این برنامه رایگان مانع از سرقت سبک هنری شما توسط هوش مصنوعی می شود

Glaze – که هنوز در مرحله بتا است – قبل از به اشتراک گذاشتن آنلاین آثار هنری به اصطلاح “شنل های سبک” را اعمال می کند. این شنل‌ها اغتشاشات به سختی قابل درک را روی تصاویر اعمال می‌کنند و زمانی که به عنوان داده‌های آموزشی استفاده می‌شوند، مدل‌های تولیدی را که سعی در تقلید از یک هنرمند خاص دارند گمراه می‌کنند. به گفته توسعه دهندگان (در برگه جدید باز می شود).

و شما فکر می کردید هوش مصنوعی هوشمند است

پروژه تحقیقاتی دانشگاه شیکاگو که با نام Glaze شناخته می‌شود، به هنرمندان اجازه می‌دهد یک لایه شنل به کار خود اضافه کنند، و این کار را برای تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی دشوارتر می‌کند تا آثار هنرمندان را پاره کنند.



منبع

محققان توضیح دادند که از آنجایی که مدل‌های هوش مصنوعی به طور مداوم داده‌های آموزشی جدید را اصلاح می‌کنند و از آنها استفاده می‌کنند، «هرچه تصاویر پنهان‌تری را به صورت آنلاین ارسال کنید، سبک شما در فضای ویژگی‌های مدل هوش مصنوعی بیشتر تغییر می‌کند و به سبک هدف نزدیک‌تر می‌شود (مثلاً سبک ون گوگ). ). زمانی که تغییر به اندازه کافی قابل توجه باشد، مدل هوش مصنوعی شروع به تولید تصاویر به سبک ون گوگ می کند که از شما خواسته شود.

بخوان  ️اندونزی متخلفان از قوانین داده را زندانی و جریمه می کند

این تیم در وب‌سایت رسمی خود خاطرنشان می‌کند که «پاشنه آشیل مدل‌های هوش مصنوعی پدیده‌ای به نام نمونه‌های متخاصم بوده است – تغییرات کوچک در ورودی‌ها که می‌تواند تفاوت‌های زیادی را در نحوه طبقه‌بندی مدل‌های هوش مصنوعی ورودی ایجاد کند.»

محققان ابزاری رایگان ایجاد کرده اند که ادعا می کنند می تواند به توقف تبدیل متن به تصویر کمک کند هوش مصنوعی ابزار کپی کردن سبک یک هنرمند

اما این فناوری بحث‌برانگیز اخیراً به دلایل اشتباه – چه اینطور باشد – سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده است Adobe از هنر برای آموزش ابزار Sensei خود استفاده می کند یا هنرمندان و سایت های عکاسی که پلتفرم ها را از طریق دادگاه پیگیری می کنند.

مولدهای هنری هوش مصنوعی که نشانه‌ای از اختلال رادیکال در نحوه خلق و مصرف آثار هنری است، به کاربران اجازه می‌دهند پیام‌های متنی را وارد کنند تا شاهکارهای منحصر به فرد (و اغلب عجیب و غریب) تولید کنند. آنها راه کارآمدتری را برای سازندگان و کسب و کارها برای تولید محتوا ارائه می دهند.

در حالی که اکنون تاکید بر هنرمندان انحصاری است، انتظار می‌رود که شاهد استفاده از ابزارهایی مانند دیزنی در آینده برای محافظت از هنر و جلوگیری از نقض حق چاپ باشیم.

این مشکلی است که برنامه هایی مانند Glaze ممکن است بتوانند آن را برطرف کنند. از آنجا که، علیرغم هیاهویی که پیرامون ظهور آن وجود دارد، هوش مصنوعی مولد متن به تصویر آنقدرها که کاربران ممکن است فکر کنند هوشمند نیست – هنوز.