برنامه های بریتانیا برای نظارت بر مجرمان مهاجر غیراخلاقی است – و آنها کارساز نیستند

یک روز بعدازظهر در آزمایشگاهمان، من و همکارم در حال آزمایش نمونه اولیه جدیدمان برای یک نرم افزار تشخیص چهره روی لپ تاپ بودیم. این نرم افزار از یک دوربین فیلمبرداری برای اسکن چهره و حدس زدن سن و جنسیت ما استفاده می کرد. سن من را درست حدس زد اما وقتی همکارم که اهل آفریقا بود آن را امتحان کرد، دوربین اصلاً چهره ای را تشخیص نداد. ما سعی کردیم چراغ‌های اتاق را روشن کنیم، صندلی و پس‌زمینه او را تنظیم کردیم، اما سیستم هنوز برای تشخیص چهره او تلاش می‌کرد.

تشخیص چهره: برنامه های بریتانیا برای نظارت بر مجرمان مهاجر غیراخلاقی است - و آنها کار نمی کنند

فناوری تشخیص چهره برای تشخیص رنگ پوست تیره تر تلاش می کند. اعتبار: نظر کانتورا/ شاتر استوک

وزارت کشور در طرح خود بین مجرمان جزئی و جدی تفاوتی قائل نشده است. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه نکرده است که تشخیص چهره باعث بهبود انطباق افراد با قانون مهاجرت می‌شود.

تشخیص چهره: برنامه های بریتانیا برای نظارت بر مجرمان مهاجر غیراخلاقی است - و آنها کار نمی کنند

بر اساس گزارش ها، وزارت کشور از مجرمان مهاجر می خواهد که صورت خود را پنج بار در روز اسکن کنند. اعتبار: Prostock-studio/Shutterstock

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

اما فناوری ردیابی مکان گزینه ها را می دهد، حداقل. به عنوان مثال، داده ها را می توان به صورت حساس با دنبال کردن مدیریت کرد دستورالعمل های حفظ حریم خصوصی داده ها مانند انگلستان قانون حفاظت از داده ها 2018. ما می‌توانیم تعداد داده‌های مکانی را که جمع‌آوری می‌کنیم، تنها با ردیابی موقعیت مکانی یک یا دو بار در روز به حداقل برسانیم. ما می‌توانیم داده‌ها را ناشناس کنیم، فقط در صورت لزوم، نام افراد را قابل مشاهده کنیم.

نقص در تشخیص چهره همچنین ممکن است مشکلات امنیت ملی را برای دولت ایجاد کند. به عنوان مثال، ممکن است چهره یک فرد را به اشتباه تشخیص دهد. فناوری تشخیص چهره برای چیزی به مهمی امنیت ملی آماده نیست.

گزینه دیگری که دولت برای مجرمان مهاجر در نظر گرفته است، ردیابی موقعیت مکانی است. نظارت الکترونیکی در حال حاضر افراد دارای سوابق جنایی را در بریتانیا پیگیری می کند با استفاده از برچسب های مچ پا، و منطقی است که فناوری مشابه را برای مجرمان مهاجر و غیرمهاجر به طور مساوی اعمال کنیم.

با این حال اخیرا، گاردین گزارش داد که وزارت کشور بریتانیا برنامه ها برای وادار کردن مهاجرانی که محکوم به جرایم جنایی هستند، صورت خود را پنج بار در روز با استفاده از یک ساعت هوشمند مجهز به فناوری تشخیص چهره اسکن کنند. سخنگوی وزارت کشور گفت: فناوری تشخیص چهره برای پناهجویانی که به طور غیرقانونی وارد بریتانیا می شوند استفاده نخواهد شد و گزارش استفاده از آن برای مجرمان مهاجر “صرفاً حدس و گمان” است.

در سراسر جهان، ما می دانیم که تشخیص چهره است بیشتر برای پلیس رنگین پوستان استفاده می شود با نظارت بر حرکات آنها بیشتر از افراد سفید پوست. این در حالی است که سیستم های تشخیص چهره هستند دقیق تر با رنگ پوست روشن تر از تیره تر

این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.گفتگو

نرم افزار ما فقط یک نمونه اولیه بود، اما دشواری کار با رنگ پوست تیره نشان دهنده تجربیات افراد رنگین پوست است که سعی می کنند از فناوری تشخیص چهره استفاده کنند. در سال های اخیر، محققان ناعادلانه بودن سیستم های تشخیص چهره را نشان داد، دریافتند که نرم افزار و الگوریتم های توسعه یافته توسط شرکت های بزرگ فناوری در تشخیص رنگ پوست روشن تر از پوست های تیره تر دقیق تر هستند.

تفاوت های ظریف زیادی در این موضوع وجود دارد. ما باید از خود بپرسیم که حقوق چه کسانی با نقض حریم خصوصی محدود شده است، به چه درجه ایو اگر نقض حریم خصوصی با شدت یک جرم کیفری تعادل داشته باشد چه کسی قضاوت می کند؟

همیشه تنش بین آنها وجود خواهد داشت امنیت ملی و حقوق فردی. امنیت برای بسیاری می تواند بر حریم خصوصی برای تعداد کمی اولویت داشته باشد. به عنوان مثال، در نوامبر 2015 هنگامی که گروه تروریستی داعش به پاریس حمله کرد و 130 نفر را کشت، پلیس پاریس گوشی پیدا کرد که یکی از تروریست ها در صحنه رها شده بود و پیام های ذخیره شده در آن را خواند.

پس از تلاش های ناموفق بسیاری، نرم افزار سرانجام چهره او را شناسایی کرد – اما سن او را اشتباه گرفت و جنسیت اشتباهی را تعیین کرد.

ما به عنوان یک جامعه باید در حفظ حرمت و حریم شخصی افراد جز در شدیدترین موارد تلاش کنیم. مهمتر از آن، ما باید اطمینان حاصل کنیم که فناوری پتانسیل تبعیض علیه گروهی از مردم را بر اساس قومیت آنها ندارد. قانون و مقررات باید به طور یکسان برای همه مردم اعمال شود.

وزارت کشور بریتانیا می‌تواند از داده‌های موقعیت مکانی برای علامت‌گذاری فعالیت‌های مشکوک استفاده کند، مثلاً اگر مجرم وارد منطقه‌ای شود که از آن منع شده است. برای مجرمان جزئی، ما نیازی به ردیابی مکان دقیق شخص نداریم، بلکه فقط منطقه عمومی، مانند کدپستی یا شهر را دنبال کنیم.

گرفتن عکس از صورت خود و آپلود آن پنج بار در روز می تواند تحقیر کننده باشد. اشکالات با رنگ پوست تیره تر می تواند بررسی سیستم را بیش از یک تجربه خسته کننده تبدیل کند. در صورت شکست فناوری ممکن است عواقب جدی برای متخلفان به همراه داشته باشد.

تعادل را درست به دست آورید

در مورد مجرمان که چندین بار در روز از چهره خود عکس می گیرند، می توانیم استدلال کنیم که نقض حریم خصوصی برای اکثر مردم در راستای منافع امنیت ملی است، اگر جرم جدی باشد. دولت حق دارد چنین تصمیمی بگیرد زیرا مسئولیت امنیت شهروندان خود را بر عهده دارد. با این حال، برای تخلفات جزئی، تشخیص چهره ممکن است بسیار قوی باشد.

نقل قول: تشخیص چهره: برنامه های بریتانیا برای نظارت بر مجرمان مهاجر غیراخلاقی است – و آنها کار نمی کنند (2022، 18 اوت) بازیابی شده در 2 اکتبر 2022 از

سخنگوی وزارت کشور افزود: “مردم از ما انتظار دارند که مجرمان تبعه خارجی محکوم شده را زیر نظر داشته باشیم… مجرمان خارجی نباید در عزم ما برای اخراج آنها تردید داشته باشند و دولت هر کاری که ممکن است انجام می دهد تا تعداد مجرمان خارجی اخراج شده را افزایش دهد.” ”


تشخیص چهره در شناسایی مظنون تیراندازی آمریکایی نقش کلیدی داشت


ارائه شده توسط The Conversation


ردیابی موقعیت مکانی خاص خود را دارد مسائل اخلاقی برای حفظ حریم خصوصی و نظارت نژادی. به دلیل ماهیت سرزده مانیتورینگ الکترونیکی، برخی از افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند، می توانند از افسردگی، اضطراب یا افکار خودکشی رنج می برند.

جایگزین