بالن سواری تا فضا با بلیت ۲۰۰ هزار دلاری

این شرکت اعلام کرد که اولین آزمایشی پرواز خود را با نمونه ای از کپسول فضایی را در ماه دسامبر در هند انجام خواهد داد.

هالو اسپیس ادعا می‌کند که کپسول‌های این شرکت بدون انتشار گاز دی‌اکسید کربن به فضای می‌روند و سازگارترین گزینه با محیط زیست برای انجام سفرهای تجاری فضایی هستند. پس از تکمیل آزمایشات موفقیت آمیز، این شرکت پروازهای تجاری خود را در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد و در ادامه نیز قصد دارد پایگاه‌های فضایی خود را در چهار قاره تاسیس کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت مادریدی هالو اسپیس(Halo Space) در حال حاضر برنامه‌ریزی پروازهای تجاری فضایی با انتشار صفر کربن است. این شرکت قصد دارد را با یک کپسول مدور شیک که به یک بالن وابسته شده است را به فضا می برد.

دومین پرواز آزمایشی این کپسول فضایی در حال حاضر برای پایان سه ماه اول سال 2023 در اسپانیا برنامه ریزی شده است. تصاویر مفهومی این شرکت طرح‌هایی را می‌دهد که بسیار شبیه به نمونه‌های شرکت است اسپیس پرسپکتیو(Space Perspective) مستقر در فلوریدا است.

در سال ۲۰۲۹، در مجموع ۴۰۰ سفر تجاری با ۳۰۰۰ مسافر در سال با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو برای هر بلیط انجام خواهد شد.

بالن سواری تا فضا با بلیت ۲۰۰ هزار دلاری

این کپسول در هر سفر قادر به جابه‌جایی هشت مسافر به زمین یک خلبان است و پنجره‌های پانورامای آن می‌تواند ۳۶۰ درجه را در ارتفاع ۲۵ مایلی (۴۰ کیلومتری) می‌کند.

بالن سواری تا فضا با بلیت ۲۰۰ هزار دلاری

آلبرتو کاستریو(Alberto Castrillo)، افسر ارشد فناوری هالو اسپیس می‌گوید: هدف ما پرتاب موفقیت‌آمیز کپسول فضایی برای رسیدن به ارتفاع ۳۵ کیلومتری و فرود و بازیابی آن است.

بخوان  Apple Music Classical اولین نت خود را به نمایش می گذارد – در اینجا به نظر می رسد

این شرکت ادعا می‌کند که مشتریان می‌توانند آنحنای زمین را به مدت چهار تا شش ساعت تماشا کنند.

نمونه اولیه تا ارتفاع بیش از ۲۰ مایل(۳۵ کیلومتر) در استراتوسفر(لایه دوم جو زمین) سفر خواهد کرد و تقریباً شش ساعت در آن جا خواهد ماند.

کارلوس میرا(Carlos Mira)، مدیر عامل و موسس شرکت هالو اسپیس می‌گوید: در ۱۲ ماه گذشته ما با بهترین و با تجربه‌ترین شرکت‌ها در هوافضا برای استفاده از فناوری‌های اثبات شده و ایمان موجود کار کرده‌ایم.

نمونه نمونه هالو اسپیس در هفته سوم دسامبر در تاسیسات بالن موسسه تحقیقات بنیادی تاتا واقع در حیدرآباد هند به پرواز در خواهد آمد.

انتهای پیام



منبع در این روند، ما الگوری‌های شبیه‌سازی پرواز را بررسی می‌کنیم، ارتباط بین کپسول و مرکز کنترل پرواز را آزمایش می‌کنیم، و همچنین هزاران نقطه را از حسگرهای نصب شده روی کپسول جمع‌آوری می‌کنیم.

یک شرکت گردشگری فضایی قصد دارد تا از سال 2025 با دریافت 200 هزار دلار، گردشگران را با بالن به لبه فضا ببرد.