این به روز رسانی iOS 16.1 جزیره پویا را حتی مفیدتر می کند


جزیره دینامیک جدید آیفون 14 پرو اپل اکنون کمی پویاتر شده است. iOS 16.1 که این هفته به طور رسمی در میلیون‌ها آیفون کاهش یافت، کنترل‌های حرکتی جدیدی را برای جایگزینی نوآورانه ناچ اپل به ارمغان آورد.

Dynamic Island که فقط در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس موجود است، نه تنها ماژول عمق واقعی را از لبه بالایی آیفون به پایین منتقل کرد، بلکه جزیره ای قابل تعویض از عملکرد را نیز ایجاد کرد. از منظر فنی، Dynamic Island در واقع دو برش صفحه نمایش Super Retina XDR است، یکی به شکل قرص و دیگری پهن تر و استوانه ای تر. اپل از تکه‌های کوچک پیکسل‌های بین این دو شکل استفاده می‌کند تا جزیره‌ای دیجیتالی پر جنب و جوش و کاملاً پویا ایجاد کند.

در داخل جزیره پویا نمادهای فعالیتی وجود دارد که نشان می دهد، برای مثال، تلفن شما قفل است، موسیقی پخش می کند یا مسیرهای مبتنی بر نقشه را ارائه می دهد. به نظر می رسد که برای ارائه جزئیات بیشتر نقشه یا انجام اسکن Face ID گسترش می یابد. به عبارت دیگر، جزیره، که از برنامه های شخص ثالث نیز پشتیبانی می کند، به گونه ای طراحی شده است که برای بسیاری از افراد چیزهای زیادی باشد.

تند کشیدن جزیره پویا

(اعتبار تصویر: آینده)

در iOS 16.1 ترفند دیگری نیز وجود دارد. Dynamic Island در حال حاضر قادر است دو برنامه در حال اجرا را به طور همزمان نمایش دهد، اما آنها به طور کلی به عنوان دو جزیره مجزا قرار دارند که پیکسل های صفحه اصلی آنها را از هم جدا می کند. اکنون با یک اشاره می توانید به راحتی یک فعالیت را پنهان کنید. اپل تأیید کرد که این ویژگی که برای اولین بار در نسخه بتای iOS 16.1 ظاهر شد، اکنون بخشی از دانلود عمومی است.

بخوان  هایپرتایمزی؛ یک بیماری یا یک کار خارق العاده؟



منبع