بازسازی چهره قدرتمندترین فرعون مصر توسط دانشمندان

پژوهشگران می‌گویند، چهره پادشاه‌های مومیایی را می‌سازند، آنها را انسانی می‌کند و پیوند ایجاد می‌کند و همچنین آنها را بازیابی می‌کند. رامسس دوم یک جنگجوی بزرگ بوده است که ۶۶ سال بر مصر حکومت کرده و اولین پیمان جهان را بنیاد نهاده کرده است. بنابراین قرار دادن چهره‌های بر روی مومیایی رامس‌س دوم در دوران پیری و جوانتر وی، موقعیت افسانه‌های او را به نسخه جهانی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، چهره مقتدر رامسس دوم، قدرتمندترین فرعون مصر باستان برای اولین بار به لطف یک بازسازی علمی جدید قابل مشاهده است.

انتهای پیام



منبع

این پروسه شامل استفاده از افراد زنده بوده است و می‌توان آن‌ها را بر اساس داده‌های سی‌تی اسکن با چهره‌های واقعی ارائه‌شده مقایسه کرد.

پروفسور سحر سلیم می‌گوید: این تنها به صورت علمی رامس‌س دوم بر اساس سی‌تی اسکن مومیایی واقعی وی است و تلاش‌های قبلی، غیرعلمی و برجسته‌سازی هنری و تنها بر اساس چهره مومیایی او بوده است.

با این حال، چهره یک فرعون که مدت‌ها پیش مرده است، خالی از چالش نیست. به عنوان مثال، جمجمه به تنهایی نمی‌تواند تمام جنبه‌های ظاهری فرد را عنوان کند.

کارولین ویلکینسون، مدیر آزمایشگاه چهره در دانشگاه جان مورز لیورپول که چهره این فرعون را بازسازی کرد، روند علمی این کار را تشریح کرد. وی گفت: ما مدل توموگرافی کامپیوتری(CT) جمجمه را گرفتیم که شکل سه بعدی جمجمه را به ما می‌دهد و سپس می‌توانم آن را در سیستم کامپیوتری خود وارد کنم. سپس ما یک پایگاه از آناتومی صورت از پیش مدل شده ایم که وارد می کنیم و سپس آن را تغییر می دهیم تا مناسب با جمجمه شود. بنابراین ما اساساً صورت را از سطح جمجمه تا سطح صورت، با استفاده از ساختار ماهیچه‌های و لایه‌های را و سپس در نهایت لایه پوست می‌سازیم.

بخوان  ویندوز 11 به زودی می تواند رایانه های شخصی را که برای اجرای آن به اندازه کافی خوب نیستند شرمنده کند

بازسازی چهره قدرتمندترین فرعون مصر توسط دانشمندان

دانشمندان از مصر و انگلیس با استفاده از یک مدل سه بعدی از جمجمه رامس دوم برای بازسازی ویژگی‌های چهره این پادشاه مصر همکاری کردند. سپس روند پیری وی را معکوس کردند و چهره وی را نیم قرن جوان کردند تا چهره او در اوج قدرت ظاهر شود.

این دومین پروژه در نوع خود است که اخیراً توسط سحر سلیم نظارت می‌شود. اولین پروژه توسعه علمی صورت توت‌عنخ‌آمون یازدهمین فرعون مصر بود.

بازسازی چهره قدرتمندترین فرعون مصر توسط دانشمندان

محققان برای اولین بار از چهره رامسس دوم، قدرتمندترین فرعون مصر که ۳۲۰۰ سال پیش می‌زیسته است، رونمایی کردند.

وی افزود: همه ما کم و بیش از ماهیچه های یکسانی از ریشه های مشابه با وابستگی های یکسان داریم. از آنجایی که هر کدام از ما نسبت‌ها و شکل‌های متفاوتی نسبت به جمجمه خود داریم، شکل‌ها و نسبت‌های کمی متفاوت برای ماهیچه‌ها داریم و این به طور مستقیم بر شکل یک ما تأثیر می‌گذارد.

بازسازی چهره قدرتمندترین فرعون مصر توسط دانشمندان

دکتر ویلکینسون می‌گوید: برای ما بعد از تشکیل مدل سه بعدی می‌گوید. چرا که از آن به تمام اطلاعات در مورد پوست رنگ، لکه ها و چین و چروک ها و رنگ مو و چشم نیاز داریم. در این مورد ما پیشنهادی از سحر و تیمش در رابطه با محتمل ترین رنگ چشم، رنگ مو و پوست دریافت می کنید. ما همچنین اطلاعاتی در مورد آنچه در مورد او از متون مکتوب وجود دارد، به دست آوردیم و سپس بافت‌های نرم‌افزار مومیایی شده آن را نیز برای بازسازی چهره وی بررسی کردیم.

سحر سلیم از دانشگاه قاهره که مدل سه بعدی بعدی را ایجاد کرد، گفت که نتیجه این کار، یک چهره به زعم او بسیار خوش‌چهره را می‌دهد. وی گفت: تخیل من از چهره رامسس دوم تحت تأثیر چهره مومیایی او بود. با این، این روش کمک کرد تا چهره شبیه به واقعی او از چهره مومیایی ایجاد شود.

بخوان  چین به دنبال ارسال میمون به ایستگاه فضایی برای تولید مثل

این اولین “بازسازی علمی صورت” قدرتمندترین فرعون مصر بر اساس سی‌تی اسکن جمجمه واقعی انجام شده است.

بازسازی چهره قدرتمندترین فرعون مصر توسط دانشمندان

دکتر ویلکینسون ادامه داد: ما می‌دانیم که حدود ۷۰ درصد از سطح رامسس دوم کمتر از ۲ میلی‌متر خطا دارد.