برخی کانال‌های آموزشی گیمینگ در یوتیوب حاوی بدافزار هستند

دلیل اینکه چرا این‌بار گیمر‌ها مورد هدف هکر‌ها قرار گرفته‌اند این است که گیمر‌ها معمولا از کارت‌های گرافیکی قویتری روی سیستم خود استفاده می‌کنند و آن‌ها ممکن است از این کارت‌های گرافیکی برای استخراج رمزارز‌ها نیز استفاده کنند؛ بنابراین احتمال اینکه گیمر‌ها روی کامپیوترشان اطلاعات رمزارز داشته باشند بسیار زیاد است.



منبع

به نظر می‌رسد هکر‌ها روش جدیدی برای هک کردن گیمر‌ها پیدا کرده‌اند. طبق یک گزارش جدید، هکر‌ها با راه‌اندازی کانال‌های ویدیویی گیمینگ که نکات آموزشی و روش‌های کرک کردن بازی‌ها را یاد می‌دهند سعی می‌کنند با قرار دادن لینک‌هایی در بخش توضیحات این ویدیوها، کاربران را به سمت سایت‌های جعلی سوق بدهند و از این طریق اطلاعات مربوط به رمز عبور و نام کاربری آن‌ها را به دست بیاورند.

شرکت Kaspersky در گزارش خود از این روش هکر‌ها در یوتیوب پرده برداشته است و به گیمر‌ها هشدار داده است که در مورد این نوع کانال‌های یوتیوبی آموزشی حتما با احتیاط برخورد کنند.

طبق این گزارش، بدافزار موجود در لینک‌های گذاشته شده در بخش توضیحات ویدیو‌های آموزشی گیمینگ که به RedLine معروف است می‌تواند همه اطلاعات ذخیره شده در مرورگر کروم و اج کاربران را بدزدد. این اطلاعات می‌تواند شامل کوکی‌ها، رمز‌های عبور، نام کاربری و اطلاعات بانکی کاربران شود. حتی اطلاعات مربوط به کیف‌پول رمزارز کاربران نیز می‌تواند توسط این بدافزار مورد سرقت قرار بگیرد.

البته یوتیوب گفته است که کانال‌های یوتیوبی مشکوک را به‌طور مستمر از روی پلتفرم خود حذف می‌کند، اما کاربران باید مراقب لینک‌های مشکوک در قسمت توضیحات ویدیو‌ها باشند.