با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

به گزارش ایسنا، آب شیرین در سیاره زمین محدود است، بنابراین می‌توان به دنبال راه‌هایی برای یافتن آب پاک و تمیز بیشتر برای ساکنان این سیاره هستند. از آنجایی که ۲۲ مارس از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی «آب» نامگذاری شده است، ما این مقاله را در مورد ۱۰ فناوری جدید که می‌تواند باعث تامین آب پاک شود، گفته‌ایم.

۸. هواژل هوشمند

۴. دستگاه تصفیه آب فرابنفش قابل حمل

مواردی که در بالا ذکر شده، آب آلوده نیز به اندازه یک مشکل بزرگ است. به همین دلیل شرکت «Innovative Water Technologies» سیستمی برای تصفیه آب موسوم به «SunSpring Hybrid» ایجاد کرده است که می‌تواند ۲۰ هزار لیتر آب را در یک روز در اختیار جامعه قرار دهد و ۱۰ سال یا بیشتر دوام بیاورد. این دستگاه از انرژی خورشیدی و بادی استفاده می کند و نکته جالب توجه این است که این دستگاه کاملاً قابل حمل است. این دستگاه در حال توسعه کمک می‌کند تا راه‌های آبی آلوده خود را تمیز کنند و به مردم این امکان را بدهند که آب آشامیدنی تمیز و سالم ببرند.

آزمایشگاه آزمایشگاه «APL» دانشگاه «جانز هاپکینز» موادی پیدا کرده‌اند که می‌توانند از آب را از هوای جمع‌آوری کنند. نکته کلیدی این پژوهش ماده‌ای با نام مخفف «MOF» است. این ساختار دارای بالاترین سطح در میان تمامی موادی است که در آن وجود دارد. در واقع، اگر تنها یک ماده «MOF» را گرم کرد، این میزان می‌تواند برای پوشش دادن یک زمین فوتبال کافی باشد. به این ترتیب تمام این فضای داخلی، آن را برای دریافت و ذخیره آب، ایده آل می کند. محققین موفق شده‌اند از «MOF» استفاده کنند تا بخار آب را از هوا جذب کرده و آن را برای نوشیدن به حالت آب تبدیل کنند.

۵. فیلتر فیلتر آب خورشیدی و بادی

۱۰. گرفتن آب آشامیدنی از هوا با روشی جدید

در حالی که آب در نقاط مختلف و خشکسالی در سراسر جهان یک نگرانی بزرگ است، اما مکانهای زیادی وجود دارد که توسط احاطه شده است. اما این آب، آلوده و غیر قابل شرب است. به همین دلیل می‌گویند آزمایشگاه ملی شتاب‌ و استنورد یک دستگاه تصفیه آب کوچک فرابنفش را ایجاد کرده‌اند. این فناوری یک دستگاه مستطیل شکل سیاه و ساده به اندازه نصف یک تمبر پستی است و می‌تواند عملیات تصفیه آب را از مدت زمان طولانی ۴۸ ساعت انجام دهد، چرا که این دستگاه تنها از نور فرابنفش، به طور کامل انجام می‌شود. انرژی استفاده می کند. انتظار می‌رود این دستگاه در آینده‌ای نزدیک به مناطقی که بیشتر به آب آشامیدنی سریع نیاز دارند، برسد.

بخوان  درآمدزایی ۱۵ میلیارد دلاری ربات‌های انسان‌نما در ۱۵ سال آینده

انتهای پیام



منبع

۳. تامین آب با کمک فیلترهای نوین

۷. لایف استراو

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

۶. برج آب وارکا

شرکت «زیرو مس واتر» (Zero Mass Water) پروژه‌ای با نام «Source Hydropanel» آغاز کرد که طی آن از انرژی خورشیدی برای ایجاد آب آشامیدنی استفاده می‌کند و با این فناوری می‌تواند ۱۰ لیتر در روز آب پاک کند که این مقدار را تامین کند. آب برای نیازهای اساسی دو تا سه نفر کافی است. سیستم کاربردی پشت صفحات خورشیدی نسبتاً ساده و در عین حال بسیار کارآمد است. روش آن‌ها چنین است که از انرژی خورشیدی برای گرم کردن ماده‌های اسفنجی مانند می‌توان استفاده کرد و با گذشت زمان آب جمع‌آوری شد و سپس در یک مخزن جمع‌آوری می‌شود. آب مخزن فیلتر می‌شود و در همین مواد معدنی نیز به منظور بهبود طعم و بهداشت به آن اضافه می‌شود. کل این «فرایند» می‌تواند به یک شیر آب یا آب نما متصل شود و به آسانی به آب سالم و نوشیدنی را برای دسترسی به آب سالم دسترسی پیدا کند.

۱. شرکت فناوری نوین «زیرو مس واتر»

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

۲. برداشت آب از مه

ساکنان روستایی در اتیوپی با کمک یک اختراع باورنکردنی قادرند آب را از هوای نازک استخراج کنند. این دستگاه «برج آب وارکا» (The Warka Water Tower) نام دارد و بر اساس همان اصل کلی آب از مه ساخته شده است، با این تفاوت که به شکل یک استوانه عظیم است و از بامبو ساخته شده و در یک توری قابل بازیافت است. ، پیچیده شده است. این دستگاه به جامعه اجازه می‌دهد آب سالم و قابل آشامیدنی را در اختیار مردم قرار دهد.

یک نورگیر نمک‌زدا که توسط «هنری گلوگائو» طراحی شده است، یکی از نامزدهای نهایی جایزه «طراحی لکسوس ۲۰۲۱» (Lexus Design Award ۲۰۲۱) بود که با انرژی پاک و بدون هیچ هزینه‌ای، آب دریا را شرب می‌کند. این طرح موسوم به «نورگیر نمک‌زدای خورشیدی» (Solar Desalination Skylight) کاملاً منطبق با اصول طراحی و مهندسی برای آینده‌ای بهتر است. این نورگیر از ترکیبی از انرژی رایگان و بی‌نظیر خورشید و آب دریا برای ارائه خدمات اساسی به محله‌های فقیرنشین استفاده می‌کند و با انرژی پاک و بدون هزینه خورشید، هم روشنایی را به ارمغان می‌آورد و هم آب دریا را می‌توان شرب می‌کند. این نورگیر نمک‌زدای خورشیدی با تبخیر آب دریا از طریق انرژی خورشید کار می‌کند. آب دریا در طول روز از طریق یک لوله به داخل این نورگیر کاسه‌ای شکل می‌رود و تابش خورشید این آب شور راطیر می‌کند و سپس می‌توان از یک شیر که در پایین نورگیر تعبیه شده است، برای آب آشامیدنی استفاده کرد. این نورگیر در شب، از نمک به جا مانده از فرآیند برای تولید بار الکتریکی و روشنایی استفاده می‌کند.

بخوان  گوگل کروم دیگر باتری مک بوک شما را آنقدر خالی نمی کند

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

مشکل آب در سراسر زمین هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و در حال حاضر بیش از یک نفر از آب پاک و آشامیدنی رنج می‌برند. هر فرد در سراسر جهان روزانه تقریباً به ۲۰ تا ۵۰ لیتر آب سالم و تمیز برای نوشیدن، استحمام و آشپزی نیاز دارد. حدود ۲۰ درصد از مردم روی زمین به آبامیدنی تمیز و سالم دسترسی ندارند و گاها برای اینکه آب آشامیدنی داشته باشند، باید به مناطق خاصی بروند و ممکن است تا به آنجا برسند و آب پاک را به محل زندگی خود ۶ یا حتی هشت ساعت بیاورند. در راه باشند.

«لایف‌استراو» (LifeStraw) ممکن است معروف‌ترین فناوری باشد که انقلابی در نحوه نوشیدن آب در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است. فیلتر آب لایف استراو توسط شرکت سوئیسی وسترگارد ایجاد شده و یک نی قابل حمل است که می‌تواند آب را فیلتر کرده و قابل نوشیدن کند. نی بیش‌تر می‌تواند تا ۱۰۰۰ لیتر آب را تصفیه کند و تا ۹۹.۹ درصد آنگل و باکتری‌ها را از بین برد. علاوه بر این، این شرکت همچنین دستگاه‌های دریافت آب با ظرفیت بالا از فولاد را توسعه داده است که در شرایط اضطراری و توسط تیم‌های واکنش اضطراری استفاده می‌شود.

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

دانشگاه ملی سنگاپور موفق شد با استفاده از یک هواژل هوشمند، هوا را به آب پاک کند و تبدیل شود، در حالی که این هواژل به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارد. این تیم نوعی هواژل فوق سبک ساخته شده است که شبیه اسفنج به نظر می‌رسد و به همان شکل کار می‌کند، اما برای بیرون کشیدن آبی که از هوای اطراف جذب می‌کند، نیازی به فشار دادن آن نیست. علاوه بر این، برای آب مورد نیاز به نیازی نیاز ندارد. میزان می‌گویند، یک روز از این هواژل در سنگاپور، روزانه ۱۷ لیتر آب تولید می‌کند. ترفند این روش در استفاده از پلیمرها است که مولکول های بلندی هستند که در هواژل جمع می شوند. این پلیمر دارای یک ساختار شیمیایی است که باعث جذب آب و همچنین استفاده از آن می شود. بنابراین، این هواژل هوشمند مولکول‌های آب را از هوای جذب می‌کند، آن‌ها را به شکل مایع متراکم می‌کند و آب را به بیرون می‌دهد. علاوه بر این، وقتی نور آفتاب کافی باشد، این هواژل برای دفع آب سریع‌تر هم عمل می‌کند و ۹۵ درصد بخار آب درون هواژل را به آب آب تبدیل می‌کند.

بخوان  نسل جدید هواپیمای الکتریکی در راه است

ابزار تأمین آب پاک «برداشت آب از مه» (Fog Harvester) که در بیابان مراکش واقع شده است، از حصارهای فلزی تشکیل شده و آن‌ها از آن برای ریختن مه ​​و تبدیل آن به آب تمیز و آشامیدنی استفاده می‌کنند. سطح از 600 متر مربع برداشت شده و از مه استفاده می‌شود که معمولاً به مدت نیم سال منطقه «Aït Baâmrane» را پوشانده است. از نظر آمار و نتایج دستگاه برداشت مه مراکشی می‌تواند در هر یارد مربع از حصار فلزی تا ۱۷ گالن آب آشامیدنی سالم تولید کند. آب پاک می شود پس از آن با استفاده از سیستم پمپ خورشیدی به ساکنان محلی تحویل داده می شود.

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

با چه روش‌هایی می‌توانیم آب تامین کنیم؟

۹. تبدیل آب دریا به آب شرب

یک روش خلاقانه برای تامین آب تمیز «Drinkable Book» است که این فناوری توسط دانشگاه «کارنگی ملون» با مشارکت سازمان خصوصی «Water is Life» ایجاد شده است. این کتاب از چند صفحه صفحه کتاب برای فیلتر آب تشکیل شده است و روی هر صفحه نیز توصیه‌های بهداشتی نوشته شده است. این اطلاعات روی کاغذ صافی چاپ می‌شود که می‌توان برای تصفیه آب و از بین بردن ۹۹.۹ درصد از گیاهان استفاده کرد. تمام کاری که افراد می‌بایست انجام دهند، این است که یک فیلتر را برداشته و آن را روی ظرف مخصوص فیلتر قرار دهند و آب را روی آن بریزند و سپس آب پاک و آشامیدنی را از بین ببرند. شگفت‌انگیز درباره فناوری این است که یک کتاب برای یک شخص می‌تواند تا چهار سال دوام بیاورد و این به آن معناست که آن فرد می‌تواند به مدت چهار سال آب پاک بنوشد.