بررسی افسردگی یا زوال عقل با پچ پوشیدنی اطلاعات ژاپنی

این دستگاه از یک پچ شفاف تشکیل شده است که پذیرفتن و کشسان است. چسب پچ را می‌توان روی پیشانی قرار داد و سپس پچ، اطلاعات خوانشی از فعالیت‌های مغز را ارائه می‌دهد که از نظر دقت با مواردی که با استفاده از تجهیزات بزرگ‌تر و گران‌تر به دست می‌آیند قابل مقایسه هستند.

برای بررسی این موضوع، ژاپنی یک الکتروانسفالوگرافی پوشیدنی ایجاد کرده است که تا حدودی محتاطانه تر است و اندازه گیری های حساس را نسبت به سیستم های پوشیدنی موجود ارائه می دهد. این پچ پوشیدنی از یک الاستومر علی قابل کشش و یک پلیمر رسا تشکیل شده و تا حد زیادی شفاف است.

«تپی آراکی» (تپی آراکی) یکی از محققین دخیل در این مطالعه گفت: ما مواد آلی و معدنی را با هم ترکیب کنیم تا یک صفحه حسگر قابل کشش باشد و شفاف ایجاد کنیم که می‌توان روی پیشانی پوشیده شود، این پچ برای پوست ملایم باشد. است و برای چشم نامرئی است. دستگاه‌های پوشیدنی معمولی، سیستم الکترود چند منظوره ما عملکردی شبیه به دستگاه‌های پزشکی دارد، از آن آسان‌تر و پوشیدن آن برای مدت طولانی راحت استفاده می‌شود.

پزشکان دانشگاه اوزاکا در ژاپن یک دستگاه الکتروانسفالیدنی (EEG) را پوشانیدند که می‌توان فعالیت مغز را جمع‌آوری کرد و به طور طبیعی بالقوه به آن اجازه داد شرایطی مانند عوارض زوال عقل را بررسی کنند.

الکتروانسفالوگرافی‌های پوشیدنی قبلا ساخته شده‌اند و شامل الکترودهایی هستند که با پوست سر تماس دارند، اما این هدست‌های بزرگ برای استفاده طولانی مدت مناسب و در استفاده طولانی مدت می‌توانند باعث درد و ناراحتی شوند. همچنین از نظر منطقی به نویز ضعیف رنج می‌برند که این امر به دست آوردن اطلاعات خوانش مفید را می‌کند.

بخوان  خانه کهکشانی ما کجاست؟ - ايسنا

“تویوشی سکیتانی” (Tsuyoshi Sekitani) یکی دیگر از محققین دخیل در این مطالعه گفت: از دیگر مزیت‌های کلیدی حسگر ما دامنه کاربردهای احتمالی آن است. به طور بالقوه می‌توانم آن را برای ارزیابی راه دور از شاخص‌های سلامتی مانند نوار قلب، پالس، اشباع خون یا جریان خون استفاده کنم.

اندازه‌گیری فعالیت فعلی مغز می‌تواند شرایط را روشن کند، اما معمولاً نیاز به مراجعه به مرکز پزشکی است، جایی که یک بزرگی از تجهیزات بزرگ و گران قیمت در دسترس است. با این حال، ارزیابی فعالیت عصبی در طول زندگی روزمره ممکن است معنادارتر باشد. اندازه‌گیری‌هایی می‌توانند پنجره‌های رو به روندهای بلندمدت و چنین تغییراتی در فعالیت‌های مغزی در طول کارهای مختلف ارائه دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، در حال حاضر، ارزیابی فعالیت مغز مستلزم به یک مرکز با تجهیزات بزرگ و گرانقیمت است و این موضوعات نظارت بر مدت زمان می‌کند. هدف این آخرین فناوری امکان اندازه گیری فعالیت مغز در خانه است.

انتهای پیام



منبع