بررسی سلامتی گاوها با ساعت هوشمند

پژوهشگران می‌گویند که این دستگاه هوشمند علاوه بر گاوها می‌تواند تأثیرات تأثیرگذاری را در انسان‌ها داشته باشد. این کاربردها شامل نظارت بر ورزش، مراقبت‌های بهداشتی، خانه‌های هوشمند و شبکه‌های حسگر بی‌سیم هستند.

ژانگ گفت: انرژی جنبشی در همه جای محیط وجود دارد. تاب خوردن برگ‌ها در باد، حرکت انسان‌ها و حیوانات، حرکت و چرخش زمین، همگی دارای انرژی جنبشی هستند. ما نباید اجازه بدهیم که این انرژی هدر برو.

“زوتائو ژانگ” (Zutao Zhang)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نظارت بر اطلاعات محیطی و بهداشتی گاو می‌تواند به بیماری‌ها و بهبود کارآیی در پرورش و مدیریت مراتع کمک کند.

پژوهشگران چین، نوعی ساعت هوشمند ابداع کرده اند که می توانند سلامتی گاوها را بررسی کنند.

در این پژوهش، پژوهشگران یک دستگاه پوشیدنی را توسعه دادند که می‌توان آن را برای جمع‌آوری اطلاعات حیاتی در مورد گاوها استفاده کرد. ژانگ داد: این اطلاعات می‌تواند شامل شرایط، دما و دمای هوا، میزان فعالیت، تولید مثل، بیماری و تولید شیر باشند.

انتهای پیام



منبع

انرژی جنبشی حاصل از حرکات گاو پس از جذب شدن، در یک باتری لیتیومی ذخیره می‌شود و برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدان معناست که دستگاه یک ساعت هوشمند سنتی نیازی به شارژ ندارد. «یاجیا پان» (Yajia Pan)، از پژوهشگران این پروژه گفت: مقدار زیادی از انرژی جنبشی وجود دارد که آن را می‌توان در حرکات روزانه گاو، از جمله راه رفتن، دویدن و حتی حرکت برداشتن کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محصولات مختلف از فناوری‌ها پوشی‌های عجیب و شگفت‌انگیز، از شلوارهای ارتعاشی یوگا گرفته تا خالکوبی‌های هوشمند موقت، سرفصل‌های اخبار را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اند. اکنون، یک پژوهش جدید ادعا کرده است که گاوها می‌توانند از فناوری‌های پوشیدنی در آینده استفاده کنند.

بخوان  آپدیت بعدی iOS 16 دو مشکل آزاردهنده آیفون 14 را برطرف خواهد کرد

پژوهگران “دانشگاه جیائوتنگ جنوب غربی” (دانشگاه جیائوتنگ جنوب غربی)، ساعت هوشمندی ساخته شده است که می‌توان از آن برای نظارت بر سلامت، باروری و محل سکونت گاوها استفاده کرد.

بررسی سلامتی گاوها با ساعت هوشمند

پژوهشگران برای بررسی این دستگاه، آن را روی شرکت‌کنندگان انسان آزمایش کردند. آزمایش‌ها نشان داد که حتی یک حرکت سبک نیز برای اندازه‌گیری دما با دستگاه کافی است.

دستگاه های هوشمند در اطراف گردن و مچ پای گاوها قرار می گیرند. آنها دارای یک مکانیسم منحصربه‌فرد تقویت کننده هستند که از چند آهنربا و یک آونگ برای تقویت حرکات کوچک گاوها استفاده می‌کنند.