم و تعداد بالای ورود و خروج کالا، استفاده از امکانات هوشمندسازی انبارها از اهمیت ویژهای برخوردار است.

این روزنامه همچنین نوشته که در «چندماه گذشته سرعت اینترنت کاهش محسوسی داشته است؛ آن هم در شرایطی که نه تعداد کاربران افزایش چشمگیری یافته و نه کرونا و افزایش مصرف اینترنت» و از همین زاویه هدف اصلی وضعیت موجود را از دسترس خارج کردن شبکه اجتماعی اینستاگرام معرفی کرده است. با فعال کردن گزینه low data mode توی گوشی های آیفون دسترسی نرمافزارهای پسزمینه مثل اینستاگرام به اینترنت قطع میشه و تا زمانی که وارد برنامه اینستاگرام نشین به نت دسترسی نداره. برای مثال در گذشته دستگاه هایی برای نظارت نوزادان وجود داشت که مجهز به یک آلارم صوتی بود اما با پیشرفت علم، دستگاه های جدیدی برای نظارت بر سلامتی نوزادان طراحی شده است که اطلاعات کاملی را به والدین منتقل می کند. برای مثال می توانیم به دام دستگاهی متصل کنیم تا از موقعیت مکانی و یا سلامت جسمی آنها با خبر شویم. تو پادشاه را در موقعیت K6 و قلعه را در موقعیت R1 داری. در حال حاضر این دسته حالتی آرمانی و فوق ایدئال است که فقط در داستانهای علمی-تخیلی وجود دارد.

بخوان  نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

رشد فزاینده استفاده از ابزارها و وسایل هوشمند، استقبال چشمگیر از خودروها و خانه های هوشمند تنها بخشی از توسعه اینترنت اشیا و نقش آن در زندگی امروز بشر است که به سرعت محدوده آن در حال توسعه است. کمبود ابزارهای مورد نیاز: اکثر ابزارهای موجود و پردازشهایی که در هوش مصنوعی توسعه پیدا میکنند با نرم افزارهای سنتی ایجاد شدهاند. با تکنولوژی چاپ سه بعدی، اشکال بسیار پیچیده تری نسبت به تولیدات سنتی تولید و از مواد اولیه کمتری استفاده می­شود. روشهایی که در حال حاضر محبوبیت دارند، عبارتند از روشهای آماری، هوش محاسباتی و هوش مصنوعی سمبولیک سنتی. در این مقاله انواع روشهایی را که مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت را برطرف خواهند کرد، بررسی کردیم و به جزئیات آنها را شرح دادیم.

هدف شرکت سوارم از ارسال 150 ماهواره کوچک به فضا، ایجاد خدمات و ارایه ارتباطات دو طرفه ای است که به کاربران اجازه خواهد داد تا در هر نقطه ای از دنیا که حضور دارند تبادل اطلاعات را انجام دهند. اگر برنامههایی با تبادل داده بالا وجود دارد، آنها را خاموش کنید: دانلود برنامهها و برنامههای تورنتی که روی رایانه شما اجرا میشوند ممکن است بر تست سرعت اینترنت تأثیر منفی بگذارند. پیشرفت و توسعه اینترنت اشیا انقلابی را در تلفنهای همراه، خانه و سایر لوازم متصل به اینترنت ایجاد کرده است. این سیستم عامل همچنین به عنوان یک پلتفرم توسعه دستگاه های هوشمند هم به کار میره. پلتفرم هوش مصنوعی ابزارها و قابلیتهایی را فراهم میکند که سازمانها را قادر میسازد تا با چالشهای قابلتوجهی در ساخت و اجرای این برنامهها به طور مؤثر و مؤثر، با حداقل زمان، تلاش و هزینههای اضافه مقابله کنند.

دستگاه های مجهز به تکنولوژی iot مجهز به سنسور هایی هستند که به پلتفرم iot وصل بوده و اطلاعات دستگاههای مختلف را یکپارچه میکنند و ارزشمندترین اطلاعات را بر اساس نیاز تعیین شده، آنالیز میکنند. در ادامه به بررسی انواع هوش مصنوعی که در لیست زیر آمده میپردازیم و برای هر کدام مثالهایی را بیان خواهیم کرد. اهمیت این امر باعث شده تا ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی نیز با راه اندازی کارگروه اینترنت اشیا، ضمن بررسی موضوع اینترنت اشیا، سرعت محدوده این فناوری را در کشور توسعه دهد. اینترنت اشیا (Internet of Things) شامل اشیا، وسایل اطراف و محیط زندگی انسان می شود که قابلیت اتصال به اینترنت و فضای مجازی را دارد و امکان کنترل و مدیریت آنها از طریق اپلیکیشن های موجود در تلفن های همراه هوشمند فراهم است. یکی از مهمترین کارکردهای هوش مصنوعی توانایی پردازش و طبقهبندی دادهها با سرعت زیاد است که امکان پیشبینی را دقیقتر از آنچه که انسانها انجام میدهند فراهم میکند. توانایی کد نویسی در سطح سخت افزار به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا زمان اجرای برنامه خود را بهبود بخشند.

حال با توجه به کاربردهای فراوانی که هوش مصنوعی دارد، این سوال ذهن ما را به خود مشغول میکند: آیا ماشینها انسانها را برکنار خواهند کرد؟ انسانها میتوانند به زبانهای مختلفی متن را بخوانند و بنویسند. در دنیایی که اینترنت اشیا قصد ساختن آن را دارد، تمامی راه ها به سمت وصل شدن می روند. ردیابی مرسوله و بار، جمع آوری اطلاعات آماری نظیر زمان ورود و خروج، وزن کالا و مجوزها، شرایط تردد و مسیرهای عبور و مرور به منظور بهینه سازی و ردیابی مرسوله ها از کاربردهای اینترنت اشیاء در حمل و نقل بشمار میرود. ماهواره های کوچک، ماهواره هایی به اندازه کف دست انسان با ابعاد ۱۱ در ۱۱ در ۲.۸ سانتیمتر هستند که وزن آنها بین ۰.۴ تا ۰.۷ کیلوگرم تخمین زده می شود.

بخوان  فروشگاه شرکت تکنولوژی برتر | 1biti

امروزه محدود اینترنت اشیا وسعت بسیاری پیداکرده است، به طوری که حجم وسیعی از زیرساخت های مدیریت انرژی، اقدامات سلامت و مراقبت های بهداشتی، سیستم های خانگی، امور شهری و سلامت و مراقبت های بهداشتی، سیستم های خانگی، امور شهری و سیستم های حمل ونقل را دربر گرفته سایت 1biti است. عاملهای حل کننده مسئله که در فصل سه و چهار مطرح شدند، چیزهایی میدانند، اما این دانش بسیار محدود و غیرانعطافپذیر است. مجله معتبر Fortune یکی از مجلاتی است که هر سال به بررسی و انتخاب بهترین شرکتها، مدیر عاملها و برترین شرکتها از نظر میزان پرداخت حقوق به کارمندان در سطح جهان میپردازد. علاوه بر سازمانها و شرکتها، بسیاری از حوزههای دیگر استفاده از اینترنت اشیا را شروع کردهاند؛ برای مثال کشاورزان میتوانند از این فناوری برای تسهیل کار خود و بهبود کیفیت تولید استفاده کنند. بی تردید انقلابی که اینترنت اشیا در دنیا به راه انداخته به شدت در مدت زمان کوتاهی آثار متعددی در زندگی بشر برجای خواهد گذاشت.

در روش اول، فناوری های هوش مصنوعی بر اساس قابلیتها، نحوه کاربرد و دامنه مسائلی که میتواند در آن اقدام به حل مسأله کنند، دستهبندی میشوند. حالا با گذشت بیش از ۶۰ سال، واژهای که شاید یک اقلیت آن را درک کرده و به کار میبردند به واقعیتی در جهان بدل شده و تمام جوانب زندگی دیجیتالی و گاه واقعی ما را تحت تاثیر قرار میدهد. اینترنت اشیا یا Internet of Things واژهای نسبتا آشنا است که مدتی است وارد حوزه تکنولوژی و زندگی ما شده است، شاید به درستی با معنا و مفهوم آن آشنا نباشیم، اما باید بدانیم در آیندهای نه چندان دور این فناوری به شکل بسیار گستردهای در زندگی ما نقش خواهد داشت. همچنین ارزش افزوده فعلی برآورد شده توسط اینترنت اشیا مبلغ 400 میلیون یورو است که انتظار می رود تا سال 2020 این رقم به میزان 1.8 تا 2.2 تریلیون یورو افزایش پیدا کند. نام این جریان اینترنت اشیا میباشد و به یاری این فناوری، برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از راه اتصال با اینترنت و حتی با انسان ها تعامل کنند.

کاهش هزینههای عملیاتی، کنترل دقیقتر ورود و خروج کالا، دریافت هشدار در صورت خروج و یا ورود کالا بدون مجوز به انبار، کنترل از راه دور دما، رطوبت و نور درون انبار و یا خودروهای حمل و پخش محصولات از موارد کاربرد این تکنولوژی در صنعت پخش و انبارداری میباشد. با توجه به گستره صنایع مختلف مواردی نظیر خانه و ساختمان، توزیع نیرو و انرژی، انبارداری و پخش محصولات، حمل و نقل و ردیابی و حوزه سلامت بررسی خواهد شد. بر فرآیند های کلی کسب و کار خود به خوبی نظارت داشته باشند. ارتباط اعضای این شبکه به 3 صورت کلی است: انسان-وسیله، وسیله-وسیله و انسان-انسان. اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاهها با شبکهای است که از طریق آن میتوانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. با توجه به کاربردهای متنوع این تکنولوژی به منظور کاهش هزینهها، پیش بینی و بهبود عملکرد مشتریان، ساده سازی فرآیندها و همچنین جلوگیری از سرقت در بخشهای مختلف، در این بخش بصورت مختصر با کاربردها و راهکارهای اینترنت اشیا در صنایع مختلف آشنا خواهید شد.