با استفاده از تکنولوژی، مهارتهای رهبری خود را تقویت کنید 1 بیتی

برای آن تصور کرد؛ این امری خطاست، حتی در یک ناحیة خاص از قبیل ارتباط و مراودات، نه برای ذکر رشد فنی ـ صنعتی به عنوان یک کل. شما در معرض ریاضیات، برنامهنویسی، یادگیری ماشینی قرار خواهید گرفت و خیلی بیشتر از آن دانش وسیع خود را گسترش خواهید داد. عاملهای هوشمند برای رسیدن به تصمیمهای خوب، نیاز به دانش درباره جهان دارند. IP به مسیریابی درست دادهها برای رسیدن به مقصد موردنظرشان کمک میکند و با فرمت nnn.nnn.nnn.nnn نمایش داده میشود. Comeison صاحب یک غرفه در pavilion جمهوری چک، با سازمان های مختلف اجرای قاون جهت مبارزه با تروریسم و جرایم اعم از FBI پلیس ،اینترپل کار کرده است. آخرین آمار مربوط به فروش این شرکت برابر 2/216 میلیارد دلار بوده و جایگاه آن از نظر فروش، سود، داراییها و ارزش بازار به ترتیب چهاردهم، سیویکم، سی و پنجم و هشتم است. یکی از سوالاتی که در این حوزه مطرح است این است که هوش مصنوعی فقط در تشخیص بیماری میتواند به ما کمک کند یا میتوان در درمان نیز از آن بهره گرفت؟ همه سرویسدهندههای داخلی در نهایت از این شرکت دولتی سرویس میگیرند و مدیریت ورود اینترنت به ایران هر زمان که بخواهد میتواند ارتباط ایران را با شبکه جهانی اینترنت متوقف یا محدود کند.

Fountech یکی از شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی است که به کمپانی های مختلف کمک می کند تا آن را به کسب و کار خود وارد کنند. اولین روز سال 1983 تاریخی بود که این پروتکل به کار گرفته شد. شهشهانی میگوید: «در آن زمان شخصی به ناک جاناتان پوستل مالک مطلق تمام نشانههای اینترنت بود و در عمل خودش تمامی آدرسها را صادر میکرد. از آن زمان تاکنون، پیدایش هوش مصنوعی صرفا این نیاز را تشدید کرده است. آنچه که طی چند سال آینده این چشمانداز را جالبتر خواهد کرد، نقش فزایندهای است که غولهای اینترنتی نظیر گوگل، فیسبوک و لینکدین در ارائه نرمافزار برای بازاریابها و رقابت با مدلهای تجاری شرکتهای سنتی نرمافزاری دارند. یک ماشین با توانایی انجام عملکردهای شناختی مانند درک ، یادگیری ، استدلال و حل مشکلات ، دارای یک هوش مصنوعی است. پژوهشگران در حال حاضر به دنبال راههایی برای شفافتر کردن یادگیری ماشین هستند. اما همانطور که گفته شد اولین طرحهای عملی برای اجرایی کردن ایده اینترنت مربوط به اوایل دهه ۱۹۶۰ است. آزمایش روی مدلهای دیجیتالی بیماران فردی میتواند به شخصی کردن درمان برای هر تعداد با شرایط خاص کمک کند.

در بخش بعدی از مقاله «برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست» به بررسی دلیل این مسئله پرداخته شده است که چرا زبان پایتون برای برنامه نویسی هوش مصنوعی استفاده میشود. بر اساس آمار تلهجئوگرافی دو سوم اختلالات در شبکه کابلهای اینترنتی مربوط به حوادثی است که مسبب آنها تورهای ماهیگیری و لنگرهای کشتی هستند. شهشانی در گفتگویی با پیوست اولین تجربه ایران در ارتباط با شبکه جهانی را مربوط به پاییز سال ۱۳۷۱ میداند. در ۲۰ سالی که از آن زمان میگذرد، مجموعه عظیمی از تحولات در انواع تکنولوژی که شرکتها به آن استناد میکنند و راهکارهایی که برای مواجهه با این تحولات از امثال سیسکو میخواهند، رخ داده است. سوئیچینگ بستهای در واقع روشی برای انتقال داده است که در آن هر دادهای به صورت بستههای کوچکشده و درون یک شبکه، از یک مبدأ مشخص به سمت مقصدی حرکت میکنند و کامپیوتر مقصد نیز بسته را با توجه به آدرس آن دریافت میکند. این فناوری میتواند تکنیکها و فناوریهای مورد استفاده برای ساخت محتوای ساختگی را تشخیص دهد؛ بنابراین با بهرهمندی از هوش مصنوعی میتوان محتواهای ساختگی ایجادشده برای تهمت زدن به یک فرد یا توطئهچینی علیه او را بهراحتی تشخیص داد. با وجود پیشرفت فناوریهای بیسیم و خدمات ماهوارهای، هنوز هم کابلها سریعترین و همچنین اقتصادیترین وسیله برای انتقال دادهها به حساب میآیند.

بخوان  خرید اینترنتی کتاب QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

در جایی مثل کشور ما که هنوز چنین بازاری شکل نگرفته است، باید یک نیاز ملی بزرگ وجود داشته باشد که توسعه تکنولوژی را به یک الزام اجتماعی تبدیل کند. زمانی که جوزف کارل رابنت لیکلایدر، دانشمند علوم کامپیوتر آمریکایی از دانشگاه MIT، اصطلاح شبکه فراکهکشانی (Intergalactic Network) را ابداع کرد. به نظر شما چگونه میتوان از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات فریلنسری استفاده کرد؟ به طور مثال اگر مشترکی ترافیک ۵ گیگابایت را خرید کند می تواند از تمام آن برای مصرف ترافیک بین الملل استفاده کند و اگر از ترافیک داخلی استفاده کند سقف مصرف آن تا ۱۰ گیگابایت افزایش خواهد یافت. افراد مجموعا و به طور روزانه ۳۲ میلیارد ساعت از وقت خود را در نت صرف میکنند که معادل ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار سال در هر ۲۴ ساعت است. با این حال، مانند تمام مشخصات فنی، استانداردهای پیشنهادی ممکن است در صورت یافتن مشکلات یا شناسایی راهحلهای بهتر، زمانی که تجربیات مربوط به پیادهسازی چنین فناوریهایی در مقیاس جمعآوری میشود، بازنگری شوند. در مرورگر جدید اج، حالت اینترنت اکسپلورر قرار گرفته شده است تا کاربران بتوانند از سرویس هایی که با این مرورگر سازگاری دارند استفاده کنند. هوش مصنوعی زیر مجموعه ای از علوم کامپیوتر است که به تولید برنامه هایی می پردازد که بتوانند تسک هایی انجام دهند که نیاز به هوش انسانی دارد.

نمونه اولیه اینترنت که از ایدهایی به مراحل عملیاتی پا گذاشت که توسط وزارت دفاع ایالات متحده پشتیبانی میشد. 50 سال پیش بود که کار روی پروژهای که وزارت دفاع آمریکا پشتیبانی آن را به عهده داشت آغاز شد و این پروژه در نهایت پدیدهای را برای بشریت به ارمغان آورد که اکنون تبدیل به بخش جداییناپذیر حیات روزمره انسان معاصر شده است. اینترنت بزرگتر از وب است و پیش از آن وجود داشته است. اما اگر از اپلیکیشن موبایلی بانکتان برای انجام خدمات بانکی خود استفاده کنید یا اخبار را از طریق اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی و پیامرسانها دنبال کنید دیگر پای وب در میان نیست.

همزمان با این نظریه کشف های تازه ای در زمینه ی عصب شناسی، نظریه اطلاعات و فرمانشناسی، به وقوع پیوسته بود. بازیهای رایانهای از همان ابتدای پیدایش، قسمتی از زمینه تحقیق و پژوهش هوش مصنوعی بودهاند. تحقیقات در مورد هوش جامع اکنون در زیرشاخه هوش جامع مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفتهاست. این حالت تا سال ۲۰۲۹ مورد حمایت وپشتیبانی خواهد بود. ۲-انتخاب تکنولوژی: باید توسط سازمان حمایت شود.یک فرایند تصمیم گیری است که به ارزیابی اثربخش از ظرفیت ها نیاز دارد. در شرایطی که هنوز سرویسهای وب و فایلهای گرافیکی در اینترنت ارائه نمیشدند این سرعت برای تبادل ایمیل کافی به نظر میآمد.

این فناوری زمان احراز هویت افراد را کاهش داده و فرایند را آسانتر میکند. ترافیک های اضافه مطابق با مصوبه جدید کاهش قیمت داشته است ( قیمت هر گیگابایت بین الملل ۲ هزار تومان ) و در صورت استفاده از ترافیک داخلی این ترافیک ها دو برابر ترافیک خریداری شده خواهند بود . با وجود آنکه وزارت ارتباطات از همان ابتدای ایجاد این اختلال، صدور هرگونه دستور برای فیلترینگ این شبکه را تکذیب کرد، اما اختلال تداوم یافت و کار به جایی رسید که وزیر جوان رگولاتوری را مامور به بررسی کرد. همهچیزدانی: باید به تفاوت داشتن عقلانیت و همهچیزدانی (Omniscience) توجه کرد. در نتیجه با پردازش این اطلاعات میتواند محیط پیرامون خود و اشیاء را درک کند و با توجه به آنان تصمیمگیریهای مناسبی را انجام دهد. عاملهای خودگردان در محیط عملیاتی، همیشه در حال تعامل با یکدیگر هستند.

موسسه گلوبال وب ایندکس (Global Web Index) میگوید انسانها 40 درصد از زمان بیداریشان را در فضای اینترنت به سر میبرند. در این میان، روابط میان انسانها بیشترین تغییر را تجربه خواهد کرد و اساس آن بر پایه تکنولوژی و هوشمندسازی عواطف خواهد بود. در آن زمان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، رضا تقیپور، دلیل اختلال در اینترنت کشور را رفت و آمد و لنگر انداختن کشتیها در مسیر کابل فیبرنوری بندر جاسک ایران به بندر فجیره امارات دانسته بود. حال ممکن است تنها یک ماشین در آن رفت و آمد کند یا اینکه تمامی عرض خیابان از ماشینهای در حال حرکت اشغال شود. در آن زمان مهمترین دلیل پیادهسازی این شبکه کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت عنوان شد.

بخوان  رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بررسی دانشگاه ها ، تعداد واحد و بازار کار | 1biti

سال ۲۰۱۳ روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی به نقل از ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان CIA و آژانس امنیت ملی آمریکا NSA، فاش کرد: «آژانس جاسوسی بریتانیا (GCHQ) به طور مخفیانه به شبکه کابلهایی که تماسهای تلفنی و ترافیک اینترنت جهان را جابهجا میکنند دسترسی پیدا کرده و مقادیر زیادی از اطلاعات شخصی حساس را با شریک آمریکایی خود، آژانس امنیت ملی آمریکا به اشتراک میگذارد. در واقع وب بخشی از اینترنت است که در سال 1990 توسط دانشمندی به نام تیم برنزلی اختراع شد و سبب شد اینترنت به طور عمومیتر در دسترس قرار گیرد. اولین دادهای که آرپانت جابهجا کرد 29 اکتبر 1969 از کامپیوتری در دانشگاه UCLA لسآنجلس به کامپیوتری در دانشگاه استنفورد بود. وی پس از مشاهده این تغییرات، نشست وب ۲.۰ را ایجاد کرد. اغلب وب و اینترنت به عنوان مترادف یکدیگر به کار گرفته میشوند اما این دو کلمه دقیقا یک مفهوم ندارند.

وبسایت Submarine Cable Map تصویر خوب و جالبی از کابلهای اینترنت دریایی در سایت 1biti جهان نشان میدهد. مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر از امروز رسما به کار خود پایان میدهد. امروز همان تاریخی است که مایکروسافت وعده اش را داده بود و بر طبق آن به خدمت حدود ۲۷ ساله این مرورگر خاتمه میدهد. در آن زمان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، احمد معتمدی، از واگذاری ۸۵ هزار پورت اینترنت پرسرعت در شهر تهران خبر داد. سرویسدهندههای اینترنت برای ارائه اینترنت پرسرعت حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان در ماه درخواست میکردند که نسبت به هزینههای دیگر خانوارها، هزینه بالایی محسوب میشد.

مدت اعتبار این پروانه نیز ۱۰ سال است و در حال حاضر 17 شرکت این مجوز را دریافت کردهاند. در قدم اول، شما را با عنصر آشکاری از هوش مصنوعی آشنا کردم که اکثر ما دانش نسبی در مورد آن ها داریم، برای مثال، هنگامی که شما از یک دستیار هوشمند استفاده می کنید، خواه آن دستیار Google Assistant ،Alexa ،Siri یا Bixby باشد، کم و بیش میدانید که این دستیارها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند با این حال، زمانی که ما در هنگام تصویربرداری، از یک ویژگی، مانند افکت حالت عمودی استفاده میکنیم، هرگز در نظر نمیگیریم که ممکن است هوش مصنوعی پشت این قضیه باشد. شاید الان برای شما تصورش هم دشوار باشد که فقط یک نفر به تنهایی اینترنت جهان را کنترل میکرد اما در آن زمان این ممکن بود. البته برخی از نسخه های خاص و خیلی قدیمی ویندوز که محبوبیت چندانی هم بین کاربران ندارند، کماکان از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی خواهند کرد. هوش مصنوعی محدود یا ضعیف به هوشمندی عامل هایی گفته میشود که در یک مسالهی خاص به هوشمندی رسیده اند. شرکت ارتباطات زیرساخت یک شرکت سهامی خاص است که صد در صد سهام آن متعلق به دولت است.

امکاناتی مثل App Action, Splice, و باتری تطبیق پذیر در اندروید پای و پیشنهادات سیری در IOS 12 با هوش مصنوعی امکان پذیر است. سیستمی به نام Amazon Go که از اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کند و اخیراً توسط آمازون راه اندازی شده است. اینترنت یکی از ابزارهایی است که این روزها برای هر یک از ما کاربرد دارد و چیزی که بیشتر برای برخی از ما می تواند گاها اهمیت بیشتری پیدا کند، نحوه مدیریت آن می باشد که زودتر حجم اینترنتی که به تازگی خریده ایم به اتمام نرسد. نمیتوان با اطمینان گفت که مخترعان باستانی بومرنگ، فرمولهای ریاضی پیچیدهای برای طراحی و حرکت آن داشتهاند، اما به نظر میرسد که آنها از طریق آزمون و خطا طراحی خود را بهبود بخشیده و از تکنیکهایی استفاده کردهاند که برای هزاران سال برای بقیه قابل درک نبود. منظور از تکنولوژی متناسب تکنولوژی است که از منابع انسانی محلی استفاده کند و محصولاتی متناسب با همان منطقه تولید کند. سنسورهای نسبتا سادهای که اطلاعات پایهای مانند قدرت، رطوبت و لرزش را جمعآوری میکنند، در صورت تفسیر صحیح میتوانند اطلاعات غافلگیرکننده و بسیار غنی ارائه دهند. در زمینه پزشکی، تکنیکهای AI از یادگیری عمیق و تشخیص اشیا اکنون میتوانند برای مشخص کردن سرطان در تصاویر پزشکی با دقت بهبود یافته استفاده شوند.

بخوان  اخبار تکنولوژی و فناوری روز ایران و جهان Tech news agency | 1biti

این پروژه، آرپانت (ARPANET) نام داشت که مخفف عبارت Advanced Research Projects Agency Network به معنی آژانس پروژههای تحقیقاتی پیشرفته شبکهای بود. درآمد بیشتر برابر با برونسپاری اقداماتی است که قابلیت فنی انجام آنها در سازمان وجود ندارد و جذب پروژههای بزرگتر و گرانتر است. بعضی از آنها مانند کابلی که از دوبلین، پایتخت ایرلند، به جزیرهای در ولز به نام انجلسی Angelsey میرود نزدیک به 129 کیلومتر طول دارند و برخی دیگر نیز مانند کابل SEA-ME-WE 3 با 39 نقطه اتصال، 39 هزار کیلومتر طول دارد. وجه تمایز مهم مجوز FCP نسبت به مجوزهای قدیمی در این است که اپراتورهای دارای این پروانه علاوه بر استفاده از شبکه اپراتور غالب یعنی شرکت مخابرات ایران، مجازند درصدی از شبکه مورد نیاز را خودشان تامین کنند تا رقابت در بخش تامین زیرساختهای دسترسی به اینترنت و انتقال شبکه نیز جهش یابد.

تکنولوژی در هر جنبه از زندگی ما نفوذ کرده و اساسا راه زندگی و انجام کسب و کار را تغییر داده است. در سال ۲۰۰۵ تاریخ این نمایشگاه تغییر کرد و در هفته نخست مارس برپا شد. سپس در مرداد ماه سال ۸۳، هیئت وزیران دولت هشتم بنا بر پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تجدید سازمان، تغییر نام و اصلاح اساسنامه این شرکت به شرکت ارتباطات زیرساخت موافقت کرد. شرکتهای دارنده این مجوز میتوانند با نصب تجهیزات مورد نیاز در مراکز مخابراتی به مصرفکنندگان سرویس نهایی بدهند. انسانها میتوانند گذشته را به یاد بیاورند. اگر فرض کنیم هر فرد ۸ ساعت از ۲۴ ساعت را در خواب به سر میبرد پس انسانها بیش از ۴۰ درصد از زمان بیداریشان را در فضای اینترنت سپری میشود. برخلاف یادگیری ماشینی، برای پردازش داده ها نیازی به مداخله انسان نیست و به ما این امکان را می دهد که یادگیری ماشین را به شیوه های جالب تری مقیاس بندی کنیم.

استخراج اطلاعات بخشی از هوش مصنوعی است که برای استخراج اطلاعات از اخبار زنده خبری وکمک به تصمیمات سرمایهگذاری استفاده میشود. فصل ۶: خلاصه گامهایی است که برای یک پروژهیادگیری ماشین طی میشود را بررسی میکنیم. به این معنا که کسب تجربیات، تطبیق با آخرین اطلاعات و انجام فعالیتهای مشابه انسان، طی فرایندهای خاصی به رایانهها و ماشینها منتقل شود. این انفجار باور نکردنی در داده ها است که به هوش مصنوعی اجازه داده با سرعت زیاد در طول چند سال گذشته پیشرفت کند؛ هر چه میزان داده های قابل دسترسی به یک سیستم هوش مصنوعی را افزایش دهیم، سریعتر می­تواند یاد بگیرد و دقیق­تر شود. در سال های اخیر، شبکه های GAN نشان داده اند که چگونه سیستم های یادگیری ماشین که به مقدار کمی از داده های دارای برچسب را در خود پردازش می کنند، می توانند مقادیر عظیمی از داده های تازه را برای آموزش خود تولید کنند. آموزش الگوریتم ها برای استفاده در پروژه چگونه است؟