اینجا علم پشت یک ایده آل تکنولوژی جهان

در ماه فوریه این دپارتمان برنامهٔ ۱۴۰ میلیون دلاری خود را برای برپایی تجهیزات استخراج و جداسازی به منظور نمایش این ایده در مقیاس تجاری اعلام کرد. در حالی که تکنولوژیهای جدید وعده میدهند که معادن آینده میتوانند از لحاظ محیط زیستی بسیار پایدارتر باشند، بسیاری از آنها سالها از بهکارگیری در مقیاس تجاری دور هستند ــ اگر اصلا در عمل ممکن باشند. اگر بخواهم یک تخمین غیردقیق و صرفاً مبتنی بر حدسیات خدمتتان بگویم، گامهای اول تا سوم نزدیک به سه ماه از فردی که دو تا سه ساعت در روز زمان میگذارد، وقت خواهند گرفت و برای گذراندن گامهای چهارم و پنجم نیز نزدیک به سه تا چهار ماه دیگر مورد نیاز است.

بسیاری از مشاغل سنتی در آینده نزدیک به این پلت فرم ها منتقل شده و دیجیتال می شوند. طبق دادههای کمپانی، در آنجا آنها میتوانند ۹۵ درصد فلزات باقیمانده را از موادی که به عنوان پسماند در نظر گرفته میشوند، جدا کنند. تقاضای جهانی برای لیتیوم، که به عنوان یک حامل انرژی در باتریهای هر چیزی از گوشیهای هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی استفاده میشود، درصورتی که دنیا به سرعت از خودروهای بنزینی به الکتریکی حرکت کند، میتواند تا سال ۲۰۴۰، ۴۰ برابر شود. حمل و نقل، خرد کردن و فرآوری سنگ بسیار انرژیبر است؛ بخش معدن ۶ مسئول درصد تقاضای انرژی جهان و ۲۲ درصد انتشار گاز صنعتی دنیا است. همیشه برای این کار به انرژی نیاز است؛ همیشه نوعی ردپا در این کار وجود دارد.

پیشگویی ژنتیکی میزان سطح هوش شما و تغییرات آن در آینده را پیش بینی کنید. تا کنون در مجله فرادرس، مقالات و آموزشهای متنوعی را در موضوع «تکنولوژی» منتشر کرده ایم. یا از طرفی میدانیم که هماکنون هاوربوردهایی ساخته شدهاند که میتوانند در شرایطی خاص کار کنند. بعد از این که معدنچیان هر چیز ارزشمندی را از سنگها جدا کردند، پسماندی اغلب سمی به نام دنباله (Tailing)، معمولا در محل دفن میشوند. اما او میگوید که این فرایند را می توان با برخی مداخلات ساده و کم هزینه سه تا چهار برابر قویتر کرد؛ مثلا با هم زدن دنبالهها برای قرار دادن سنگها در معرض هوا و اضافه یا حذف کردن آب داخل این پسماند پودری. استخراج لیتیوم از شورابههای زمینگرمایی این پتانسیل را نیز دارد که آب بسیار کمتری نسبت به حوضچههای بخار بزرگ و هوای آزادی استفاده شود که برای متمرکز کردن لیتیوم موجود آبهای کمعمقتر زیر پهنههای نمکی در آرژانتین و شیلی به کار میروند.

همراهمان باشید تا با ده تکنولوژی در فیلمها که دوست داریم هر چه سریعتر تبدیل به واقعیت یک بیتی شوند آشنا شوید. به جز China Mobile دو شرکت Vodafone انگلیسی و Samsung کرهای هم دو شرکت غیر آمریکایی در میان ده شرکت برتر تکنولوژی جهان از نظر سرمایه بازار هستند که به ترتیب در جایگاه سی و ششم و سی و هشتم فهرست جهانی قرار گرفتهاند. در سال ۲۰۰۴ تلویزیون مرکزی چین، ما را به عنوان یکی از ده رهبر کسب و کار انتخاب کرد. این مقاله به مرورپژوهشهای انجام شده میپردازد و طی آن نقش مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه را در راستای پیش بینی عملکردهای سازمان در حوزه های کیفیت و نوآوری،که به عنوان مهم ترین منابع در کسب مزیت رقابتی برای سازمان ها مطرح هستند، مورد بررسی قرار می دهد.یافته های حاصل از تحقیقات مختلف حاکی ازاین می باشدکه مدیریت تکنولوژی،تحقیق وتوسعه (مدیریت نوآوری جامع) دارای قدرت پیش بینی برای عملکرد های کیفی سازمان است اما قدرت پیش بینی آن برای عملکردهای نوآوری سازمان، بالاتر است.

بخوان  توقف اتلاف زمان و شروع اینترنت

چه بخواهید چه دوست نداشته باشید دیگر علم و تکنولوژی جدیدی به اسم هوش مصنوعی وارد زندگی بشریت شده است. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی به این میپردازیم که چگونه از تکنولوژی برای خلق آینده استفاده میکنیم، چگونه تطبیق و توزیع تکنولوژیهای جدید را سرعت ببخشیم و تکنولوژیهای جدید در کدام زمینهها بیشترین تاثیر را دارند. این قسمت دارای خدمات دیگری از قبیل تاریخچه پرداخت قبض ، ریز مکالمات ، هدیه شتاب در پرداخت ، تقسیم بدهی ، افزایش بستانکاری ، عدم چاپ قبض ، انتقال اعتبار ، خرید شارژ ، تاریخچه خرید سرویس و شارژ جیرینگ میباشد.

ربات های Machine Learning شامل تعداد زیادی از ربات های پزشکی می شود و دلیل آن یادگیری و کسب تجربه مانند یک پزشک واقعی است. کسب و کارها امروزه در بخش های مختلفی مانند بخش فروش و پشتیبانی از مزایای بسیاری که تکنولوژی در اختیارشان قرار می دهد استفاده می کنند. برای دههها، پژوهشگران احتمال استخراج لیتیوم از شورابههای زمینگرمایی را بررسی کردهاند؛ آبهای گرم و غنی از مواد معندی که برخی از برخی از نیروگاههای زمینگرمایی آنها را برای تولید انرژی از اعماق زمین به سطح میآورند. مایکل ویتاکر (Michael Whittaker)، پژوهشگر مرکز پژوهش و نوآوری منابع لیتیوم در DOE، میگوید ایده این است که تمام فرایند استخراج لیتیوم با استفاده از انرژی زمینگرمایی عاری از کربن انجام شود. به گفتهٔ ویتاکر، در حال حاضر دستگاههای نیروگاههای زمینگرمایی شورابههای گرم را با سرعتی به سطح زمین میآورند و دوباره به اعماق تزریق میکنند، که لیتیوم نمیتواند استخراج شود.

این کمپانی، که در فوریهٔ امسال ۱۲٫۵ میلیون دلار بودجه تامین کرد، برنامه دارد تا اولین مشتری معدن خود را تا پایان امسال معرفی کند. ولی با گذر زمان و استفاده جوامع پیشرفته از تکنولوژی، دیگر جوامع هم بر آن شدند که از این قائله عقب نمانند چرا که پیشرفت تکنولوژی همه را ناگزیر به استفاده همه جانبه از آن میکرد کمااینکه امروزه میبینیم کودکان در این حوزه چه بسا اطلاعات بیشتری از والدین خود داشته باشند. احتمالاً میگویید «نان شب نیست ولی اگر بلد نباشی تقریباً از پژوهشهای پزشکی و علم روز آن حوزه عقب خواهی ماند! بعنوان مثال هر چند که “تشخیص نوری کاراکتر” مدت زیادی نیست که به عنوان هوش مصنوعی شناخته شده است، امروزه به یک تکنولوژی روتین تبدیل شده است. «مایکل مالون» که به عنوان روزنامهنگار بخش زیادی از تمرکز خود را روی تکنولوژیهای جدید و تأثیر آن در آینده بشر صرف کرده در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسیده است که تکنولوژیهای جدید خیلی دیرتر از آنچه ما پیشبینی میکنیم رخ میدهند و در عین حال همیشه زودتر از زمانی واقع میشوند که ما برای پذیرش آن آمادهایم.

برخی پژوهشگران و کارآفرینان باور دارند که منابع مورد نیاز برای انتقال انرژی در پسماندهای معادن قدیمی و متروکه پیدا میشود. رویکرد دوم، و عمومیتر، استنباط بیزی است: «اگر بیمار در حال حاضر تب دارد، به هر حال احتمال دارد آنفولانزا داشته باشد». این ابزار هم به فرامین تاچ واکنش نشان میدهد و هم به اشیایی که روی سطح آن قرار داده میشوند و به جرأت میتوان مدعی شد که این فناوری نقش شایان ذکری را در طرحهای آتی کمپانی مایکروسافت ایفا میکند. همچنین سطح یادگیری فراگیران را بالا میبرد. این شرکت همچنین در حال ساخت قابلیتهای قوی در حوزههای دیگری چون هوش مصنوعی است.

بخوان  معرفی رشته رادیولوژی از طریق گفت‌و‌گو با دانشجویان | 1biti

این لیست دهتایی شامل فناوریهای فوقالعاده و همچنین آپگریدهای ساده میباشند، هرچند هر یک از آنها مسیر را برای تغییرات بیشتر هموار نمودند و اینگونه شد که جهان ما دیگر شباهتی به آن سالها نداشت. در این برنامهها، مانند برنامههای توسعه پنج ساله کشور، برنامه ریزان برای هر بخش از اقتصاد (صنعتی یا کشاورزی) نیازهای نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده را با توجه به هدفهای توسعه در آن بخش به صورت تعداد افراد در تخصصها مختلف پیشبینی وبودجه، زمان وسایر امکانات لازم را برای تربیت و آموزش این نیروها از محل در آمدها و تواناییهای باقوه کشور برآورد میکنند. به صورت کلی تکنولوژیهای زیادی هستند که تاکنون در فیلمها دیدهایم و همیشه دوست داشتیم تا آنها را در واقعیت نیز تجربه کنیم. دسته اول بر این عقیده است که ما باید تکنولوژی را در جهت ایجاد مطمئنترین ابزارها و اپلیکیشنها به کار ببریم.

علیرغم چالشهای تکنیکی و موانع تجاری، DOE و بخش خصوصی چشماندازهای نویدبخشی را در روش زمینگرمایی میبینند. خلق آینده با تکنولوژی شبیه به محصولات هوشمندی است که در منزل کاربرد دارند و در بازار مصرف محصولات تکنولوژیک به فروش میرسند. اطمینانی که روی تستهای فوری کووید وجود دارد نمونه دیگری از نیاز بازار برای افزایش نوآوریهای تکنولوژیکی است. با وجود پاندمی کووید ۱۹ در جامعه جهانی و مشکلاتی که در شبکههای ارائه خدمات و محصولات سلامت وجود دارد افرادی که مبتلا به سایر بیماریها غیر از کووید ۱۹ هستند باید فعالانهتر با شرایط تطبیق حاصل کنند. به عنوان نمونه کميته مشاوران رئيسجمهور آمريکا در علوم و فناوري در تاييد برنامه ملي نانو فناوری براي سال ۲۰۰۱، از نانوتکنولوژي به عنوان محور آينده جهان ياد ميکند. قوانین و دستورالعمل های نحوه انتقال اطلاعات بین رایانه ها و دستگاه های مختلف به عنوان پروتکل شناخته می شوند.

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) شاخه وسیعی از علوم کامپیوتر است که به ساخت ماشین های هوش مندی می پردازد که قادر به انجام وظایفی هستند که به هوش انسانی نیاز دارند. من و شما قرار نیست مانند یک متخصص علوم کامپیوتر به طراحی الگوریتمهای جدید هوش مصنوعی بپردازیم. شکی نیست که در آیندهای نه چندان دور تمام این کانسپتها در اختیارمان قرار میگیرند. گرگ دیپل (Greg Dipple)، استاد زمینشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا، میگوید «چیزی که در دنبالههای فرامافیک معدن، که ما روی آنها کار میکنیم، رخ میدهد، این است که آنها CO2 را از اتمسفر جذب میکنند و آن را به فرم کانیهای محکم در میآورند.

پیشرفت هوش مصنوعی امروزه به حدی رسیده که مشاغل مختلف میتوانند از آن به صورت پیشرفته و هوشمندانه استفاده کنند و از آن بهترین بهره را ببرند. مولکول – بریلیوم هیدرید – بزرگترین محاسبات کوانتومی شبیه سازی است که تا الان در جهان صورت گرفته است. سوالی که در اینجا مطرح است نقش تکنولوژی برای خلق آینده بشر است. تکنولوژی چه نقشی در خلق آینده بشر دارد؟ بشر چگونه از تکنولوژی برای خلق آینده خود استفاده خواهد کرد؟ سرگئی میخایلوویچ برین، یکی از برترین کارآفرینان آمریکایی است که البته اصالتی روسی داشته و در شهر مسکو متولد شده است. اسپیکرهای هوشمند، زنگهای تصویری درب ورودی، قفلهای هوشمند، نورپردازی هوشمند، سیستمهای ایمنی، تنظیمگر دمای هوشمند، جاروبرقیهای هوشمند، تلویزیونهای هوشمند، دستگاه تشخیص چکه کردن آب، درب هوشمند پارکینگ و آتش خاموشکنهای هوشمند از تکنولوژیهایی هستند که در هوشمند و بهینهسازی خانه و استفاده از وسایل مختلف هوشمند منزل استفاده میشوند. از جمله موارد ارتباطی میباشد که در علم تکنولوژی آموزشی از آنها برای ارسال – نفوذ و درک پیامهای آموزشی استفاده میشود.

بخوان  اینترنت بدترین دشمن شماست. 10 راه برای شکست دادن آن

تخمینهای تقریبی بر اساس اندازهگیریهای مربوط به شیمی و حجم شورابهها و نشان میدهند که مقادیر عظیمی از لیتیوم زیر یک دریاچهٔ بسیار شور در جنوب کالیفرنیا به نام دریای سالتون جریان دارد. ساخت گرایی نام خود را از کلمه ساخت یا ساختن اتخاذ کرده که منعکسکننده دیدگاه معرفت شناسانه آن است. تکنولوژی اصلی این استارتاپ، به نام «الکترو استخراج»، هیچکدام از مواد شیمیایی قوی یا کورههای دمای بالای عملیات معدنکاری سنتی را استفاده نمیکند ــ فقط برق، که می توان آن را از منابع تجدیدپذیر تامین کرد. آیا سفرهای خارجی را قبل از اختراع تلفن های هوشمند به خاطر دارید؟ کاربرانی که مصرفکننده کالاها و خدمات تکنولوژیک هستند و قصد خرید چنین کالایی دارند به این موضوع فکر میکنند که آیا استفاده از این محصول پیشرفته میتواند تجربه بهتری برای آنان در زندگی ایجاد کند؟ در مجموع استفاده از هر یک از فناوری های 2020 باعث ایجاد سود و فواید بسیاری برای کسب و کار ها و صنایع مختلف می شود.

روشِ تطابقِ الگو، از الگوهای چهرهی پارامتری یا از پیش تعریف شده به منظور جانمایی یا تشخیص چهرهها استفاده میکند و در این مسیر از همبستگیِ بین الگوهای از پیش تعریف شده و دگردیسپذیر (تغییرشکلپذیر) و تصاویرِ ورودی استفاده مینماید. این به این معنی است که نمیتوان ارزش بالقوهای را از این فرایند تولید کرد. دیپل باور دارد که در کنار استفاده از انرژی تجدیدپذیر و خودروهای هیدروژنی یا الکتریکی، این شکل کربنگیری پتانسیل این را دارد که معادن را کربن-منفی سازد ــ یعنی CO2 جذب شده از هوا از چیزی که تولید میکنند بیشتر باشد. با این که بسیاری از کمپانیهای معدن شروع به خرید برق تجدیدپذیر کردهاند و برخی در حال آزمایش گزینههای حمل و نقل جایگزین مثل کامیونهای سوخت هیدروژن هستند، این بخش همچنان به طور عمده برای تامین انرژی ماشینآلات سنگین و تجهیزات پرمصرف خود به سوختهای فسیلی وابسته است. یا در دنیای مهندسی ژنتیک و موسسات رویان با فناوری تکنولوژی مدرن، سلولهای بنیادین، از یک سلول انسان بدون والدین میتوان هزاران انسان مشابه را خلق نماید که این تحول عظیم در تولید حیوانات به منظور تامین پروتئین گوشت وشیر در زمینه پرورش گوسفند ودام وماهی وآبزیان به آسانی امکانپذیر خواهد بود که تولد گوسفند دالی در موسسه رویان با تکنولوژی سلولهای بنیادین«بدون والدین» در محدوده سال ۱۹۸۲ حکایت از این دانش و تکنولوژی مدرن سلولهای بنیادین دارد «از پایاننامه کارشناسی ارشد صیادی مازیار با موضوع مسائل فقهی وحقوقی با سلولهای بنیادین سال ۱۳۹۵.» با بهرهگیری از همین تکنولوژی وفناوری هر موسسه یا شرکت میتواند آدمهای متنوع با هر اندازه ورنگ وسایز وزیبایی وتیپ و اندام و اسکلت به مرکز سلولهای بنیادین و موسسه رویان سفارش دهد که آنگاه انسانهای متنوع با هر نوع اندام و بازو و مانکن تولید مینماید .