بررسی حرکات گربه برای درمان آسیب نخاعی

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، گربه‌ها همیشه روی پاهای خود فرود می‌آیند، اما چه چیزی آنها را اینقدر چابک می‌کند؟ حس منحصر به فرد آنها بیش از آنچه به نظر می‌رسد با انسان مشترک است. متخصصان فناوری جورجیا در حال حاضر مطالعه حرکت گربه‌ها هستند تا از نحوه عملکرد بهتر آن‌ها استفاده کنند برای کمک به انسان‌هایی که آسیب‌های نخاعی دارند به دست مؤسسه می‌رسند چرا که افراد مبتلا به این مشکل نمی‌توانند به درستی راه بروند و ترکیب خود را حفظ کنند.

پروفسور «بوریس پریلوتسکی» از دانشکده علوم زیستی موسسه فناوری جورجیا گفت: ما به مکانیسم‌هایی آشنا می‌شویم که امکان فعال‌سازی مجدد شبکه‌های آسیب دیده در نخاع را فراهم می‌کنند. ما از مطالعات قبلی می‌دانیم که حسی جسمی را از پاهای متحرک باز می‌کند تا شبکه‌های نخاعی را فعال کند که حرکت را کنترل می‌کند، کمک می‌کند و حرکت پایدار را ممکن می‌کند.

تحقیقات یافته های خود را در مجله« eNeuro »ارائه کردند.

پریلوتسکی گفت: برای حفظ محیط زیست، حیوانات باید حرکت کنند، در غیر این صورت سقوط می کنند. ما دریافتیم که حرکت عصب در مرحله نوسان، مدت زمان در حال رسیدن به آن را افزایش می دهد و ثبات را بهبود می بخشد. در واقع، زمانی که گربه در مرحله چرخش زمین می‌خورد، این حس باعث ایجاد رفلکس‌های می‌شود که تضمین می‌کند دیگر روی زمین می‌مانند و گربه را صاف می‌کنند و نگه می‌دارند.

انتهای پیام



منبع

با ترکیبی از مطالعات تجربی و مدل‌های محاسباتی، نشان می‌دهد بدنی که حسی جسمی یا نوری را از حسگر تخصصی در سراسر گربه استفاده می‌کند، به اطلاع رسانی در مورد حرکت ادامه کمک می‌کند و چهار دست و پا را هماهنگ می‌کنند تا از گربه‌ها بیفتند. در هنگام برخورد با مانع، مانع شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که با آن سیگنال‌های حسی مرتبط با حرکت، حتی اگر بین نخاع و مغز تا حدی از بین رفته باشد، حیوان می‌تواند راه برود داشته باشد.

بخوان  ویدئوی فضانورد اماراتی از مکه و مدینه از ایستگاه فضایی بین‌المللی
پریلوتسکی گفت: برای کمک به درمان هر بیماری، ما باید عملکرد سیستم را درست درک کنیم. این یکی از شهرهایی بود که این مطالعه انجام شد، بنابراین ما می‌توانیم بفهمیم که چگونه شبکه‌های نخاعی حرکات اندام را هماهنگ می‌کنند و یک مدل محاسی واقعی از کنترل حرکت ستون فقرات ایجاد می‌کنند. این به ما کمک می‌کند تا بهتر بدانیم چگونه حرکت را کنترل می‌کند.

درک‌کننده‌های این نوع کنترل‌کننده‌های کنترل، به ویژه برای افراد مسن که دارای مشکلاتی هستند و می‌توانند در هنگام خوردن زمین به خود آسیب برسانند. در نهایت، بسیار امیدوارند که این برداشت را از نقش بازخورد حسی جسمی در کنترل ساختار ایجاد کند. همچنین این امر می‌تواند در درمان آسیب نخاعی منجر به پیشرفت شود زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که نورون‌های حسی جسمی می‌توانند عملکرد شبکه‌های عصبی نخاعی را در محل آسیب نخاعی بهبود بخشند.

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا با پژوهشگران دانشگاه «شربروک» در کانادا و دانشگاه درکسل در فیلادلفیا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بهتر باشید که چگونه انتخاب‌های نورونهای حسی حرکات چهار پا را با یکدیگر هماهنگ کنند. آزمایشگاه شربروک به گربه‌ها آموزش داد تا با سرعتی مطابق با راه رفتن انسان روی تردمیل راه بروند و سپس از الکترودها برای حرکت عصب حسی استفاده کردند.

بررسی حرکات گربه برای درمان آسیب نخاعی

دکتر بر روی عصب حسی متوجه شد که حس را از بالای پا به نخاع منتقل می کند. با حرکت الکتریکی این عصب، مشکل برخورد با مانع را تقلید کردند و دیدند که چگونه گربه‌ها تلو تلو خوردند و در پاسخ حرکت خود را اصلاح کردند.

اطلاعات فناوری جورجیا در مطالعه اخیرشان موسسه بررسی حرکات گربه ممکن است به آنها در اطلاع رسانی و درمان آسیب نخاعی کمک کند.

بخوان  GoDaddy به کسب و کارها کمک می کند تا فروشگاه های آنلاین را با ابزار مدیریت شده جدید WooCommerce گسترش دهند