بررسی نشتی در کپسول فضایی روسیه با کمک بازوی رباتیک

فضانوردان روس پرویف و پتلین به همراه فرانک روبیو(Frank Rubio) از ناسا از این کپسول برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز ۲۱ سپتامبر استفاده کرده بودند. قرار بود این کپسول با حضور تن از خدمه ایستگاه فضایی در ماه مارس آینده به زمین بازگردد.

روسکاسموس و ناسا هر دو می‌گویند، این مشکلی برای خدمه ندارد. این نشت باعث شد که دو فضای روسی پیاده‌روی فضای برنامه‌ریزی شده روز چهارشنبه گذشته را لغو کند. امروز یک پیاده‌روی فضایی آمریکایی برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام



منبع

بررسی نشتی در کپسول فضایی روسیه با کمک بازوی رباتیک

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی از بازوی رباتیک برای بازرسی یک کپسول فضایی آسیب دیده استفاده کردند.

سرگئی کریکالف(Sergei Krikalev)، فضانورد کهنه کار و مدیر برنامه‌های فضای فضایی خدام روسکاسموس می‌گوید که این نشت می‌تواند بر عملکرد سیستم خنک‌کننده کپسول و قسمتی از تجهیزات کپسول تأثیرگذار باشد. خبرگزاری ریانووستی (ریا-نووستی) روسیه گزارش داد که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کنترل‌کننده‌های زمینی در آن کاهش یافته است. این آژانس خبری توضیحی در مورد نحوه کاهش دما ارائه نکرد.

ناسا می‌گوید که پیشران کپسول سایت روز جمعه گذشته آزمایش شده و به طور عادی کار کرده است.

شرکت فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس می‌گوید که خدمه از دوربینی بر روی یک بازوی رباتیک ساخت کانادا برای گرفتن تصاویر از کپسول «سایوز MS-22» استفاده می‌شود که در روز چهارشنبه گذشته مایع خنک‌کننده در آن شناسایی شده بود. تصاویر به دست آمده در روز دوشنبه به زمین ارسال شد تا مقامات فضایی آنها را همراه با سایر داده‌های مربوط به مشکل تا پایان ماه تجزیه و تحلیل و در مراحل بعدی تصمیم گیری کرد.

بخوان  مبارزه با تغییرات جوی با پاشیدن غبار ماه در فضا

همراه با پروکوپیف، پتلین و روبیو، چهار خدمه دیگر در حال حاضر در ایستگاه فضایی حضور دارند. این فضانوردان نیکول مان(Nicole Mann) و جاش کاسادا(Josh Cassada) از ناسا، کویچی واکاتا(Koichi Wakata) از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و آنا کیکینا(Anna Kikina) از روسکاسموس هستند.

چهارشنبه گذشته، زمانی که فضانوردان روسی سرگئی پروکوپیف(Sergey Prokopyev) و دیمیتری پتلین(Dmitri Petelin) قصد دارند یک پیاده‌روی فضایی را به بیرون از ایستگاه بروند، متخصصان زمین جریانی از مایع و ذرات را در یک ویدیوی زنده از مکان مشاهده کنند که با آنها انجام می‌شود. افت فشار بر روی ابزارها همراه بود.

یک مقام فضایی روسیه پنجشنبه گذشته گفت که یک ریزشهاب سنگ می‌تواند باعث بروز رخ دهد. روسکاسموس می‌گوید که آسیب به پوسته بیرونی یک ابزار و محفظه تجهیزات وارد شده است.

به گفته‌ی روسکاسموس، یکی از گزینه‌های تسریع ارسال یک کپسول دیگر سایت‌ها به ایستگاه فضایی است. کار پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان در حال آماده شدن برای پرتاب «سایوز MS-23» با خدمه در ماه مارس به ایستگاه فضایی هستند، اما امکان ارسال زودتر آن بدون سرنشین وجود دارد. این کار به از هفت فضانوردی که اکنون در ایستگاه فضایی اجازه می دهد تا به خانه بازگردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز یکشنبه به بازرسی یک کپسول فضای روسیه که تصور می‌شود توسط ریز شهاب‌سنگ‌ها آسیب دیده است و همچنین کنترل‌کننده‌های زمینی در نظر دارند که نیاز به یک کپسول فضای جایگزین ارسال کنند.