با این روش خانه خود را در قابلیت «نمای خیابان گوگل» تار کنید

۱. به Google Maps بروید و آدرس منزل خود را وارد کنید.

۴. کادر قرمز را در مرکز خانه خود قرار دهید و در قسمت «درخواست تاری» گزینه «خانه من» را انتخاب کنید.

Privacy Please مجموعه‌ای در حال انجام است که به بررسی راه‌های نقض حریم خصوصی در دنیای مدرن و مقابله با آن می‌پردازد. 

۲. با کشیدن نماد زرد کوچک به شکل انسان که در گوشه سمت راست پایین صفحه، روی نقشه روبه‌روی خانه خود قرار دارد، وارد حالت نمای خیابان شوید.

۶. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی ارسال کلیک کنید.

«نمای خیابان گوگل»

نمای خیابان گوگل با تمام شکوه عجیب، صمیمی و اغلب خامش، پنجره‌ای به جهان ارائه می‌دهد. آن پنجره به طور اتفاقی به داخل خانه شما نیز نگاه می‌کند. آنچه که این نگاه نشان می‌دهد ممکن است بیش از آن چیزی باشد که تصورش را می‌کنید حتی می‌تواند به پنجره اتاق خواب شما نیز دید داشته باشد. 

منبع:mashable



منبع

گوگل هرگز دقیقا مراقب حریم خصوصی افراد نبوده است. در سال ۲۰۱۰، این شرکت اعتراف کرد که وسایل نقلیه نمای خیابان آن، آن‌هایی که بی وقفه در محله‌های سراسر جهان می‌چرخند، سال‌ها به طور مخفیانه اطلاعات را از شبکه‌های وای فای رمزگذاری نشده جمع آوری می‌کنند؛ بنابراین شاید شما نگران یک استالکر آنلاین هستید، شاید نمی‌خواهید غریبه‌ها به پنجره‌های شما نگاه کنند، یا شاید برای حفظ حریم خصوصی به خاطر خودش ارزش قائل هستید و به سادگی فکر نمی‌کنید که گوگل باید عکس‌های خانه شما را فهرست‌بندی و دیجیتالی می‌کرد، اما باید بدانید درخواست از گوگل برای محو کردن تصویر خانه یا آپارتمان شما در نمای خیابان گوگل نسبتا آسان است.

بخوان  استفاده بهینه از کارتن حمل و نقل

۳. در حالی که خانه‌ شما در معرض دید است، روی «گزارش مشکل» در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

به طور دقیق مشخص نیست که چقدر زمان می‌برد تا گوگل درخواست‌ها را پردازش کند، بنابراین می‌توانید همین الان شروع به کار کنید و وقتی کارتان را تمام کردید، همین کار را روی نقشه‌های بینگ انجام دهید (فرآیند انجام آن‌ها مشابه است). 


همان طور که از نام آن پیدا است، نمای خیابان که در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد، نمای سطح خیابان از بسیاری از شهر‌ها و شهرک‌های سراسر جهان را ارائه می‌دهد. این ویژگی که توسط وسایل نقلیه سرگردان و عکاسان مجهز به دوربین عکاسی شده است، از همان ابتدا بحث برانگیز بوده است.

۵. در فیلد ارائه شده بنویسید که چرا می‌خواهید تصویر تار شود (برای مثال، ممکن است در مورد مسائل ایمنی نگران باشید).

خوشبختانه، روشی وجود دارد که می‌توانید در مورد آن انجام دهید. به طور خاص می‌توانید از گوگل بخواهید که خانه شما را برای همیشه محو کند،کل فرآیند به طرز شگفت آوری آسان است.

برای این منظور: 

پس از زدن گزینه «submit»، باید ایمیلی از گوگل دریافت کنید که در آن  گوکل اعلام کرده در حال بررسی تصویری است که گزارش کرده‌اید و هنگامی که درخواست شما حل شد، برای شما ایمیل ارسال می‌کند. این شرکت ممکن است از طریق ایمیل پیگیری کند و از شما بخواهد که در مورد منطقه‌ای که می‌خواهید تار شود، دقیق‌تر باشید؛ در این صورت، باید کل فرآیند را دوباره انجام دهید،  به وضوح قسمت خاصی از تصویر را که می‌خواهید تار شود، توضیح دهید.

بخوان  پارک برتری غرفه فناوری تهران در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

بیشتر بخوانید 


نکته مهم این است که مطمئن باشید همان چیزی است که می‌خواهید. گوگل به شما هشدار می‌دهد که این تاری نمای خانه‌ شما دائمی خواهد بود. شما در آن مکان زندگی می‌کنید. اگر زمانی نیاز به یادآوری ظاهر آن داشته باشید، احتمالا می‌توانید به بیرون بروید و خودتان ببینید.