این به‌روزرسانی Google Docs می‌خواهد شرم‌آورترین مشکل کاری شما را حل کند

این به‌روزرسانی جدیدترین نسخه Google Workspace است زیرا به نظر می‌رسد پیشنهادهایی مانند Docs را برای مشتریان در سراسر جهان مفیدتر کند.

این شرکت خاطرنشان می کند: “این بهبود خطاهای املایی بالقوه بیشتری را برجسته می کند – به شما کمک می کند درست و با اطمینان بنویسید.”

در ادامه، واژه‌پرداز زیر هر کلمه‌ای که املای آن تشخیص داده نمی‌شود، با قرمز خط‌کشی می‌کند، حتی اگر هیچ پیشنهادی برای شکل صحیح آن وجود نداشته باشد – امیدواریم به شما کمک کند کلمات مشکوک را پیدا کرده و آنها را تصحیح کنید.

بررسی املای Google Docs

Google Docs همچنین اخیراً با اجازه دادن به کاربران برای جستجو و درج نمادها به طور مستقیم در متن شما، افزودن ایموجی به کار شما را آسان‌تر کرده است.

در یک پست وبلاگ (در برگه جدید باز می شود) این شرکت با تشریح این ارتقا، خاطرنشان می کند که وقتی کاربران روی چنین کلمه ای کلیک می کنند، اکنون به عنوان یک کلمه ناشناخته برچسب گذاری می شود. سپس از کاربران خواسته می شود که کلمه را “بازبینی” کنند، آن را به فرهنگ لغت شخصی خود اضافه کنند یا به سادگی پیشنهاد را نادیده بگیرند.

این ویژگی در حال حاضر برای کاربران Google Docs در دسترس است، اما در حال حاضر فقط برای ورودی های زبان انگلیسی اعمال می شود، اما بدون شک به زودی به زبان های دیگر نیز گسترش خواهد یافت (زیرا چک کردن املای اولیه در حال حاضر برای اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی نیز در دسترس است، و ایتالیایی).

اخیراً، این شرکت تعدادی «ویژگی نوشتاری کمکی» جدید را به Google Docs اضافه کرده است، از جمله پیشنهادات مترادف و ساختار جمله. این سرویس همچنین هر زبان “نامناسب” و همچنین مواردی را که در آنها با استفاده از صدای فعال به جای منفعل به نویسنده بهتر ارائه می شود، علامت گذاری می کند.

پلتفرم نرم‌افزار آفیس اعلام کرده است که در Google Docs “بررسی املا” را در تلاش برای حذف خطاها تقویت می‌کند.



منبع