بازوهای رباتیک فضای جدید ناسا از زمین کنترل می‌شوند

برنامه SpaceWERX بازوی نوآوری نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا است. قرارداد SpaceWERX به پیک‌نیک روبوتیکس است تا به توسعه کنترل پیشرفته برای گرفتن ابزار فضایی در مدار و افزایش کارایی و ایمنی کلی عملیات نیروی فضایی ایالات متحده کمک کند.

علاوه بر این، به این شرکت، قرارداد فاز اول تحقیقات نوآوری در کسب و کارهای کوچک ناسا (SBIR) برای ادامه کار روی خودمختاری تحت نظارت رباتیک فضایی و همچنین کمک هزینه شتاب‌آور صنایع پیشرفته کلرادو (AIA) برای فضای رباتیک را دریافت کرده است. .

دکتر مارک مول، مدیر تحقیقات پیک‌نیک ربوتیکس می‌گوید: افزایش ایمنی و کاهش پروازهای فضایی از طریق رباتیک بسیار مهم است و این سه قرارداد ما را قادر می‌سازد تا از این تلاش حمایت کنیم. همراه با نرم افزار MoveIt Space و MoveIt Studio، بیش از ۴۰ نفر در پیک‌نیک روبوتیکس با مجموعا ۳۶۳ سال تجربه، ترکیبی در رباتیک داریم که آماده می‌شود تا به سازمان‌ها به هر شکلی کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، به نظر می‌رسد ربات‌ها بیش از پیش در فضای مورد استفاده قرار خواهند گرفت. چرا که شرکت مهندسی و نرم‌افزار رباتیک پیک‌نیک روبوتیک (PickNik Robotics) به تازگی اعلام کرده است که برنده قراردادی موسوم به SpaceWERX برای کار روی صنعت رباتیک برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا (USSF) است.

دکتر دیو کولمن، پیک‌نیک روبوتیکس می‌گوید: این سه پیروزی، اعتبار بیشتری برای کار ما در رباتیکی فراهم می‌کند که حوزه فضای اصلی شرکت ما است. مشتاقانه منتظر همکاری با نیروی فضایی، ناسا و سایر سازمان‌ها در اقتصاد فضایی هستیم تا به آنها کمک کنیم تا در پیچیدگی و پتانسیل رباتیک، به‌ویژه بازوهای رباتیک، در این حوزه پیشرفت کنند.

بخوان  صفحه درخواستی شما یافت نشد.

سال گذشته نیز این شرکت برنده یک قرارداد از ناسا برای توسعه قابلیت‌های برنامه‌ریزی پیشرفته برای ربات‌ها در محیط‌های ریزگرانش شد. این کار به یک زیرساخت کلی برای برنامه ریزی و اجرای حرکات در یک محیط است که می تواند انجام شود و بینش و تجربه از آن پروژه، تا حد زیادی فضای MoveIt Space را شکل داده است.

پیک‌نیک روبوتیکس قرار است به لطف قرارداد خود با ناسا برای توسعه بیشتر خودمختاری تحت نظارت، همکاری با ناسا داشته باشد.

سه پیروزی

انتهای پیام



منبع

شرکتی که با نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا و ناسا همکاری می کند، قرار است با بودجه ناسا اقدام به ساخت بازوهای رباتیک کند که از زمین قابل کنترل هستند.

این شرکت، مدل‌های ماشینی را توسعه می‌دهد که اپراتورها را قادر می‌سازد تا از دستورالعمل‌های سطوح بالا برای هدایت یک ربات برای انجام انواع عبارات باز کردن در ماژول‌های ایستگاه فضایی، کابینت‌ها و کشوها و همچنین با اشیای دیگر مانند شیرها و دکمه‌ها استفاده شود. کنند.

همچنین این شرکت به یک کمک هزینه بزرگ شتاب‌آور صنایع (AIA) برای کار در فضای رباتیک از دفتر اقتصاد پیشرفته و تجارت بین‌المللی کلرادو دریافت کرده است.

کار این شرکت در این پروژه، روی گرفتن و دستکاری اشیاء در مدار با استفاده از بازوهای رباتیک خواهد بود.

شرکت پیک‌نیک روبوتیکس از نرم‌افزار اختصاصی خود موسوم به MoveIt Space استفاده خواهد کرد که به اپراتورهای زمینی اجازه می‌دهد تا ربات‌های خودکار را در برنامه‌های فعالیت‌های درون و برون فضایی کنترل کنند. گفتنی است که این نرم افزار با کمک تیم Robonaut ناسا توسعه یافته است.

بخوان  دهه‌ها زمان لازم است تا همجوشی هسته‌ای را به انرژی پاک تبدیل کنیم

شرکت پیک‌یک روبوتیکس در ماه مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که با شرکت دیگری به نام سیرا اسپیس (Sierra Space) در زمینه رباتیک برای زیستگاه‌های فضایی و مأموریت‌های فضای مشترک همکاری می‌کند.

افزایش ایمنی و کاهش هزینه پروازهای فضایی